✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

17.11 - השבוע בעננים. מהדורה 98

IsraelClouds
|
November 17, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות TechTalk

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך:

גוגל מסתבכת – הרגולטור הפדרלי פותח בחקירה על הסכם שנוי במחלוקת

נראה שקיבלנו כבר מזמן את העובדה שגוגל יודעת עלינו הכל, אבל יש גבול לכל תעלול: הרגולטור הפדרלי הכריז כי הוא יפתח בחקירה בעקבות עסקה שנחתמה בין חברת האם של גוגל (Alphabet INC) וחברת Acsension Health. העסקה, שנראית כמו עסקת אספקת שירותי ענן רגילה לכל דבר, בעצם מקנה לגוגל גישה למידע על מיליוני מטופלים, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל ביום שלישי.

בעקבות החשיפה, מחלקת זכויות האזרח במשרד הבריאות האמריקאי יבחן את הליך איסוף הנתונים בכדי לוודא שההליך עומד בדרישות התקנות האמריקאיות, השומר על מידע חסוי ורגיש מסוג זה, זאת למרות שגוגל הכחישה כל רצון לעשות מהלך שכזה. אנחנו לא יודעים מה קורה בפועל, אבל אנחנו בהחלט מקווים שמידע זה יישאר איפה שהוא אמור להיות.

שובו של ה-JEDI: אורקל עדיין לא מוותרת

אם חשבתם שהסאגה שהתחוללה בקיץ וכללה תביעה מצד אורקל כנגד AWS נגמרה, אתם טועים. למרות הפסיקה של בית הדין כנגד אורקל, החברה החליטה לערער על ההחלטה שלא מצאה רבב בהתנהלות על מכרז ה-JEDI, שנועד למצוא את ספק הענן לצבא ארה"ב. הסיבה לכך היא הדלפה של גורם בכיר ב-AWS שטוען ש"העסקה נחתמה בזמן שעדיין היו אופציות על השולחן", מה שמצביע על אופציה להתנהלות בלתי תקינה, בנוסף לכך שאורקל טוענת שכעת היא עומדת בתנאי הסף של הפרויקט ויכולה לקרוא תיגר על אמזון.

ומה אמזון תעשה בתגובה? האמת היא, שאחד המהלכים הטובים שהיא יכולה לעשות הוא לא לעשות רעש. משרד המשפטים יעריך את ההחלטה, ובהתחשב בכך שמדובר בלקוח פוטנציאלי, עדיף לשמור אותו שמח.

לא תיאמו את זה – קריסה של AWS וגוגל בשבוע אחד

לא כיף לראות ספק ענן סגור, על אחת כמה וכמה שניים כאלו. ביום שלישי האחרון, משתמשים רבים חוו האטה ובעיות חיבור בכל הקשור ל-AWS, והסיבה לכך הייתה קריסה של השירות במגוון מקומות ברחבי ארה"ב.

על פניו, נראה שהיה מדובר באירוע שנפתר תוך זמן קצר ללא נזק משמעותי, אך מקרה זה מעניין במיוחד מסיבה פשוטה: הוא התרחש יום אחד בלבד לאחר קריסה דומה בענן של גוגל, שהשפיעה על כלל השירותים של החברה. שני האירועים טופלו במסירות ונפתרו תוך זמן קצר – אבל עדיין, אני ספק שמדובר בתזמון משעשע.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AZURE--

שאלה 1

האם ישנה איזושהי דרך להריץ azure cli על bash terminal ב-vs code על חלונות 10?

תשובה

https://stackoverflow.com/questions/42606837/how-do-i-use-bash-on-windows-from-the-visual-studio-code-integrated-terminal?rq=1

שאלה 2

האם יש דרך לראות בפורטל שרתים שלא מוגדרים עם managed disks?

תשובה

https://stackoverflow.com/questions/43418208/how-to-find-if-a-virtual-machine-is-using-managed-unmanaged-disks-in-azure/43420818


--AWS--

שאלה 1

האם אפשר לשייך elastic ip ל-ALB AWS?

תשובה

לא, הדרך היחידה לקבל אייפי חיצוני קבוע לLB זה לעבוד עם NLB

שאלה 2

terraform, יש דרך נורמלית בלי loop לעשות if condition, על משתנה מסוים שאני מעביר למודול?

הבעיה היא כזאת, יש לי מודול שיצר את ה-rds aurora קלאסטרים שלנו בפרודקשן, עכשיו לקוחות חדשים רוצים להכנס עם external kms ו-encryption, אז צריך להוסיף להם את הפילד של key לריסורס של aws rds cluster ולקוחות אחרים קיימים צריכים להישאר בלי הפילד הזה.

תשובה

https://www.hashicorp.com/blog/terraform-0-12-conditional-operator-improvements/


שאלה 3

יש דרך לקבע mac address קבוע ל-ec2?

תשובה

ה-MAC הוא של ה-Elastic Network Interface, הוא לא ישתנה כל עוד ה-ENI לא יזוז.
https://docs.aws.amazon.com/AWSEC2/latest/UserGuide/using-eni.html


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות