✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

07.07 - השבוע בעננים. מהדורה 83

IsraelClouds
|
July 7, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות HPE Discover More

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך:

הפינגווין בא לעשות ביזנס – השימוש בלינוקס באז'ור גבר על השימוש בווינדוס

ווינדוס או לינוקס היא דילמה עליה נשפך הרבה מאוד דם וירטואלי בדיונים, ריבים, וויכוחים רבים ברחבי הרשת, אבל יש נתון אחד שאי אפשר להתווכח עליו: המפתח סשה לווין פרסם כי השימוש בלינוקס באז'ור עבר את השימוש בווינדוס – נתון משעשע כשנזכרים כיצד סטיב באלמר קרא למערכת "סרטן" לפני 18 שנים.

יודעי דבר יוכלו להגיד שלא מדובר במשהו מפתיע באמת, מפני שהשימוש בלינוקס גובר עם הזמן, זאת לעומת השימוש בווינדוס סרבר שמראה מגמת ירידה כבר שנים, ולינוקס מציגה נתונים מרשימים בכל הנוגע לשימוש בארגונים, בין אם בשרתים פרטיים או בענן – עם 68% שימוש בשנת 2017, אחוז שממשיך לגדול גם ב- 2019. מעניין מה באלמר יגיד עכשיו – שלינוקס הצמיח גרורות?

מתחיל להיות מעונן – השותפים של גוגל מגדילים את התמיכה ב-GCP

כולנו אוהבים שירותים מתקדמים בענן, ואם יש שותפים שמספקים את הכלים והטכנולוגיות המיוחדות שלהם, מה טוב. GCP זכתה לקבל תמיכה נרחבת ממספר שותפות כמו MongoDB, Infomatica ו-Snowflake, המשתייכות לשבע ספקיות של מסדי נתונים ואנליזה שחתמו על הסכם שותפות עם גוגל בתחילת השנה. מהלך זה הוא חלק מהאסטרטגיה הנוכחית של גוגל, ששמה לה כמטרה להגביר את הקצב בכדי להתחרות בצורה טובה יותר מול אמזון ומיקרוסופט, על ידי בניה של היצע שירותי ענן לארגונים שייצרו אקוסיסטם נרחב של ספקי פלטפורמות מידע.

אם האסטרטגיה נראית לכם כמו תיאוריה, הרי שהנושא כבר אומת על ידי תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד שציין כי מדובר בנושא בעדיפות עליונה, זאת בכדי ליצור יתרון על אמזון ומיקרוסופט שאמנם מציעות אפשרויות פעולה בצד שלישי גם הן, אך גוגל מאמינה בלהציע מודל שיתוף פעולה שיוכל לקרוץ יותר למשתמשים בארגונים. האם יצטרפו עוד לברית? האם יוקמו בריתות חדשות? ימים יגידו.

ארץ הכיס והענן – עסקת ענק בין אמזון לממשלת אוסטרליה

כולנו רוצים לקוחות גדולים, על אחת כמה וכמה אם מדובר ביבשת. הממשלה האוסטרלית, שנחשבת כבעלת גישה חיובית לענן, העסקה תאפשר לכמעט כל שירות ממשלתי לגשת אל הענן של AWS, לאחר תהליך שנמשך על פני זמן ארוך יחסית בגלל הליכים ביורוקרטיים – והשגת ההסכם נחשבת כפריצת דרך בנוגע לשירותי ענן במגזר הציבורי, בטח ובטח בכל הקשור לרכש IT.

אין ספק שמדובר בשבוע מוצלח במיוחד לאמזון, שהכריזה גם על ההשקה של VPC Traffic Mirroring,  פיצ'ר חדש שנועד לשירותי הענן הפרטיים הווירטואליים של AWS ומאפשר לכם ליצור שקיפות טובה מתמיד לגבי הרשת בענן שלכם, כולל שליטה בטראפיק במספר חשבונות ו-VPCים שונים וניתוב שלהם ל-VPC מרכזי ועוד. אם אתם כבר נמצאים ב-VPC, נראה שהולך להיות לכם שבוע מעניין.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AZURE--

שאלה 1

איך חוזרים מ-snapshot שלקחתי למכונה?

תשובה

אי אפשר לעשות REVERT כמו ב-Vmware.

צריך להכין VM חדש מה-SNAPSHOOT

שאלה 2

האם יש אפשרות ב-Azure load balancer  של-VIP תהיה גם כתובת חיצונית וגם כתובת פנימית? שמי שניגש מתוך הרשת ייגש אל הכתובת הפנימית ומי שניגש מבחוץ ייגש אל הכתובת החיצונית

תשובה


לא,
Public LB לא מקושר ל-VNET
לכן אין לו private ip

שאלה 3

יש דרך לגבות Azure VM עם ASR ל-region שונה משל ה-VM?

תשובה

ניתן להגדיר למכונה גיבוי באמצעות ה-Azure backup ובמקביל לאפשר Replicate למכונה באמצעות ASR אל Region אחר. תוכל לראות את זה הן ברמת הגדרות המכונה, תחת Operation תראה שיש לך אפשרות של Backup ומתחת אפשרות של Disaster Recovery. הדרך השניה היא מתוך ה-Vault בחלק העליון של החלון תראה את האפשרויות של +Backup ושל +Replicate. כשתעשה שימוש ב-Replicate, תוכל לבחור Region אחר, שם ליצור vnet, Stprage וכו' עבור היעד שאליו תרופלק המכונה

--AWS--

שאלה 1

שאלה - פתחתי חשבון נוסף באמזון, ואני רוצה לוודא שה-data centerים שאני רץ בשני החשבונות הם זהים. איפה אפשר לראות מה המשמעות של a,b,c בריג'ן?

תשובה


https://docs.aws.amazon.com/ram/latest/userguide/working-with-az-ids.html



שאלה 2

מישהו יכול לענות לי למה כשאני יוצר RDS חשוב לו שיהיו 2 סאבנטים באותו AZ? למה אחד לא מספק אותו?

תשובה


שרידות, זה ב-2 AZ שונים.

שאלה 3

General purpose SSD vs Provisioned IOPS for RDS
עבור RDS, לדוגמא אם נדרש 1200Gb על 7000IOPS
General purpose SSD
בשביל לקבל 7000IOPS צריך לשלם על 2330 ג'יגה באירלנד 297$
Provisioned IOPS for RDS
7000IOPS על 1200 ג'יגה יעלו באירלנד 935$

תשובה


הרבה פעמים אנשים קונים IOPS בלי שיש בכך צורך וניתן להגיע לאותו רמת Iops על ידי קניית דיסקים יותר גדולים. כפי שמתן כתב, מעל 1,000GB אין גם מגבלה של burst, ולכן ההבדל בין דיסק gp2 ודיסק IO1 היא בעיקר במהירות הכתיבה , קריאה לדיסק.


בהרבה מקרים אין צורך במהירויות הגבוהות וניתן להסתפק במהירות שמספק gp2. ההבדלים במחיר הם גבוהים מאוד.


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות