✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

19.05 - השבוע בעננים. מהדורה 76

IsraelClouds
|
May 19, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות Google Cloud Summit 2019

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך

מי היה מאמין – מיקרוסופט מציגה חידושים לעולם הביטקוין


בין אם קניתם ביטקוין ב-2010 או לא, אתם כנראה מכירים את תשתית הבלוקצ'יין עליה ביטקוין מתבסס. יחד עם החדשנות שהוא הביא לעולם, תשתית זו אינה התשתית הכי מפותחת בשוק, וישנן לא מעט בעיות שמחכות למענה, בייחוד בכל הקשור להתמודדות עם עומס.


פתרון חדש מגיע מכיוון מפתיע – מיקרוסופט הכריזה על פרוטוקול מבוזר בקוד פתוח, שנועד לפתור בעיות ביצועים שמתרחשות כאשר מנסים להשתמש ברשתות הבלוקצ'יין כדי לוודא זהויות רבות. הפתרון, שנקרא ION מתבסס על פרויקט בלוקצ'יין קודם של מיקרוסופט (ביחד עם שותפים נוספים) הנקרא Sidetree. הפתרון החדש רץ על רשת הבלוקצ'יין של ביטקוין, אך מאפשר לה להתמודד עם הרבה יותר בקשות וידוא מאי פעם. אין ספק שהפתרון מגיע בתזמון מדהים עם הזינוק המרשים של ביטקוין בחודש האחרון, ומהווה עוד צעד בכניסת המטבעות הדיגיטליים לשווקים הקלאסיים – בטח ובטח כשאחד הגורמים המעכבים לכך הוא ביצועי רשתות הבלוקצ'יין הייעודיות. דבר אחד בטוח – כדאי ללכת על HODL.


קוניצ'יווה גוגל – החברה מתרחבת עם מרכז ענן שני ביפן


יפן היא ללא ספק מדינה מרתקת, ועכשיו נוספה סיבה נוספת לכך: גוגל הכריזה על הקמה של מרכז שני ביפן שיוקם בעיר אוסקה (המצטרף למרכז בטוקיו), המהווה את המרכז השביעי של גוגל קלאוד באסיה אשר מצטרפים ל-20 אזורים ברחבי העולם, אשר לכל אחד מהם יש לפחות שלושה אזורי זמינות משלהם.


המרכז יספק נתונים וביצועים טובים יותר למשתמשים, אם כי ההבדל צפוי להיות זניח יחסית עקב הקרבה הגאוגרפית של טוקיו ואוסקה. יחד עם זאת, המשמעות של שני אזורים שונים היא קריטית במיוחד עבור עסקים יפניים, אשר נהנים עכשיו מאפשרויות נוספות ואופציות גיבוי במקרה של אסון, כפי שכבר תואר ע"י בכירים בתעשייה כמו טאטסוהיטו צ'יקו, מנהל בכיר בקבוצת ההשקעות אסאהי. באשר למתחרים, גוגל צוברת יתרון על אמזון המחזיקה רק במרכז אחד, ומשתווה למיקרוסופט שמציעה שני מרכזים משלה. גם יותר מ-30 שנים אחרי, המטרה היא להישאר גדולים ביפן.


וירטואליים, אבל חזקים – VMWare רוכשת את Bitnami


החברה הידועה מעמיקה את חדירתה לשוק הענן באמצעות רכישה אסטרטגית, אשר צפויה להעניק לה מעל 130 חבילות תוכנה פופולאריות במגוון תחומים ופורמטים כמו קונטיינרים של Docker או מכונות וירטואליות, אשר מתקשר ישירות לאסטרטגיית החברה בשנים האחרונות, המתמקדת בעיקר בהצעת מוצרי ענן שונים.


"המטרה היא ש- Bitnami תאפשר ללקוחות שלנו לפרוס בקלות חבילות יישומים בכל ענן - ציבורי או היברידי - ובפורמטים האופטימליים ביותר של מכונות וירטואליות (VM, קונטיינרים וקוברנטיס). יתר על כן, Bitnami תוכל להגדיל את המאמצים הקיימים שלנו כדי לספק מרקטפלייס ללקוחות VMware, המציעה מגוון עשיר של יישומים וסביבות פיתוח בנוסף לתשתית תוכנה " כך מסרה החברה בהודעת בלוג שמכריזה על העסקה. לא משנה באיזה צד וחברה אתם – אין ספק שהתחרות בתחום מעניינת ביותר.

ג'ינס כחול ודמעות של דם – הכירו את הלהיט הלא רשמי של אירוויזיון 2019

יזהר כהן עשה היסטוריה ב-1978, והוא עושה זאת שוב אחרי 41 שנים. בנוסף לשירים הססגוניים של המתמודדים בתחרות, נחשפנו גם לשיר ייחודי, אשר הורכב באמצעות אלגוריתמי AI כישרוניים במיוחד שדגמו מעל ל-200 שירי אירוויזיון מכל הזמנים כדי ליצור מגוון מלודיות ומילים, אשר סוננו בקפידה על ידי המלחין והמשורר אמיר שיינפלד כדי ליצור שיר ש"ייצג את רוח התחרות", השיר בוצע על ידי לא אחר מיזהר כהן עצמו, ואתם מוזמנים לשמוע ולהתרשם מהשיר – מה דעתכם?

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

Oracle

http://bit.ly/Oracle_updates

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AZURE--

שאלה 1

מישהו יודע מה ה-benefits שמקבל csp gold partner מבחינת שיעור ה-cost ושיעור הריבייטס?

תשובה


אין דבר כזה csp gold partner. ה-margine הוא קבוע והריבייטים משתנים משנה לשנה. כיום זה עומד באיזור ה 10%-15%.

--AWS--


שאלה 1

הרמתי אינסטנס שהוא שיכפול של פרודקשן. יש לנו יום עמוס מאוד עוד שבועיים. רציתי לדמות ממש את היום הזה בלהפציץ את השרת בבקשות שונות שפחות או יותר יהיו בסדר גודל של אותו יום עמוס. מכירים כלי טוב לכך?


תשובה


מנסיון, תשתמש ב-jmeter עם Redline13. תוכל להרים לך גם שירות APM שייתן לך אפשרות לעשות Drill down לתוך ה-Stack trace במידה ותרצה לדעת על שגיאות או על זמני תגובה. מוזמן לקרוא את הפוסט שכתבתי לא מזמן: https://www.linkedin.com/pulse/assuring-your-service-quality-apm-stack-asaf-shabat/

שאלה 2

יש למבדה (או לצורך העניין כמה למבדות) שפותחות חיבור ל-RDS. מכוון שקונטיינר משמר קונקשן, הוא לא נסגר בכל קריאה וכך חוסכים זמן בריצת הלמבדה. אממה - כעת אנו מתחילים לחטוף too many connections מכוון שקונטיינרים שכבר לא בשימוש לא סוגרים קונקשן או לפחות לא מספיק מהר.
איך אני יכול לשלוט על זה?


תשובה


SET GLOBAL connect_timeout=28800
SET GLOBAL wait_timeout=28800
SET GLOBAL interactive_timeout=28800

אמור לעשות את העבודה, אם זה נתמך ב-rds

שאלה 3

תגידו boot strap script מבצע טעינה בכל פעם שמדליקים את המכונה? או רק בפעם הראשונה שהיא נוצרה?

תשובה


אם הכוונה ל-userdata - הוא רץ רק בפעם הראשונה שהמכונה נוצרת. הוא לא ירוץ שוב כשהיא ב-stop ומופעלת מחדש.


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות