✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

28.05 - 20 סטארטאפים נבחרו על ידי משרד ההגנה האמריקאי ומשרד הביטחון הישראלי

IsraelClouds
|
May 28, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

לתחרות ניגשו 210 חברות, כפול ממספר החברות בתחרות קודמת

תל-אביב, 27 במאי, 2018 – 20 מתוך 210 חברות נבחרו לשלב הגמר בתחרות סטארטאפים המוקדשת לטכנולוגיות לוחמה בטרור, CTTSC3) The Combating Terrorism Technology Startup Challenge 2018). החברות מתמודדות על פרסים בהיקף כולל של 220 אלף $. הזכיה אינה מותנית בוויתור על בעלות או על קניין רוחני. מארגני התחרות הם משרד ההגנה האמריקאי (CTTSO), יחד עם משרד הביטחון הישראלי (מפא"ת) ועם פורום MIT ליזמות. המטרה היא לזהות סטארטאפים עם טכנולוגיות שיכולות לסייע במיגור הטרור.

הסטארטאפים המבטיחים ביותר, שהגיעו לשלב הגמר, יציגו מול השופטים במסגרת כנס "טכנולוגיות לחימה בטרור" שיתקיים ביום הראשון של CyberWeek (17 ביוני 2018) באוניברסיטת תל-אביב.

לתחרות ניגשו כאמור 210 חברות, שהם כפול ממספר החברות בתחרות קודמת, שנערכה ב-2016.

130 מתוכן התמודדו במסלול טכנולוגיות כללי, הפונה לסטארטאפים במגוון תחומי טכנולוגיה, ו-80 במסלול טכנולוגיות ניווט עירוני (ניווט ללא GPS). כל הבקשות נבדקו על ידי צוות מומחים מגופים ממשלתיים של ארה"ב וישראל, בהם: משרד ההגנה האמריקאי, המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב, משרד הביטחון הישראלי, משטרת ישראל ועוד.  השנה השתתפו בתחרות מגוון רחב במיוחד של סטארטאפים מ-60 תחומי טכנולוגיה ואפליקציות שונים, כולל: ביג דאטה, מדיה חברתית, ביומטריה, ראייה ממוחשבת, פענוח וידאו, מערכות תצפית, רחפנים, רובוטיקה, גילוי חומרי נפץ כימיים/ביולוגיים/גרעיניים, אבטחת סייבר, רפואת חירום ורבים אחרים.

Duke Robotics – זוכי התחרות הקודמת עם השגריר לשעבר דן שפירו.
‍Duke Robotics – זוכי התחרות הקודמת עם השגריר לשעבר דן שפירו.

המגמות הבולטות:

מגמה בולטת במיוחד השנה היא השיעור הגבוה של טכנולוגיות לניתוח מדיה חברתית והתנהגות גולשים ברשת. השנה במיוחד, מסתמן שילוב חזק של מדעי ההתנהגות עם AI (בינה מלאכותית)  בטכנולוגיית מובייל חזקה. מגמה נוספת היא גידול מתמיד בכמות הטכנולוגיות הקשורות לרחפנים, הקטגוריה הגדולה ביותר של חברות בתחרות השנה. במיוחד בלט הגידול בפתרונות נגד-רחפנים. מצד שני, טכנולוגיות הקשורות לנשק קינטי (כלי נשק מתקדמים, כוונות וכו') היו פחות שכיחות לעומת פעמים קודמות. בתחום טכנולוגיות סייבר, אלה שהתקבלו מאופיינות בשילוב יותר יישומי חומרה מאשר תוכנה בלבד.

במסלול טכנולוגיות ניווט מספר ההצעות שהוגשו עלה על כל הציפיות. יכולת ניווט בסביבה עירונית שבה GPS עלול להיות בלתי זמין או חסום היא קריטית, אבל מאוד מאתגרת לחיילים, כוחות האכיפה וגופי ביטחון אחרים. להיות במקום הנכון זה פעמים רבות ההבדל בין חיים למוות. סטארטאפים אזרחיים פיתחו לאחרונה מגוון טכנולוגיות לניווט בתוך מבנים ומעקב אחר קונים, לפיכך, במסלול ניווט עירוני המטרה היא לזהות את החידושים הטובים ביותר בתחום זה ולאמץ אותם לצרכים של מקצועני הלוחמה בטרור.

"משרד ההגנה האמריקאי מקיים את התחרות בישראל זו הפעם השלישית, בזכות המוניטין של האקוסיסטם הישראלי, כמו גם המיומנויות הייחודיות של יזמים ישראלים בתחומי אבטחה ולוחמה בטרור" אומר אדם טארסי, מנהל בינלאומי של תוכנית CTTSO במשרד ההגנה. התחרות מתקיימת בישראל אבל  פתוחה לסטארטאפים מכל העולם, ובפועל ניגשו חברות מ-19 מדינות שונות, כולל: ישראל, ארה"ב, אוסטריה, בולגריה, גאורגיה, יוון, רומניה, טורקיה, צ'ילה, ספרד, צרפת, הולנד והודו.  לדברי אלה מטלון, מנכ"ל פורום MIT ליזמות בישראל: "מעניינת העובדה, שחלק מההצעות שהגיעו מחו"ל הוגשו על ידי יזמים ישראלים, מה שרק תומך באסטרטגיה שלנו להתמקד בתחרות על ישראל".  "השופטים לא התחשבו בתהליך השיפוט במדינת המוצא של המגישים, אבל בכל זאת, הסטארטאפים הישראלים הגיעו לראש הדירוג", הוסיפה.

לדברי תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד, ראש מפא"ת במשרד הביטחון: "בתחרויות קודמות הוצגו רעיונות מדהימים והענקנו פרסים למספר סטארטאפים חדשניים שמחפשים שיתוף פעולה והזדמנויות מימון כדי לממש את הפוטנציאל המלא של המיזמים שלהם."

"התחרות היא הזדמנות ייחודית עבור סטארטאפים בשלבים מוקדמים", אומר גדעון מילר, יו"ר תחרות  CTTSC3. "מלבד סכום הפרס, היא מספקת חשיפה יוצאת דופן למשאבים ולדרישות של גופי מימון פוטנציאליים בממשלת ארה"ב, כמו גם ללקוחות, משקיעים, ושותפים ברחבי העולם. לדוגמא, אחת הזוכות בתחרות קודמת היתה חברת Imagry, סטארטאפ פורץ דרך באופן שבו תמונות וקטעי וידאו מעובדים בבינה מלאכותית. בעקבות הצלחתם בתחרות, הם מינפו את הטכנולוגיה שלהם לטובת שוק הרכב החכם, ולאחרונה גייסו 7 מליון $."

Robosleeve – אחת החברות שעלו לשלב הגמר, שפיתחה מערכת שרוול מהפכנית על בסיס רובוטיקה רפואית.
‍Robosleeve – אחת החברות שעלו לשלב הגמר, שפיתחה מערכת שרוול מהפכנית על בסיס רובוטיקה רפואית.

בין הסטארטאפים שהגיעו לשלב הגמר:

CardioScale - הטמיעה אלגוריתם ניטור רפואי מציל חיים בצמיד זרוע, המאפשר שיפור דרמטי בטיפול בנפגעי פעולות טרור תוך קבלת החלטות רפואיות טובה יותר. הפיתוח מגדיל את שיעורי ההישרדות של נפגעי פיגועי טרור וארועים מרובי נפגעים אחרים.

D-ID - הטכנולוגיה החדשנית של D-ID מגינה על צילומים מפני אלגוריתמים לזיהוי פנים תוך שהיא שומרת עליהם דומים לעין האנושית.

FirstPoint Mobile Guard – טכנולוגיה המגנה על כל המכשירים הניידים מפני כל מתקפות הסייבר המבוצעות על ידי איומים נסתרים החבויים ברשת הסלולרית.

Viisights היא טכנולוגיה עמוקה לפענוח וידאו המשמשת לזיהוי התנהגותי, ולומדת לסווג אובייקטים בסרטוני וידאו כפי שבני אדם עושים. מדובר בפריצת דרך חשובה בתחום מעקב וידאו, אבטחת גבולות, וכל יישום הדורש ניטור אינטליגנטי של כמויות גדולות של דאטה מצולם.

Colugo System - פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לכלי טייס בלתי מאויש, המשלבת טכנולוגיה של רחפן וטכנולוגיית כלי טייס בעל כנף קבועה, ללא החסרונות של אף אחת מהן. הטכנולוגיה מאפשרת להמריא ולנחות אנכית כמו רחפן, ולטוס למרחקים ופרקי זמן ארוכים כמו כלי טייס בלתי מאוייש בעל כנף-קבועה.

3rdEye Systems – פיתחה מודול להדמיה תרמית ואנליזה, בעל משקל נמוך ועלות נמוכה, המאפשר לרחפנים לזהות באופן אוטומטי ולהגיב באופן אוטונומי למגוון של אובייקטים רלוונטיים בכל תנאי האור ומזג האוויר.

Robosleeve פיתחה מערכת שרוול מהפכנית על בסיס רובוטיקה רפואית, המצוידת במצלמות וחיישנים. המערכת מבוקרת מרחוק, משמשת לבדיקת, צינורות וחללים מסוכנים אחרים שאינם נגישים.

FinCom.Co Ltd – פיתחה בינה מלאכותית מתקדמת המשתמשת בפונטיקה כדי לזהות את אותו אדם במסדי נתונים שונים, גם כאשר השם כתוב באיות שגוי, או כתוב בשפה שונה.

Cyber Sepio Systems – פותרת את הבעיה של תוכנה זדונית שהותקנה על ציוד עזר המחובר למחשב (כגון מדפסת, מקלדת) או על התקני חומרה שהוכנסו על ידי תוקפים פנימיים או דרך שרשרת האספקה.

NVISOL Ltd – הוו החכם של NVISOL משמש לתפיסת אובייקט באופן אוטונומי לצורך החזרה של נכסים קריטיים (כמו רובוטים, כלבי משטרה וכד') שצריך להרים אותם. הוא פותר את הבעיה הקלאסית של החזרת נכסים קריטיים אלו ממקומות שאינם נגישים.

למידע נוסף על התחרות והכנס ניתן להיכנס ללינק הבא: http://bit.ly/cttsc-conference

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות