✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

28.04 - השבוע בעננים. מהדורה 73

IsraelClouds
|
April 21, 2018
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות The Future of Mobility Hackathon

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך

מלכי המדבר: מיקרוסופט מקימה מרכז חדשני בדובאי

אם ייצא לכם להיות בדובאי בזמן הקרוב, אתם תוכלו לראות נוכחות מרשימה במיוחד של אחת מספקיות הענן הגדולות בעולם. מיקרוסופט מציידת בימים אלו את בניין המשרדים החדש שלה, המהווה מרכז ייחודי שמקדים את זמנו לא רק מבחינת המיקום, אלא גם מבחינת ההיצע, הכולל מגוון יכולות ותשתיות לפיצ'רים שנדמה ונלקחו מסרט מד"ב, כמו פרסונות אינטליגנציה מלאכותית שיחסכו זמן רב ללקוחות ולעובדים באמצעות טיפול אוטומטי במאות משימות שונות כמו קביעת פגישות, מציאת חניות פנויות ואף הזמנת אוכל. החברה גם עובדת עם Johnson Controls על טכנולוגיות מתקדמות שנועדו לקדם ולשפר את יכולות השמירה על איכות הסביבה וצמצום הפסולת התעשייתית.

"זוהי הדגמה מצוינת למשרדי העתיד" מספר סקוט ג'אתרי,סמנכ"ל בכיר בקבוצת הענן והאינטליגנציה המלאכותית בחברה "היכולת החשובה כאן היא הטכנולוגיה המתקדמת שיכולה לחקור ולנתר את התנאים המתרחשים בעולם הפיזי בזמן אמת ולהגיב בהתאם". הבשורה והחדשנות הולכים בד בבד עם האסטרטגיה שלמיקרוסופט בשנים האחרונות, הכוללת פניה לתעשיות בתחומים שונים (כמו בניה, פסי ייצור וקמעונאות) באמצעות יצירת כלי IoT מתקדמים ומותאמים.

התפוח לא נפל רחוק מה-AWS: כמה אפל משלמת לאמזון?

לא מעט מאיתנו מכירים את iCloud, אבל מסתבר שמאחורי הקלעים יש לא מעט התרחשויות עם ספקי ענן אחרים. אם בשנים עברו הרומן בין חברת אפל לאמזון היה קטן יחסית, הרי שכיום הוא עולה ליצרנית המפורסמת מעל 360 מיליון דולר בשנה,המסתכמים ליותר מ-30 מיליון דולר בחודש, וממקמים את החברה בתור אחת מהלקוחות הגדולים ביותר של AWS. אם אתם חושבים שהמצב זמני, תחשבו שוב – שתי החברות חתמו על חוזה רב שנתי שבו אפל מתחייבת להשתמש בפלטפורמת ה-AWS בנפח שימוש של לפחות 1.5 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות (לצרכי השוואה – פינטרסט חתמו על חוזה דומה אך רק על חצי מהסכום).זה אולי סכום קטן יחסית לאפל, אבל ללא ספק מהווה נקודה חשובה במיוחד עבור אמזון.

אמנם אפל מחזיקה בלא מעט שירותי ענן פרטיים משלה (שנמצאים כרגע בחשיבות אסטרטגית לחברה שמתמודדת עם האטה בקצב בכל הנוגע לשוק הסמארטפונים), אבל אין ספק שלא ניתן לזלזל בבחירה זו ולהשפעות שהיא יוצרת בשוק הענן.

גוגל מכריזה מלחמה: הסיבה המפתיעה ליצירת Anthos

זוכרים את ההכרזה על Anthos? לא עבר זמן רב ואנחנו מתחילים לראות בפועל את הכוונה של גוגל מאחורי המהלך: אם אמזון ומיקרוסופט נחשבות למובילות בתחום הענן, הרי שהאסטרטגיה של גוגל היא לקחת מהן את התואר, עם דגש על שוק הענן מרובה הפלטפורמות.

הרצון נבע מכיוון מפתיע: גוגל זיהתה את אי שביעות הרצון של לקוחות רבים שרצו לנהל את העומס שלהם על מספר שירותי ענן, כולל שימוש בשרתים פרטיים של הארגון עצמו – וכאן גוגל נכנסה לתמונה עם פתרון מותאם שיכול להוות תשובה מעולה ללקוחות הנ"ל, בנוסף לכך שהפתרון לא מצריך מהם בהכרח לעזוב את הספקים הקיימים או לבצע שינויים משמעותיים – ובכך להגיע לקהלים חדשים בצורה יעילה במיוחד. מה יהיה הלאה? אם אמזון ומיקרוסופט לא יגיבו בהתאם ובהקדם, יתכן מאוד שגוגל תבצע את אחד המהלכים המבריקים ביותר בתעשייה. מה שבטוח – יהיה מעניין.  

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

Oracle

http://bit.ly/Oracle_updates

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

AZURE

שאלה 1

נניח ואני צריך 2 מכונות VM לשימוש פנים-משרדי ליישומים לא קריטיים בענן כלשהו. לא מדובר במכונות קריטיות וה-latency לא חשוב. איפה לוקחים את המכונות הכי זולות כיום (מבחינתי שישבו במערב ארה"ב או בכל מקום שהכי זול). אני גם לא מחפש בהכרח AWS / AZURE / GCP. אשמח להמלצה על ספק אמין שאני אוכל לקחת ממנומכונה עם נניח 8GB RAM  ולשלם סכוםחודשי נמוך.

תשובה

אתה פשוט יכול להשתמש ב- Spotinst בשביל להשתמש בדיוק באותן המכונות, פשוט ב-80% הנחה ובקלות.

שאלה 2

ניסיון ראשון לעבוד עם Azure Functions:

איך אני מגדיר משתני סביבה לפני שאני מעלה את הקוד לענן?

תשובה

משתנים גלובליים ל-Function App נקראים App Settings.

בגדול, יש שני סוגים: יש משתנים עם שמות שמורים לכל מיני דברים כמו גרסת Runtime, הגדרות חיבור ל-Service Bus ול-Blob Store, אבל באותו המנגנון בדיוק אפשר להגדיר גם משתנים פרטיים שלך.

בכדי להגדיר אותם ניתן באמצעות ה-Portal ידנית פשוט להוסיף app setting או שניתן לעשות זאת באמצעות קוד בכמה וכמה צורות (לי יצא ליצור אותם בקוד של Terraform).

לאחר ההגדרה, כל המשתנים זמינים בקוד של הFunction-, כמשתני סביבה - למשל אם תכתוב קוד C#, זה יהיה זמין במחלקת Environment.GetEnvironmentVariable.

ראה בהרחבה בדוקומנטציה כאן:
https://docs.microsoft.com/.../azu.../functions-app-settings

AWS

שאלה 1

האם ב-SG  באמזון אפשר להכניסIP ranges ? לא מצאתי דרך.

תשובה

גיליתי את הבעיה ברגע שה- jsonמגיע כשורה אחת בודדת, הלוגסטאש לא מקבל אותו. כשיש שורה נוספת (אפילו ריקה) בסוף, הלוגסאטש מקבל אותו .

שאלה 2

מישהו יודע איך אפשר להשיג קרדיטים לאמזון בתור סטרטאפ בתחילת הדרך?

תשובה


אם אתה יושב ב-WeWork, הם נותנים קרדיט של K10 לשנתיים

שאלה 3

אני מנסה להריץ NEXUS על אינסטנס ולמען הספורט עשיתי 100GB . הוא ריק לגמרי והוא לא נותן לי
docker run -d -p 8081:8081 --name nexus -v /opt/my-nexus-data:/nexus-data. sonatype/nexus3
OpenJDK 64-Bit Server VM warning: INFO: os::commit_memory(0x00000000ce000000, 838860800, 0) failed; error='Cannot allocate memory' (errno=12)
#
# There is insufficient memory for the Java Runtime Environment to continue.
# Native memory allocation (mmap) failed to map 838860800 bytes for committing reserved memory.
# An error report file with more information is saved as:
# /opt/sonatype/nexus/hs_err_pid1.log

תשובה


http://bit.ly/GeneralMemoryGuidelines
Minimum 4GB

--GCP--

שאלה 1

מכירים במקרה חברה או מרצה תותח שיכול להעביר הדרכות K8s מקיפות לאנשי פיתוח/ארכיטקטים שכבר נוגעים בטכנולוגיה?

האג’נדה תיהיה עם דגש על סטורג׳ ונטוורק בסביבת קונטיינרים, שיפורי ביצועים וניסיון בגיור של מערכות מונוליט/קלאסטר לסביבת קונטיינרים on prem ו-cloud.

תשובה

http://bit.ly/doit-kubernetes


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות