✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

הסטארטאפ שפיצח את הנוסחה לבניית מנוע חיפוש

IsraelClouds
|
October 11, 2021
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event
ד"ר רועי קרקובסקי, קרדיט: PITCH 2019, EY

בתחילת 2021 היו בעולם כ-4.66 מיליארד גולשי אינטרנט בעולם, ומהי אחת הפעולות הנפוצות שהגולשים עדיין מבצעים באינטרנט? נכון – חיפוש. מאז ראשית ימי האינטרנט היה השימוש במנועי החיפוש אחד הנפוצים במדיה הזו, כשמדי יום מתבצעות בהם למעלה מ-6 מיליארד שאילתות. מסתבר שהצורך באיתור מידע מדויק ובמהירות באוקיינוס הדפים של האינטרנט עומד בבסיסה של תעשייה טכנולוגית ענפה. אל תוך הזירה הזו, המורכבת בעיקרה מענקיות טכנולוגיה עולמיות, נכנס הסטארט אפ הישראלי יו סרץ' (Usearch), שמביא גישה חדשה לתחום החיפוש – התאמה של מנוע החיפוש לצרכים הספציפיים של כול ארגון.

 

יו סרץ' (Usearch), הוקמה בשנת 2018 על ידי ד"ר רועי קרקובסקי, דוקטור למדעי המחשב מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב עם רקע בפיתוח בתחומי בינה מלאכותית (AI) ולימוד מכונה (ML), המשמש כמנכ"ל החברה, ואחיו חן קרקובסקי, המשמש בתפקיד CTO בחברה.

 

פיתוח של 4 שנים 

"החזון שלנו היה לפתור את אחת הבעיות הגדולות של תחום מנועי החיפוש", מספר ד"ר רועי קרקובסקי, "כיצד לבנות מנוע חיפוש אינטרנטי מאפס, ללא שום דאטה מקדים, הכולל מידע אודות משתמשים וללא מעקב אחר משתמשים. בגישה המסורתית לתחום מנועי החיפוש ניצבת שאלת ביצה ותרנגולת. כדי לבנות מנוע חיפוש חדש אתה צריך תנועה של משתמשים רבים. ללא משתמשים, וניתוח המידע שהם מחפשים, לא ניתן להניע את התהליך של בניית מנוע החיפוש. האלגוריתם שלנו פותר את הבעיה הזו, הוא מחקה את התנהגות המשתמשים, גם אם אלו עדיין אינם בנמצא".

 

קרקובסקי מציין כי "לאחר פיתוח של 4 שנים הצלחנו לפתח טכנולוגיה שיודעת לבנות מנועי חיפוש ברמת דיוק שמתקרבת לאיכות של מנועי החיפוש המסורתיים, של ענקיות הטכנולוגיה העולמית. זיהינו צורך בארגונים רבים בעולם, בדגש על עולמות הפיננסים, הזקוקים לגישה למנוע חיפוש שיהיה מותאם לעולמות התוכן שלהם. זו הייתה ההזדמנות שלנו". את ההזדמנות הזו מיהרה יו סרץ' (Usearch), לתפוס בשתי ידיים. מנוע החיפוש שלה מאפשר לאתר דפים רלוונטיים, לייבא אותם, לאנדקס אותם, לנקות מתוכם את 'רעשי הרקע', ולהביא למקבלי ההחלטות דאטה נקי ממנו ניתן להפיק תובנות.

 

"אחד הלקוחות הראשונים שלנו", מספר קרקובסקי, "הייתה חברה לניהול נכסים בארה"ב שביקשה מאיתנו לבנות עבורה מנוע חיפוש המותאם לעולם התוכן של ניהול נכסים. מעבר לחיפוש, מנוע החיפוש שלנו גם ידע להנגיש את המידע למקבלי ההחלטות בכול מיני דרכים – כמו תיוג, שכבות ויזואליזציה וזיהוי טרנדים".

 

בחרו ב-AWS 

הפלטפורמה של יו סרץ' (Usearch) ביצעה אינדוקס של למעלה מ-3 מיליארד דפי אינטרנט, מאגר של 30  מיליארד שאילתות שבוצעו, היא מעבדת מידי יום מיליוני שאילתות של חיפושי מידע ומבצעת פעילות AI ו-ML בהיקף רחב. כדי להצליח במשימה הזו הסטארט אפ הישראלי נדרש לתשתיות חזקות ויעילות, והבחירה של החברה הייתה להסתמך על תשתיות הענן של אמזון ווב סרוויס (AWS). בין שירותי הענן של AWS שיו סרץ' צורכת ניתן למנות את שירות האחסון EBS, מעבדי עיבוד AWS Graviton, שירות לזיכרון-מטמון ElasticCache, ועוד.

 

"מנוע החיפוש שלנו מאנדקס כמות אדירה של דפי אינטרנט", מתאר קרקובסקי, "ושירותי הענן של אמזון ווב סרוויס AWS נותנים לנו את העוצמה והגמישות הנדרשים על מנת לתמוך באופרציה שלנו. מדובר על רמות ביצועים גבוהות, רמות סקיילביליות גבוהות, ואפשרויות לביצוע אופטימיזציה והוזלה של העלויות הכרוכות בהפעלה של מנוע חיפוש בסדרי גודל רחבים.

 

קרקובסקי מסכם כי "נעזרנו בסניף הישראלי של AWS שסיפק לנו ארכיטקטים, סייעו לנו בבנייה נכונה ויעילה של הפלטפורמה על הענן שלה, ונתנו לנו ביטחון בפתרון שלהם. זכינו לתמיכה מהצוותים השונים, הן בטכנולוגיה והן במישור העסקי, והציעו לנו קישורים למשקיעים ולשיתופי פעולה פוטנציאלים. בסופו של היום, אנו מטפלים במסות גדולות של דאטה עם מיליוני שאילתות, ורק אמזון ווב סרוויס נתנה לנו את הסקייל, הגמישות והתמיכה שהיינו זקוקים לה".


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות