✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

29.10 - יבמ רוכשת את רד האט בכ- 34 מיליארד דולר – תשנה לגמרי את נוף הענן

IsraelClouds
|
October 29, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

הרכישה הטכנולוגית המשמעותית ביותר ב- 2018 תוביל להפצת הערך האמיתי של הענן עבור עסקים. יבמ ורד האט יספקו גישה פתוחה לענן, ויביאו אבטחה והתניידות ללא תקדים ברחבי ענני מרובים. העסקה מאיצה את המודל העסקי בעל הערך הגבוה של יבמ, עושה את יבמ לספקית מס' 1 של ענן היברידי בשוק הצמיחה המתפתח של טריליון דולר. יבמ תשמור על מורשת חדשנות הקוד הפתוח של רד האט, תגדיל את פורטפוליו הטכנולוגיות הרחב שלה ותעצים את קהילת המפתחים הרחבה. רד האט תפעל כיחידה נפרדת בתוך צוות הענן ההיברידי של יבמ.

יבמ (IBM) ורד האט (Red Hat) – הספקית המובילה בעולם של תוכנות ענן בקוד פתוח, הודיעו כי הן חתמו על הסכם לפיו יבמ תרכוש במזומן את כל מניות רד האט תמורת 190 דולר למניה, ותשלם סכום כולל של כ- 34 מיליארד דולר. "רכישת רד האט משנה את המשחק. היא משנה כל דבר הנוגע לשוק הענן", אמר ג'יני רומטי, יושבת ראש, נשיאה ומנכ"לית של יבמ. "יבמ תהפוך לספקית מס' 1 בעולם של ענן היברידי, ותציע לחברות פתרון ענן פתוח שישחרר את מלוא הערך של הענן עבור עסקיהן".

"מרבית החברות נמצאות היום רק ב- 20 אחוז מתוך מסע הענן שלהן, ושוכרות עוצמת מחשוב כדי לחסוך עלויות", היא אמרה.  "ב- 80 אחוז הבאים מדובר בשחרור ערך עסקי אמיתי והנעת צמיחה. זהו הפרק הבא של הענן. הוא דורש העברת יישומים עסקיים לענן היברידי, שאיבת יותר נתונים וטיוב כל חלק של העסק, משרשראות אספקה עד מכירות".

"קוד פתוח הינו ברירת המחדל עבור פתרונות IT  מודרניים, ואני גאה ביותר בתפקיד אותו מילאה רד האט בהפיכתו למציאות בארגון", אמר ג'ים וויטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד האט. "שילוב הכוחות עם יבמ מספק לנו רמה גדולה יותר של היקף משאבים ויכולות, כדי להאיץ את ההשפעה של קוד פתוח כבסיס עבור טרנספורמציה דיגיטלית והבאת רד האט לקהל רחב אף יותר – הכל תוך שימור התרבות הייחודית שלנו והמחויבות המוחלטת לחדשנות קוד פתוח".

הרכישה תצרף יחד את ספקי הענן ההיברידי הטובים מסוגם, ותאפשר לחברות להעביר בבטחה את כל יישומיהן העסקיים אל הענן. חברות כבר משתמשות היום במספר עננים. עם זאת, מחקר מראה כי על 80 אחוז מעומסי העבודה העסקיים לעדיין לעבור אל הענן. תחת מגבלת האופי הקנייני של שוק הענן כיום, נמנעים התניידות של נתונים ויישומים ברחבי עננים מרובים, אבטחת נתונים בסביבה מרובת עננים, וניהול ענן עקבי.

יבמ ורד האט ימוצבו בעוצמה כדי לענות לבעיה זאת, ויאיצו אימוץ ריבוי עננים היברידי. ביחד הן יסייעו ללקוחות ליצור מהר יותר יישומים עסקיים מוטי-ענן (Cloud-native), ולקדם ניוד ואבטחה רבים יותר של נתונים ויישומים ברחבי עננים ציבוריים ופרטיים מרובים, הכל עם ניהול ענן עקבי. בכך יתבססו החברות על הובלתן המשותפות בטכנולוגיות מרכזיות כמו לינוקס, קונטיינרים, Kubernetes, ניהול ריבוי עננים, וניהול ואוטומציית ענן.

השותפות בין יבמ ורד האט קיימת כבר 20 שנה, כשיבמ הייתה תומכת מוקדמת בלינוקס ושיתפה פעולה עם רד האט כדי לעזור לפתח ולקדם לינוקס ברמה ארגונית, ולאחרונה יותר להביא ללקוחות פתרונות Kubernetes וענן היברידי ארגוניים. חידושים אלה הפכו לטכנולוגיות ליבה בתוך עסקי הענן ההיברידי של יבמ שהיקפם 19 מיליארד דולר. שתי החברות יחד תרמו יותר לקהילת הקוד הפתוח מאשר כל גוף אחר.

"ההכרזה היום היא התפתחות של שותפות ארוכת שנים", אמר רומטי. "זה כולל את הכרזת שת"פ הענן ההיברידי המשותפת שלנו בחודש מאי, חלק מרכזי במסע שלנו אל ההכרזה היום".

עם רכישה זאת תישאר יבמ מחויבת להתנהלות הפתוחה של רד האט, תרומותיה לקוד פתוח, השתתפות בקהילת הקוד הפתוח ומודל הפיתוח, ותגדיל את סביבת המפתחים הרחבה שלה. בנוסף, יבמ ורד האט יישארו מחויבות לחופש הנמשך של קוד פתוח, דרך מאמצים כמו Patent Promise, GPL Cooperation Commitment, ה- Open Invention Network וה- LOT Network.

יבמ ורד האט גם ימשיכו לבנות ולקדם את שותפויותיה של רד האט, כולל אלה עם ספקי ענן מרכזיים כמו אמזון Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud, Alibaba ועוד. בנוסף תיהנה רד האט מסדר הגדול של הענן ההיברידי וה- IT הארגוני של יבמ, בסיוע להגדלת פורטפוליו טכנולוגיות קוד פתוח שלהן עבור עסקים ברחבי העולם.

"יבמ מחויבת להיות ספקית ריבוי-עננים אותנטית, ואנו ניתן עדיפות לשימוש בטכנולוגיית רד האט ברחבי עננים מרובים", אמר ארווינד קרישנה, סגן נשיא בכיר IBM Hybrid Cloud. "בכך תתמוך יבמ בטכנולוגיית קוד פתוח בכל מקום בו היא פועלת, ותאפשר לנו לגדול משמעותית בתוך מערכים מסחריים ברחבי העולם".

עם סגירת העסקה תצטרף רד לצוות הענן ההיברידי של יבמ כיחידה נפרדת, תשמור על עצמאותה ועל הנייטרליות של מורשת רד האט ומחויבותה לקוד פתוח, פורטפוליו המוצרים הקיים ואסטרטגיית הפנייה לשוק, ותרבות הפיתוח הייחודית שלה.

ג'ים וויטהרסט וצוות ההנהלה הנוכחי של רד האט ימשיכו להוביל אותה. ג'ים וויטהרסט גם יצטרף לצוות ההנהלה הבכיר של יבמ וידווח לג'יני רומטי. יבמ מתכוונת לשמר את מטה רד האט, מתקניה ואתריה, מותגיה ותהליכיה.

"מחויבות יבמ לשמור על הדברים שעשו את רד האט למצליחה – תמיד לחשוב תחילה על הלקוח ועל קהילת הקוד הפתוח – מהווה הזדמנות עצומה לא רק עבור רד האט, אלא גם לקוד הפתוח באופן רחב יותר", אמר פול קורמייר, נשיא ומוצרים וטכנולוגיות ברד האט. "מאז היום בו החלטנו להביא קוד פתוח לארגון, משימתנו נשארה ללא שינוי. ועכשיו, אחת מחברות הטכנולוגיה הארגונית הגדולות ביותר בעולם הסכימה לחבור איתנו כדי להגביר ולהאיץ את מאמצינו, ולהביא חדשנות קוד פתוח לנתח גדול אף יותר של הארגון".

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות