✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

10.06 - השבוע בעננים. מהדורה 79

IsraelClouds
|
June 10, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות Microsoft Cloud Society

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך:

שבר ענן:  בעיית תקשורת בגוגל קלאוד השביתה שירותים רבים בארה"ב ואירופה,  כולל סנאפצ'ט

חזרו שבוע אחורה: האם שירות הגוגל קלאוד שלכם חווה קשיים, הג'ימייל שלכם עשה בעיות, או שאולי היוטיוב קירטע? אם חשבתם שמדובר במשהו אצלכם, תחשבו שוב:  ביום ראשון האחרון, גוגל חוותה תקלות תקשורת שנמשכו למספר שעות, והשפיעו על כלל שירותי החברה (עם דגש על יוטיוב, ג'ימייל, הנגאאוטס, אנליטיקס וכמובן שירות הענן) ואף על אפליקציית סנאפצ'אט (רק נקווה שלא הייתם צריכים להסתמך על הפילטרים בנושא קריטי באותן השעות). התקלה דווחה בעיקר באירופה והחוף המזרחי של ארה"ב, ונפתרה לאחר מספר שעות.


על פניו, לא מדובר במקרה שלא יכול לקרות, גם כאשר מדובר בחברת ענק, אבל אין ספק שהמקרה קרה בתזמון בעייתי כאשר נזכרים באמירה של החברה מחודש אפריל, שהתגאתה בכך שהיא הספקית היציבה ביותר מבין שלושת השחקנים המובילים.

טובים השניים מן האחד: AWS שחררה 2 שירותי IoT חדשים

האינטרנט של הדברים זוכה השבוע לשני שדרוגים מאמזון הוציאה 2 שירותי IoT בלעדיים שאמורים לעשות לנו סדר וחיים קלים יותר (לא בהכרח בסדר הזה, אבל כל שינוי בכיוון החיובי, מבורך).

השירות הראשון ייקרא AWS IoT Events, והוא יאפשר לייצר תוכנות ואפליקציות ש"יזהו את המצב של כל דבר וינקטו בפעולה מסוימת" כפי שהחברה ניסחה בחופשיות. הכוונה לכך היא שהמפתחים והמתכנתים יוכלו לפתח מודולים בהם ניתן לבחור מצבים מסוימים ולסמן אירועים, טווחים או הגדרות שנחשבים כ"רגילים", ברגע שיזוהה שינוי כלשהו שאמור "לעורר חשד" ע"י המערכת, פעולות מסוימות יינקטו בהתאם. טווח האירועים רחב ויכול להכיל שינויים בטמפרטורה, תקיעות בפס היצור, תנועות חשודות לאחר שעות העבודה ועוד. גם טווח הפעולות רחב, ויכול לכלול כמעט כל מה שניתן לחשוב עליו, החל משליחת הודעה לגורם אחראי או להפעיל פונקציה מסוימת. כך, ניתן יהיה ליצור מערכות אוטומטיות מורכבות שיוכלו לתת מענה נרחב למבחר נושאים ומקרים שונים בחיי היום יום של המערכות השונות בארגון.

השירות השני נקרא AWS IoT Things Graph אשר "תאפשר למפתחים לבנות אפליקציות IoT "ויזואליות" "בקלות". השירות מציע מודלים מובנים, אותם ניתן לערוך ולשנות בהתאם לדרישה. אותם מודלים הם בעצם סט פעולות שכולל בתוכו שימוש בשירותי אמזון, התאמה למכשירים מסוימים, פעולות, אירועים ומצבים שניתן לפרק, לשלב ובעצם ליצור הליכים בדרך קלה יותר, גם עבור לקוחות שפחות מנוסים טכנולוגית בתחומים אלו.
כבר ידוע שהעולם הולך לכיוון אוטומציה, אבל נראה שאמזון זירזה את התהליך לא מעט.

חיבור ענן: מיקרוסופט ואורקל הודיעו על שיתוף פעולה בענן

בין אם אתם לקוחות של מיקרוסופט או של אורקל, כנראה שהחדשות הבאות יעניינו אתכם מאוד: שתי ענקיות התוכנה הכריזו על ברית חדשה שבה שירותי הענן שלהן יחוברו בחיבור ישיר, מה שיאפשר למשתמשים בכל רשת להעביר את עומסי העבודה והמידע בצורה קלה בין שני שירותי הענן, נראה כי מדובר ביותר מאשר חיבור ישיר במובן הפשוט, וכי יבוצעו התאמות בכדי למקסם את חוויית המשתמש ולבצע את אותן העברות בקלות וביעילות.


החיבור גם יוצר מגוון שילובים שלא היו ברי ביצוע עד כה, כמו שימוש בשירותים של אורקל על אז'ור על מסד נתונים בשירות הענן של אורקל. המהלך בהחלט מפתיע בהתחשב בכך שהשתיים נחשבות כמתחרות לכל דבר, אך לנוכח ההתפתחויות בחודשים האחרונים, כולל הצמצום של אורקל בפיתוח הענן שלה, נראה שהחברה הבינה כי היא לא תוכל להתחרות ישירות בשלושת המובילות בתחום, על אחת כמה וכמה להגיע לגודל ולהשפעה שלהן. זה לא קל כשמנפצים לך את הבועה, אבל היי, לפחות המשתמשים של שתי הספקיות מרוויחים מכך.

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

Oracle

http://bit.ly/Oracle_updates

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AWS--

שאלה 1

גיבוי תיבות דואר 365 ל-aws, מי מכיר יודע?  לא על ווינדוס - עם veeam.

תשובה

תתקין Spanning Backup - זה בדיוק מה שהשירות הזה עושה.

שאלה 2

איך אני יכול להעריך עלות של S3 עבור פרויקט, מה צריך לקחת בחשבון?

תשובה

נפח, בקשות, טראפיק - תוסיף את זה ל-aws calculator ותקבל מחיר.
יש גם עלות לכמות האייטמים אבל זה סכום ממש מזערי, אלא אם יש לך 50 מיליארד קבצים.

שאלה 3

מישהו יודע אם יש דרך לקבל את החשבונית החודשית של אמזון ישירות למייל? בלי להיכנס כל פעם לקונסול ואז להוריד?

תשובה

https://docs.aws.amazon.com/awsaccountbilling/latest/aboutv2/emailed-invoice.html


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות