✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

27.11 - VMware cloud: הפלטפורמה שלא עוצרת בהגירה

IsraelClouds
|
November 27, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

מאת אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל

יש עדיין אנשים בקהילת ה-IT הארגוני, שמופתעים מהמהירות המדהימה בה הפרדיגמה של "מחשוב ענן" נקלטה ואומצה בכל הספקטרום של ארגונים שעושים שימוש אינטנסיבי במידע ועיבודו. נכון, הענן מטאטא מתחת לשטיח מוסכמות מאובנות בנוגע לדרך בה מטמיעים טכנולוגיה בעסקים ומציג תחליף עדיף כמעט בכל בחינה אפשרית, אבל צריך לזכור כי הרעיון העסקי היסודי - צריכת שירות ציבורי הניתן לפי דרישה ומשולם בהתאם לשימוש בפועל, במקום השקעה בתשתיות והעמסת הוצאה הונית על עסק - הוא מודל מקובל כמעט כבררת המחדל בכל הפעילויות הכלכליות, במאתיים השנים האחרונות. לפחות עבור מי שרוצה רק להפיק תועלת מידית וישירה מהשירות, בלי להפוך בעצמו למתפעל או לבעל זכויות קניין בנכסים שנדרשים לאספקתו. אנחנו אולי לא רגילים לקרוא לשווקים "פתוחים" של סחורות ומשאבי אנוש "עננים", אבל בכולם שולטת התפיסה של צריכת שירות, לכל דורש, בכל עת, ללא מחויבות או השקעה מוקדמת.

אז למה באמת עדיין יש לא מעט מחסומים להפיכת הענן לפרדיגמה היחידה ששרדה במרוץ המכשולים הטכנולוגי, שמאפיין את 70 השנים מאז שמחשבים חדרו לליבת הארגונים? למה נשארנו מחוברים בטבורינו לשרתים הפרטיים שלנו ב-Data Center הארגוני? מסיבות שונות, בעיקר רגולטוריות, יש דברים שלא יכולים חוקית לצאת מהליבה הפיזית של הארגון. הטכנולוגיה השאירה מספר פרצות שקוראות לאטימה טובה יותר, במיוחד בנושא הבעייתי של אבטחת מידע ובקרת השימוש במערכות. אבל יש גם מחסומים עסקיים שהפכו לאתגרים רק אחרי שפחות או יותר נפתרו האתגרים הטכניים. בולטת בהם הרתיעה של לקוחות מ"נעילה" בתוך סביבה קניינית של מפעילי ענן מסוימים, נעילה שמבטלת אפקטיבית את היתרון העיקרי של מודל השוק. כי לקוחות שנקשרו לספק מסוים בצורה שלא מאפשרת להם ניוד בין עננים מתחרים, חוזרים בעל כורחם למצב המסורתי, של "שבויים" בידי ספקי פתרונות קנייניים בתחפושת ענן אופנתית.

ראיה מפוקחת זו הביאה את VMware לפתח קונספציה בשם VM Cloud, שעושה לסביבת העננים את מה שמערכת הווירטואליזציה שלה עשתה בחדר השרתים: אבסטרקטיזציה של הפלטפורמה. המטרה הסופית היא לבטל את הקשר בין פתרון מערכתי ייחודי לבין הענן הספציפי שיארח אותו, על ידי הוספת שכבת תוכנה ייעודית לממשק בין האפליקציה לבין התשתית, כך שכל פתרון תוכנה יכול להתאים את עצמו לכל ענן שתומך בטכנולוגיה החדשה. מבחינת מערם (Stack) הטכנולוגיות מדובר בסוג חדש של Middleware, "תווכה" אוניברסלית, שהופכת את עולם העננים לסביבת עבודה מבוססת סטנדרטים, המשחררת את המשתמשים מהכניעה לתכתיבים של ספקי ענן דומיננטיים.

הפתרון של VMware אומר, שכדאי לפתח את האפליקציה מראש בתפיסה של ניידות בין עננים, לפחות זרימה חופשית בין עננים שהטמיעו את רובד VM Cloud בצד השרתים (כלומר ברובד התשתיות ומערכות הניהול). אינטגרטורים מקומיים יכולים להרחיב את סל השירותים שלהם על ידי "העשרת" הפתרונות שלהם באמצעות רכישת שירותים ספציפיים, Back to Back, מספקים גלובליים לפי הצורך של לקוחות מזדמנים. אתם לא צריכים להמציא את הגלגל מחדש וגם לא לוותר על היכולת לתת ללקוח פתרון "תפור לפי מידה". כי על פלטפורמת VMware Cloud גם הטכנולוגיות העדכניות ביותר נעשות נגישות לכם ב"קליק".

מוזמנים לשמוע על החידושים פורצי הדרך של VMWARE, מגמות והחזון, בכנס מרתק, אשר יתקיים ב9.12.19 באווניו, בקריית שדה התעופה.

לפרטים נוספים>

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות