✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

ארגונים שמיהרו לענן מתחילים להחזיר יישומים לכותלי הארגון

IsraelClouds
|
February 16, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

מסקר חדש שערכה Nutanix עולה ש-65% מהחברות חרגו מהתקציב שלהם בענן, וארגונים רבים מבינים כיום שעליה לענן היא לא אסטרטגיה, וכי עליהם לנהל את כל המשאבים המרוחקים טוב יותר. המשימה של Nutanix היא לפתור את האתגר הזה. ג'ולי אובריאן, סגנית נשיא לשיווק, ואנדרו ג'יימס, סגן נשיא וסמנכ"ל לאזור EMEA, הגיעו לכנס Next שקיימה החברה בישראל ומבהירים אלו ארגונים נסוגים מן הענן ומדוע ומה צפוי בשנים הקרובות


אין אדם בישראל שלא יודע איך הסתיים המסע של החללית הישראלית בראשית בדרכה אל הירח. אבל בכנס השנתי שערכה Nutanix בישראל, שמעו המשתתפים מפי המרצה האורח עופר דורון, מנהל מפעל החלל לשעבר של התעשייה האווירית על התהליכים שהובילו לפרויקט המרשים וגם להתרסקות. משתתפי הכנס היו יכולים לזהות בקלות את הדימיון בין המסע לענן לבין המסע לירח – כולל אובדן השליטה והאילוצים הרבים שבדרך. בנוסף, על רקע ההשקה של יכולות ה - Redundancy החדשות ש- Nutanix הציגה לאורך הכנס, בלט מאוד החוסר בגיבוי של מכשור שהיה קריטי לחללית כדי לנחות על על הירח.

ג'ולי א'ובריאן, סגנית נשיא לשיווק של Nutanix ראיינה את עופר דורון על במת הכנס. 

ג'ולי א'ובריאן, סגנית נשיא לשיווק של Nutanix


אילו דברים את לוקחת מהמסע הזה אל הירח?

"למרבה ההפתעה יש הרבה נקודות השקה בין המשימה של בראשית למשימה של אנשי ה- IT. ל-IT אף פעם אין מספיק תקציב, אין מספיק משאבים, משימות בלתי אפשרויות שחייבות להתרחש במסגרות זמן בלתי אפשריות, ועדיין אתה צריך לגרום לזה לקרות. צריך גם להיות מוכנים למה שעלול להשתבש, ולהציג דבקות במשימה. התחברתי מאוד למוטו של מדינה קטנה וחלומות גדולים, ולכך שיש להציב משימות קטנות בדרך כדי להגיע לחזון הגדול ".


מה הדבר המרכזי שהצגתם בכנס?

"אנו כאן כדי לסייע ללקוחות להבין מהו Hyper Conversion, בעוד רבים מנסים לקבוע את המהלך הבא שלהם אחרי מערכות הלגאסי או ה- Conversion. רבים עייפים מהתשלום היקר לרשיונות עודפים של hypervisor, ומההתמודדות עם מורכבות הניהול של מחשוב, אחסון ווירטואליזציה בנפרד. רבים גם מנסים להבין את אסטרטגית הענן הנכונה עבורם.

"האמונה שלנו, בין אם מדובר ב- hypervisor או בחומרה, היא שצריך חופש בחירה. החופש לבחור אם רוצים להריץ ענן פרטי או ענן היברידי אשר כולל מספר עננים ציבוריים, ולהיות מסוגלים לעשות זאת ללא נעילה, כלומר מחוייבות לספק אחד. היום הצגנו כיצד אנו תומכים בסביבת HyperCloud שמאפשרת להזיז נתונים ואפליקציות בקלות בין מספר עננים, כך שמתקבלת ניידות פשוטה עם ניהול מאוחד באמצעות מערכת שלנו שנקראת PRISM. כך מגיעים למצב שבו אין מחוייבות לספק אחד במערכות הלגסי או בענן".


האם עדיין יש חברות ללא תכנית מעבר לענן?

"חלק מהתעשיות מתעכבות יותר מאחרות, לדוגמא גופים ממשלתיים צריכים להיות זהירים לגבי מה עולה לענן. בנקים ופיננסים, אמנם עולים לענן, אבל הם צריכים להתמודד גם עם פרצות רציניות שהיו בתחום. זה מזכיר את המצב בעבר בו כולם הוציאו את מוקדי השירות לאאוטסורסינג. היית מתקשר למוקד והחוויה לא תמיד הייתה טובה. גם בענן הציבורי, רבים עשו תנועה חדה מידי אל הענן, הבינו שמדובר בחלק חשוב של העסק, גילו שזה לא חסכוני כמו שהם חשבו, ושאין להם את השליטה שהם צריכים, כך שכעת יש תנועה חזרה אל נקודת שיווי המשקל של המחשוב", אומרת א'ובריאן.  

"ההבטחה של הענן הייתה אאוטסורסינג, תשלום קבוע ושלא צריך לנהל את התשתית לבד, אבל אז מוותרים על שליטה ועל בקרת העלויות. בסקר מקבלי החלטות שביצענו רואים שארגונים אומרים: בוא ניקח פסק זמן, כנראה המודל הנכון עבורנו הוא היברידי, אלא אם כן מדובר בתעשייה תחת רגולציה כבדה. אנו מייצרים ללקוחותינו יכולת לעבור ולנהל עננים שונים בקליק אחד, מעניקים תובנות לגבי היכן להפעיל את היישום הנכון בענן הנכון, להיות חכמים יותר לגבי הכסף שהם מוציאים, ולהחזיר את השליטה ואת האבטחה שלא תמיד יש להם בענן הציבורי".

"אני מבחין שגופים רבים שאימצו מוקדם את הענן מנסים כעת לרדת ממנו”, מוסיף אנדרו ברינדד, סגן נשיא וסמנכ"ל פעילות תפעול מכירות EMEA. "בעוד אלו שעלו לענן מאוחר יותר דווקא עדיין מנסים לעלות לענן – כי זה מה שכולם עושים. המחקר שלנו הראה ש- 69% ממשתמשי הענן הציבורי בגרמניה חרגו מהתקציב שלהם. מפני שיש עלויות נסתרות, קשה מאוד לבנות את מטריצת המחירים, ולהבין מתי להיות בענן – לכן הרבה לקוחות מופתעים".


אסטרטגיית "ענן קודם" מפנה מקום ל"ענן חכם"

על פי הסקר שערכה Nutanix עולה כ- 85% מהלקוחות אמרו שהמודל המועדף עליהם הוא HyperCloud, אבל מצד שני הם גם מודאגים מאוד מאבטחה ופרטיות.


האם אבטחה היא המעכב הגדול ביותר של מעבר לענן?

ברינדד: "הייתי באחד הבנקים לפני כמה שבועות, והם סיפרו שמאז הדליפה של Capital 1 הם נדרשו להוסיף אבטחה נוספת ובקרות בענן. אנחנו לא חברת אבטחה, אבל יש לנו סטנדרטים גבוהים לגבי הדרך בה אנו מפעילים יישומים ארגוניים בהפעלה מקומית, וברגע שמשכת יישום לסביבה של Nutanix, המשמעות היא שתקבל את אותם סטנדרטים גם בענן."

אוברא'ין: "אנו רואים לקוחות גדולים שנמצאים תחת לחץ גדול להיות  ממוקדים באסטרטגיית 'ענן-קודם'. אבל כעת הדיון הופך לכיצד ניתן להיות 'חכם בענן' וכיצד לנצל את הענן הנכון ליישום הנכון. ייתכן ונכון מבחינה כספית עבור הארגון להריץ את היישומים הארגוניים על הענן הפרטי, כגון  מערכת ERP של SAP, בעוד אם אתה מריצים רק בדיקות תוכנה, אפשר לעשות זאת בענן".


אילו פתרונות Nutanix מציעה ל"ענן חכם"?

א'ובראין: "אנו מעניקים ללקוחות את ההזדמנות להבין כמה הם באמת מוציאים על הענן, ועד כמה הם עומדים ברגולציה, כך שהם יכולים לקבל החלטות לגבי החזרת יישומים לרשתות פרטיות. לדוגמא, במקרים רבים ובעיקר בארגונים גדולים, יש צוותים שמרימים מכונות ב- AWS שלאחר מכן נותרות ללא שימוש, אבל הארגון ממשיך להיות מחויב עליהן. אם לא מבינים את ההתרחבות המהירה שיכולה להתרחש בענן, קשה לשלוט כך שעם מוצרי נוטניקס כמו BEAM, אנו מאפשרים ללקוחות להיות חכמים לגבי ההוצאה שלהם, ולהחזיר את השליטה והאבטחה".

בכנס הציגה Nutanix גם את Clusters, פתרון להעברת ישירה של אפליקציות למחשוב ענן, תוך שמירה על אותה סביבת עבודה – לדוגמא, כדי לבצע 'פריצה' לענן בזמני שיא. הפתרון גם מאפשר ללקוחות למנף את הקרדיטים שיש להם ב- AWS.

"Clusters ייכנס לשיווק השנה", מסביר ברינדד. "זהו פתרון ייחודי בשוק כי שחקנים אחרים שמנסים להשיג זאת, משתמשים לעיתים קרובות בתוכנה שלהם או מספקים את הפתרון כשירות. אצלנו הלקוח שומר על היחסים הישירים שלו עם AWS".

בפתרון אנחנו מסייעים ללקוחות 'לשאוב' את הנתונים פנימה, אם אפשר לכנות זאת כך", ממשיך אנדרו. "אחד מהאתגרים סביב הענן עולה בשיחה עם חברות רבות שאומרות לך, אני יכולה לעבור לענן עם אפליקציות נייטיב, אבל להעביר לגאסי יכול להיות קשה. עם Nutanix, יש לך את היכולת 'לשאוב' גם את אפליקציות הלגאסי, ומשם אתה ניתן להכניסן ל- AWS או להפעלה מקומית".


מה המבדל של Nutanix בשוק?

א'ובריאן: "פשטות, בחירה, והנאה. כל ההבטחה המקורית של Nutanix החלה בפשטות – פעולה בקליק אחד. עם היכולת לעשות זאת לרוחב עננים, אנחנו משחררים מפנים ללקוחותינו את הזמן להתמקד בדברים בעלי ערך. הבחירה, היא היכולת להריץ אתNutanix עם כל ספקי החומרה המובילים, בחירה ב- HyperVisor מועדף, והיכולת לבחור עננים. ההנאה באה לידי ביטוי בציון שמעניקים לנו לקוחותינו במהלך השנים האחרונות, העומד על ממוצע של יותר מ- 90. זו הצהרה חזקה לגבי איכות השירות שאנו מספקים ללקוחות אחרי שהם רכשו נוטניקס. החלק הנוסף של ההנאה היא הדרך בה אנו מתקשרים עם הלקוחות – אנו עובדים איתם בצורה הדוקה ומגיבים מהר מאוד, ויש לזה משמעות גדולה ללקוחות כמו אמדוקס שמחפשים אג'יליות וזמן מהיר של יציאה לשוק".

א'ובריאן גם מציינת כי מתבצעת כיום תנועה אל עבר מודל של מנוי וכי "חשוב ללקוחות לא להיות נעולים במודל תשלום מתמשך. גם זה גורם מבדל שלנו".


מה אנו צפויים לראות בהמשך הדרך מ- Nutanix?

ברינדד: "אנו צועדים לעולם של ריבוי עננים, ושם יהיה המיקוד בשנים הקרובות. אף אחד באמת לא יצר את היכולת ל- Drag&Drop במחשוב עננים. אם אתה יכול לעשות זאת, תוך הבנה של העלויות ובדרך שקופה, ועם אותם סטנדרטים של אבטחה שיש לך בהפעלה מקומית, וגם עם הפעלה של תוכנות לגאסי, זה יהיה ייחודי מאוד בשוק".

"משהו  נוסף שהוא מרגש עבורנו, הוא הכניסה לעולם בסיסי נתונים. מי שמנהל בסיסי נתונים משקיע כיום זמן רב בתפעול, ניהול, ובשיחה עם צוותי התשתית. אבל היכולת החדשה שלנו מאפשרת למנהלי בסיסי הנתונים לנהל נתונים ואת היישומים הארגוניים ולא לדאוג לתשתית – בין אם זה גיבוי של בסיס הנתונים או ניהול העתקת נתונים – אפשר לעשות זאת מהפלטפורמה".


כיצד מתפתחת הפעילות של Nutanix בישראל?

ברינדד: "זה הביקור הראשון שלי בישראל. אני נרגש לפגוש את הלקוחות והצוות. אם מסתכלים על מה שעשינו, אנחנו גדלים בקצב דו ספרתי גבוה וגם הצוות שלנו גדל מאוד. אנחנו משקיעים כאן רבות, ויש לנו מאות לקוחות. אתמול הייתי באירוע עם 80 בכירים בארגונים, שרואים ב- Nutanix כטכנולוגיה שחוללה שינוי ושיבוש במה שהיה עד כה".

אנדרו ג'יימס ברינדד, סגן נשיא וסמנכ"ל תפעול ומכירות EMEA

 

 

 


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות