✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

02.06 - השבוע בעננים. מהדורה 78

IsraelClouds
|
June 2, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות Bynet Expo 2019

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך:

ביי, זאת שלי – מנכ"לית מיקרוסופט ישראל הודיעה על פרישתה


איפה הייתם לפני 22 שנים? כנראה שרק הכרתם את מערכת ההפעלה שנקראה 'חלונות' ונחשבה לחדשנית למדי. אם תשאלו את שלי לנצמן, היא כבר הייתה חלק אינטגרלי בחברה, עד למצב שבו היא כיהנה במשך 4 שנים כמנכ"לית החברה, לאחר שירות במספר תפקידי מפתח כמו סמנכ"לית המגזר הציבורי, סמנכ"לית החטיבה הטכנולוגית, מנהלת קבוצות הפיננסים, הבריאות והתעשיה בחטיבה העסקית, ועוד.


את הודעתה ניתן לסכם בהודעה שנשלחה מטעמה לעובדיה: "לפני 22 שנים נכנסתי למיקרוסופט. במבט לאחור, זהו המסע הארוך ביותר שעשיתי והתקופה הארוכה ביותר שבה למדתי. מיקרוסופט היא מקום מעולה לעבוד בו, לפתח את עצמך, לרכוש חברים ושותפים לחיים. צוות העובדים המדהים בישראל עושה אימפקט טכנולוגי על כל אדם במדינה, על הארגונים שאנחנו עובדים איתם, על האקוסיסטם – השותפים והסטארטאפים. אני ברת מזל שיכולתי לעבוד במיקרוסופט לאורך השנים עם כל כך הרבה אנשים מהארץ ומחו"ל ולראות את החברה הזו צומחת, משתנה וממשיכה להיות נאמנה לחזון שלה. אני גאה באימפקט של החברה בישראל ובכלל זה בעשייה שלנו כחלק מהאחריות התאגידית וגאה באימפקט שיש לנו מישראל חזרה למיקרוסופט העולמית. אחרי 22 שנים החלטתי ללחוץ "Hit refresh" ולהמשיך לפרק הבא." כרגע טרם ידוע מי יחליף אותה, אם כי מקורות בחברה מדווחים על שינויים נוספים בדרג ההנהלה בעתיד הקרוב, זאת לעומת עמימות מצד מיקרוסופט עצמה. כל מה שנותר לנו לאחל בינתיים הוא כמובן בהצלחה.


עובדים בתחום הענן וגרים בסיאטל? יתכן שזהו לא יום המזל שלכם: אורקל מפטרת מאות עובדים


אולי לא קל לראות את זה מכאן, אך בחודשים האחרונים חלה מגמה שלילית בנציגות של אורקל בסיאטל, שהסתכמה בפיטורים של מאות עובדים (כ-300). על פניו, הסיקור הממוקד תמוה, מפני שאורקל מפטרת אלפי עובדים ברחבי העולם, ואם כך – מה מיוחד בפחות מעשירית שנמצאים במקום אחד?


התשובה לכך אירונית במקצת, במידה שאף לא תבייש את קפקא: אותם עובדים מסורים קיבלו את המשימה של... חיזוק אורקל בתור מותג ענן מוביל. המטרה של אורקל להתחרות בענקיות כמו גוגל, אמזון ומיקרוסופט ידועה לכל, אך עדיין לא ברור לחלוטין מדוע התחרות מצידם קופאת על שמריה כבר זמן מה. הזמן עובר, ההתקדמות אינה ניכרת ובעיקר נראה שמדברים על הנושא בלי שמשהו יקרה בפועל, כולל דיווחים על עזיבות של בכירים, ירידה בהוצאות החומרה, תחרויות פנימיות ועוד נתונים לא מעודדים. לא ברור מה יהיה, אבל כנראה שככה לא בונים חברה.


2 רכישות בשבוע – פאלו אלטו עושה שופינג במאות מיליוני דולרים

שווה לפתח פתרונות תוכנה שמספקים אבטחה לשירותי Serveless, ענן ואפליקציות מבוססות קונטיינרים, ולפעמים שווי זה מגיע למאות מיליוני דולרים. ענקית החברה הכריזה השבוע על רכישתה של החברה הישראלית טוויסטלוק, אשר נוסדה ב-2015 על ידי היזמים דימה סטופל ובן ברנשטיין, מהנדסים לשעבר במיקרוסופט.


החברה, שמשמשת גאווה ישראלית עם מרכז פיתוח ומחקר בהרצליה כבר השיגה הישגים מרשימים בדמות סבבי גיוס שהניבו מעל 63 מיליון דולר ממגוון קרנות הון סיכון מובילות. גם החברה הרוכשת היא גאווה ישראלית לכל דבר, ונחשבת כמתחרה מרה של צ'ק פוינט. אנחנו לא יודעים מי ינצח, אבל מה שבטוח יהיה מעניין.


בנוסף, ביום רביעי האחרון הודיעה החברה על רכישת נוספת של חברת PureSec, סטארט-אפ ישראלי המפתח ומשווק מוצרי אבטחה עבור יישומי Sevrerless. ארגונים שעד כה השקיעו משאבים בניהול השרתים ( on-prem או בענן), אינם נדרשים עוד לנהל בעצמם את העומסים על השרתים, את הפיקוח או את עדכוני התוכנה, והכל נעשה אצל הספקיות עצמן, באופן אוטומטי.


מהלך זה מצטרף לשורה של רכישות בשנים האחרונות: בחודש פברואר הכריזה פאלו אלטו על רכישת חברת אבטחת המידע הישראלית Demisto תמורת 560 מיליון דולר. בנוסף, החברה רכשה את חברת הסייבר הישראלית Secdo  בשנת 2017, ואת חברת Cyvera בשנת 2014.

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

Oracle

http://bit.ly/Oracle_updates

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AZURE--

שאלה 1

מישהו פה יודע מה ההבדל בין diagnostic settings ל-diagnostic settings (classic).
אני רוצה להגדיר diagnostic setting ב storage account  אבל יש שם רק את הclassic. האם זה אומר שאני לא יכולה להשתמש בARM או להגדיר בצורה אוטומטית את הstorage? האם ניתן להגדיר רק דרך הפורטל?

תשובה

diagnostic מסוג ARM מאפשר כתיבה לא רק ל Storage אלה גם ל-event gride ו azure analytic

שאלה 2

יש דרך להעלות ל market place
את ה-managed image שלי, (מבלי להשתמש ב vhd)?

תשובה


לא.
חובה לייצור vhd ולפתוח הoffer וsku בפורטל הייעודי.

--AWS--

שאלה 1

דומיין שנרכש דרך route 53 והוקם hosted zone עבורו:
מחקתי את הזון הקיים ויצרתי חדש עם NS רקורד שיש בו שרתים חיצוניים וttl נמוך של שעה.
עברו מעל ל24 שעות והעסק עדיין לא התעדכן...
זה בד"כ אמור לקחת יותר? פספסתי משהו?

תשובה

נראה לי שמצאתי את הטעות 😊
בכל הפעמים שניסיתי, הלכתי לכפתור ה-manage dns שנמצא בregistered domains
במבט שני ובלי לרוץ לאותו כפתור שמביא אותי לhosted zone, ראיתי שיש קטגוריה של name servers תחת הדומיין שלי בצד ימין של המסך.
שיניתי שם ונראה שעוד מעט אקבל מייל אישור

שאלה 2

מחיר ל -s3
אמזון מחייב לפי דקות או מעגל את זה לחודש. כי כתוב במקום אחד שאם אתה מוחק לפני 30 יום זה מעגל את זה ל 30 בתשלום

תשובה

The volume of storage billed in a month is based on the average storage used throughout the month. This includes all object data and metadata stored in buckets that you created under your AWS account. We measure your storage usage in “TimedStorage-ByteHrs,” which are added up at the end of the month to generate your monthly charges.

Storage Example:

Assume you store 100GB (107,374,182,400 bytes) of data in Amazon S3 Standard in your bucket for 15 days in March, and 100TB (109,951,162,777,600 bytes) of data in Amazon S3 Standard for the final 16 days in March.

At the end of March, you would have the following usage in Byte-Hours: Total Byte-Hour usage = [107,374,182,400 bytes x 15 days x (24 hours / day)] + [109,951,162,777,600 bytes x 16 days x (24 hours / day)] = 42,259,901,212,262,400 Byte-Hours.

Let's convert this to GB-Months: 42,259,901,212,262,400 Byte-Hours / 1,073,741,824 bytes per GB / 744 hours per month = 52,900 GB-Months

This usage volume crosses two different volume tiers. The monthly storage price is calculated below assuming the data is stored in the US East (Northern Virginia) Region: 50 TB Tier: 51,200 GB x $0.023 = $1,177.60 50 TB to 450 TB Tier: 1,700 GB x $0.022 = $37.40

Total Storage Fee = $1,177.60 + $37.40 = $1,215.00

שאלה 3

בגלישה לדף דרך cloudfront בדפדפן בנייד - עובד תקין, בגלישה בדפדפן במחשב הוא כאילו מוריד לי קובץ טקסט ריק. רעיונות למישהו? דרך אגב רץ גם lambda כדי לבצע השלמה ל index.html. חלק מהדפים תקין ןחלק לא

תשובה


שים header עם mime type נכון


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות