✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

08.09 - השבוע בעננים. מהדורה 92

IsraelClouds
|
September 8, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות Natural Language Processing

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך:

החברים הכי טובים – איך נוצרה החברות בין מיקרוסופט לאורקל, ומה צופן העתיד?

בינינו, כולנו כבר יודעים על הקשרים החמים שנוצרו בין שתי החברות שנחשבו עד לא מזמן לאויבות מרות, וסביר להניח שרובינו שמחים על כך ורואים בשיתוף הפעולה הנ"ל אופציה ליצירת כלים, פלטפורמות ואפשרויות שלא היו יכולים להיות עד כה. אך מה גרם לזה?

נראה שהסיבה העיקרית היא חיבור של התשתית של אורקל אל אז'ור שאפשרה להריץ חלקים שונים של אפליקציה דרך שני שירותי הענן ללא בעיה – וזוהי המטרה הראשית של "שותפות הענן המרובה", כפי ששתי החברות הגדירו. כך, ניתן יהיה להשתמש במסד הנתונים של אורקל על התשתית שלה, בעוד שאתם משתמשים באפליקציות רלוונטיות ורכיבי רשת של מיקרוסופט אז'ור – ובכך, הקירוב בין שני השירותים מאפשר "ליצור יותר אפשרויות", כפי שתיאר דון ג'ונסון, סמנכ"ל בכיר בתשתית הענן של אורקל.

ומה בעתיד? נראה ששתי החברות שמות דגש על פעולה משותפת, שתמנע מהלקוח מצב שבו הוא "ננעל בחברה אחת", ובכך הם יוכלו להתחרות מול המתחרים שלהם בעוצמה רבה מתמיד, ונראה שאנחנו רק בתחילתו של המהלך. בין אם אתם בעד או נגד – נראה שיש עוד הרבה פיתוחים חדשים ששיתוף הפעולה הנ"ל יניב.

יום העבודה שהצריך לא מעט עבודה – תקלה קריטית ב-AWS

אמנם בישראל לא חוגגים את יום העבודה (Labor Day), אבל רבים יודעים על חשיבות היום הנ"ל, שהשנה היה חלק מסופ"ש ארוך וחגיגי. אך הפסקת חשמל שהזיקה לחומרה של AWS באחד ממרכזי הנתונים של החברה הרסה את החגיגה, וגרמה לאובדן מידע של חלק מלקוחותיה.

איך זה קרה? כאשר אספקת החשמל נפסקה בפתאומיות, חלק מהאינסטנסים הווירטואליים נפגמו, מה שגרר תגובה אוטומטית של הפעלת גיבויים שחלקם לא כללו מידע חדש שטרם גובה. הדבר גרם לאובדן חלקי של המידע באותו מרכז נתונים. האזור המושפע היה US-East-1, ואומדן כמות המידע שנאבד עומד על טרה בייט. חלק ניכר מהדיווח הנ"ל נמסר ממקור אנונימי, ונראה שחלק מהמידע אכן נאבד לעד, מה שבהחלט גרם ללא מעט עובדים לחזור מהחופש, היישר אל בעיות רציניות.

אינטליגנציה מלאכותית בכף ידכם – מיקרוסופט משיקה את Vision AI Developer Kit לציבור הרחב

אחת מההכרזות המעניינות בחודש מאי 2018, הייתה ההכרזה של מיקרוסופט לגבי שותפות עם חברת Qualcomm, שהובילה ליצירת ערכת פיתוח עבור אפליקציות ראייה ממוחשבת. המאמצים לא היו לחינם, והובילו ליצירה של ערכת פיתוח ל-AI, המתבססת על חומרה שנבנתה על פלטפורמת ה-Vision Intelligence של Qualcomm. הפלטפורמה נועדה להריץ מודלי AI בצורה לוקאלית, ולאפשר הטמעה של שירותי למידת מכונה באז'ור, ביחד עם שירותי ה-IoT Edge בענן.

הפלטפורמה הייתה זמינה עבור חלק מהמשתמשים כבר מאוקטובר האחרון, אך היום, המוצר האקסקלוסיבי הפך לנגיש לקהל הרחב ומאפשר להשתמש בקוד של ויז'ואל סטודיו עם מודלי פייתון, הגדרות הפצה של Azure IoT שהוכנו מראש והרחבה מיוחדת לויז'ואל סטודיו, וכל זה מוצע במחיר של 249$. בהתחשב בהיצע ובחשיבות שיתוף הפעולה, אין לנו ספק שהמוצר הזה יעניין חלק מכם.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AZURE--

שאלה 1

האם אני יכול לנהל אוטנטיקציה של תחנות ווינ10 מול אוקטא, במקום Azure AD?

תשובה

אתה צריך להחריג את אוקטה מתהליך האוטנטיקציה ל-Azure AD, עדיין תוכל לראות Audit trail דרך אוקטה.

שאלה 2

איך להתקין שרת NPS - radius  ב-AZURE שיבצע התחברות מול azure AD?

תשובה

ניתן לבצע את זה עם Azure domain service.

שאלה 3

שאלה כללית לגבי arm templates... אני מחפש לייצא ערך ב-output, אבל אני לא יודע מה הערך כי הוא נוצר בזמן ריצה. איך אני יכול לדעת מה רשימת הערכים שנוצרים?
לדוגמא, יש לי arm template שמרים data factory. אני מייצר את ה-data factory עם service identity ואני רוצה לקבל את ה-id של ה-service identity.

תשובה

אתה אמור לתשאל ב-reference את האובייקט שנוצר לך, ואחד מה-Properties  שלו יהיו ה-MSI.
ראה לדוגמא :
https://winterdom.com/2017/10/04/managed-service-identity-arm

--AWS--

שאלה 1

עקב בעיות ביצועים חמורות (יש לנו תהליך אוטומטי שמקים מ-ami custom מכונות) הסיבה לבעיות ביצועים היא, שבזמן הקמת המכונה לוקח לבלוק של הדיסקים להיות מוכן כי הוא מעתיק את הדאטה מ-s3 סנאפשוט מן הסתם... לכן, תהליך ה-init ל-vol הפיזי יכול לקחת שעה שעתיים תלוי בכמות הדאטה. ואנחנו צריכים את המכונה עובדת מעולה מהרכע הראשון, מה שלא יכול לקרות בתהליך שאיתן אנחנו עובדים. איך אתם מתמודדים עם אתגר שכזה? שמים את הדאטה שלכם efs ? S3? עושים אטאץ ודיטאץ ל vol?

תשובה

בהקשר של AMIs ואיך ליצור אותם בצורה יעילה, אני ממליץ לקרוא את זה:
https://aws.amazon.com/answers/configuration-management/aws-ami-design/

שאלה 2

הבנתי שאפשר להקים סביבה חינמית לתרגול באמזון, האם זה נכון?

תשובה

אתה בהחלט יכול. free tier מוגבל לנפח שימוש בשירותים מסוימים, סוג EC2, וכיו"ב.

שאלה 3

האם יש דרך לזהות באופן אוטומטי (לקבל התרעה כלשהי), על כך שקבוצה של ec2 נופלים?

תשובה

https://medium.com/@sebastian.phelps/aws-cloudwatch-alarms-on-microsoft-teams-9b5239e23b64


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות