✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

21.04 - השבוע בעננים. מהדורה 72

IsraelClouds
|
April 21, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות Microsoft

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך

גוגל מחפשת אתכם - ענקית הענן מסבירה מהי האסטרטגיה שעומדת מאחורי ההכרזה על גוגל קוד

האם יש כאן מישהו שמצליח לכתוב קוד ללא שגיאות? כנראה שלא. למזלנו, יש כל כך הרבה שירותים וכלים שמציעים לנו אופציות חכמות לבדיקות ותיקונים מהירים של השורות הרבות שכתבנו, אבל בכל הקשור לתכנות ממוקד בענן, עדיין אין כלי עוצמתי ומותאם אישית לתחום, או יותר נכון – לא היה כלי כזה עד לשבוע שעבר.


גוגל קוד היא פלטפורמה הכוללת מבחר תוספים שמטרתם היא לאתר בעיות ושגיאות עם קוד המיועד ספציפית לסביבות ענן מלאות. ההכרזה כמובן, היא חלק מאסטרטגיה גדולה יותר – גיוס משתמשים נוספים ל-Kubernetes. השירות המוכר מאפשר לחברות לנהל כמות גדולה של אפליקציות היישר ממקור אחד. השירות, שהתפתח רבות עם השנים ואף מהווה חלק אינטגרלי ממערכות גוגל עצמה, נחשב כתחום מורכב וחדש יחסית שעדיין מרתיע מפתחים שצריכים ללמוד מידע חדש ורב כדי לכתוב אפליקציות שיותאמו לשירותי ענן – ויתכן מאוד שגוגל קוד יוכל לתת להם את האפשרות לעשות זאת ביתר יעילות.

AWS מהמרים באמונה שלמה - אמזון מגיבה לתחרות הגוברת בשוק הענן האסייתי

ישראל תמיד מגדירה את עצמה כמדינה אירופאית, אבל עם התחממות שוק הענן האסייתי – אולי כדאי לנו לשקול זאת שוב.
השוק מדווח על שחקנים גדולים שמגדילים את ההשקעה שלהם כמו גוגל ועליבאבא, מה שכמובן גרר תגובה מצד אמזון. כידוע, החברה התחילה את רומן הענן האסייתי שלה כבר ב-2010 עם סניף בסינגפור ומחזיקה כיום ב-8 נציגויות במזרח הרחוק (בסינגפור, בייג'ינג, מומבאי, הונג קונג ועוד, בנוסף למרכז תשיעי באינדונזיה שצפוי לקום ב-2022), כאשר כל אחת מהן מחזיקה בלפחות 3 אזורי זמינות, הרצים בעצמאות מלאה וללא תלות האחד בשני.


בכירי החברה התייחסו השבוע לנושא הגידול בתחרות והביעו את אמונתם בצרכן האסייתי, שמחפש מגוון רחב של אופציות לבחירתו, בנוסף לחווייה תפעולית שתלווה אותו בכל הקשור לשילוחי ענן עתידיים. לפי אותם בכירים, נושאים אלו חשובים לו יותר מפרמטרים אחרים, ואמזון עונה על צרכים אלו באמצעות 165 שירותים שונים. האם הם צודקים? האם גוגל ועלי באבא יצליחו למשוך קהל גם באסטרטגיה שונה? ימים יגידו.

לא חייבים לגדול רק פעם בשנה - מיקרוסופט הוציאה גרסא חדשה של Hadoop

חדשות טובות לכל מי שמשתמש בשירות ה-Hadoop של Azure. מיקרוסופט שדרגה את שירות האנליזה מבוססת קוד פתוח שלה עם גרסא חדשה (3.0) הכוללת שיפורים ל-Apache Hive ושלדות נוספות של אנליזה בקוד פתוח. העדכון כולל גם גרסאות חדשות של HBase ו-Phoenix, בנוסף לאינטגרציה של SparkIO, המשתמש כשירות מטמון למידע ונועד לזרז טיפול בעומסי עבודה בסביבת Apache Spark.


העדכון הנ"ל הוא חלק מתכנית הפעולה של מיקרוסופט שמשקיעה מאמצים רבים בהגדלת התמיכה לאפליקציות אנליזה של ביג דאטא על גבי פלטפורמת הענן שלה, עם דגש על אפשרויות בניית אפליקציות של ביג דאטא תוך התחשבות ברגולציות פרטיות ומידע. לרשימת השינויים המלאה, לחצו כאן.

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

Oracle

http://bit.ly/Oracle_updates

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

AZURE

שאלה 1

האם ניתן להזין פרטי כרטיס אשראי של דואר ישראל (כרטיס ויזה נטען) כאשר מקימים חשבון Azure חינמי?

תשובה

כרטיס האשראי הוא לצורכי ביטחון ללא חיוב. לגבי הכרטיס הספציפי של דואר ישראל - תבדוק שהוא בינלאומי
אתה לא תחויב כל עוד אתה לא עובר את הקרדיט הראשוני, רק במידה ואתה עובר את הקרדיט אתה תחויב

שאלה 2

אם יש לי רשימה של 30 שרתים ב-Azure,
יש דרך לראות בממשק איזו מערכת הפעלה הותקנה עליהם (מבלי להדליק כל מכונה)?

תשובה

אפשרות ראשונה:

Get-ADComputer -Filter * -Property * | Format-TableName,OperatingSystem,OperatingSystemServicePack,OperatingSystemVersion -Wrap–Auto

 

אפשרות שנייה:

AWS

שאלה 1

כמה הפער בין הרמת מערכת מונוליטית פשוטה על EC2 + SQL בסביבת Windows לעומת סביבת Linux?
מדובר על סרבר שאמור לרוץ בלי הפסקה ולתת שירותים לכמה אלפי משתמשים.

תשובה

זו דוגמא לשרת m5.large, הבדל של כמעט פי 2. כדי לרדת למספרים מדויקים צריך להבין לעומק המון פרמטרים, מכמה זיכרון ראם צורכת בקשת http, ועד לכמה פעולות iops כל שאילתת SQL מייצרת.

שאלה 2

האם קיימת אופציה לקחת AMI image ממכונה כאשר כשאני ארים אינסטנסט מאותו  AMI - הוא לא ידליק לי אותו מאפס?
לדוגמא: יש לי מכונת לינוקס עם המוצר שלנו שלוקח לו 2 דקות לעלות. אני רוצה לקחת AMI שכאשר אינסטנס יעלה, הוא לא ידליק לי אותו מאפס (כמו למשל לקחת סנאפשוט עם זיכרון ב-vmware).

תשובה


זה לא אפשרי

שאלה 3

האם יש אפשרות על ידי משהו מובנה באמאזון (או אולי באמצעות התקנה של תוכנה צד ג'), לראות לוג מי ביצע REMOTE-DESKTOP לשרת וירטואלי מבוסס WIN? (אייפי + שם מחשב)

תשובה


תפעיל audit log על הגרוספוליסי המקומי / דומיין ותוכל לראות באיבנט ויואר. או שתעביר את הלוגים ל-ELK  דרך winlogaudit beats


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות