✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

07.04 - השבוע בעננים. מהדורה 70

IsraelClouds
|
April 7, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות Cisco

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך

לא הולכים ברגל: מיקרוסופט ו-BMW הכריזו על פלטפורמת IoT חדשה שתתווסף לשירות הענן שלהן

השותפות בין שתי חברות הענק היא עובדה ידועה שקיימת כבר שנים רבות, וכפי שכבר ניתן לצפות, אנו צפויים לקבל לא מעט פיתוחים מפתיעים וחשובים. אחד מהפיתוחים הללו הוכרז ביום שלישי שעבר ויהווה פלטפורמת ענן מתקדמת המיועדת ליצרנים, אשר תרכז במקום אחד מגוון רחב של שירותי IoT תעשייתיים שיאוחסנו בענן ויהיו נגישים למפעלים ויצרנים נוספים במשק.
הפתרון שעוצב על ידי BMW והוקם על Azure, יאפשר ליצרנים לתרום את הרעיונות שלהם לשירותים עתידיים נוספים ויסייע ללא מעט שחקנים בתעשייה להתקדם אל עבר פתרונות טכנולוגיים מתקדמים כמו רובוטים, חיישנים, תהליכי עבודה וטכנולוגיות שישפרו את תפוקת ואיכות העבודה ויחסכו כסף וזמן רב, זאת מבלי לרכוש את הציוד והידע בפועל באמצעות תהליכים שיידרשו משאבים רבים יותר.
זהו צעד מרשים במיוחד שיכול לתת צ'אנס להרבה מאוד חברות להתפתח ולגשת לכלים שלא היו ברשותם עד היום, וליצור מאגר מידע וטכנולוגיה עצום בגודלו.


לצלול בקלות עם אמזון: אמזון הודיעה על שירות חדש שיקל על הרצת מודלי Deep Learning


אמזון הציגה השבוע פתרון שימושי במיוחד שנועד לפתור את אחת הבעיות הגדולות הניצבות כרגע בתחום הענן: בעוד מוצרים בתחום ה-AI ו-Machine Learning נחשבים לקלים יחסית להפעלה על גבי פלטפורמות הענן השונות, הרי שכל מה שקשור ל-Deep Learning מצריך כוח עיבוד גדול ומורכב יותר.
הפתרון של אמזון הוכרז בועידת הפסגה של AWS בסנטה קלרה על ידי מאט ווד, מנכ"ל מחלקת ה-AI ו-Deep Learning ב-AWS, וכולל בתוכו מגוון מודלים הקשורים לתחום זה, אשר יוטמעו על ידי כלים פופולאריים כמו ה-Docker Container Format. הדבר יקל משמעותית על הליך התקנת הפריימוורק שנחשב להליך מסובך ויוכל לחסוך זמן רב למפתחים ואף להנמיך את רף הכניסה למפתחים חדשים.

הקונטיינרים שיכילו את המודלים צפויים לרוץ על שירותי אמזון ECS או EKS ולהיות חינמיים לחלוטין. המוצר צפוי לתמוך כרגע בפריימוורק TensorFlow ו-MXNet ובפרימוורק Pytorch בעתיד.


היישר מהצללים: חברת ProteanTecs פורצת לשוק שימור האלקטרוניקה עם השקעה משמעותית


יש חברות קטנות, יש כאלו גדולות, ויש חברות קטנות שגדלו משמעותית באמצעות השקעה נדיבה במיוחד. חברת ProteanTecs זכתה להיכנס לפנתיאון בזכות סבב גיוס שני מוצלח במיוחד שכלל השקעות מחברות כמו אינטל, מיצובישי ועוד שהסתכמו ב-35 מיליון דולר, המתווספות להשקעות קודמות על סך 15 מיליון דולר. החברה הינה חברה ישראלית שהוקמה על ידי היזמים הוותיקים שי כהן, רוני אשורי ורענן גווריצמן בחיפה, וכיום מחזיקה בסניפים בניו ג'רזי וסן פרנסיסקו. החברה מציעה פלטפורמת ענן ייחודית שתשמור על אורך חיי המדף של מגוון מוצרי אלקטרוניקה ותפחית את שיעור התקלות באותם מכשירים בצורה פנומנלית. אין ספק שמדובר בעוד גאווה ישראלית, שמעוניינת לשנות את התפיסות המקובלות בעולם האלקטרוניקה.


עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

AZURE

שאלה 1

האם אני חייב להרים שרת כדי שאוכל להחליף SSL Certificate רק במקום אחד ואז לבצע טעינה של ה-Certificate  בכל App service ? App Service Certificates? למשל ב-AWS אני עובד עם Certificate manager שמספיק שאני טוען אליו את ה-Certificate אני יכול פשוט לבחור בכל שירות של AWS האם לטעון את ה-Certificate הזה. מהי הדרך הנכונה ב-Azure?

תשובה
אין לנו Cert manager ברמת Azure. מה שכן, יש פתרון שכזה לרמת AKS עם POD שמבצע Cert manager מול Letsencrypt . ברור לי שזה לא הפתרון המדויק שאתה מחפש, אבל אולי הוא עשוי להיות רלוונטי עבורך:
http://bit.ly/ingress-static-ip

שאלה 2

האם יש ל-Azure תוכנית תמחור מכונות זולה כמו AWS Lightsail? משהו שדומה לדיגיטל-אושן?

תשובה


בדקת מכונות B לפי קרדיט?
מכונות מסדרה B מאפשרות לך לקבל CPU לפי קרדיט. בגדול, אתה לוקח מכונה עם 4 מעבדים. אתה לא מקבל בהתחלה את כל כח העיבוד שלהם – נניח לצורך הדוגמא שניצלת 20 אחוז. לאחר מספר שעות, אתה מקבל קרדיט להשתמש בכל כח המחשוב לזמן מסויים. זה מצויין לשרתים שלא עובדים קשה אבל עם ספייקים וקפיצות בדרישת המעבד. כמובן שהתשלום בהתאם, והעסק יוצא מאוד זול.
רק שים לב שמכונות במחיר B באות עם SSD כך שאם יש לך דיסקים גדולים, זה משפיע.

AWS

שאלה 1

אשמח להסבר פשוט. מה זה בדיוק Serverless?

תשובה


הרעיון הכללי הוא שספקיות שירותי ענן מספקות שירותים אשר לא דורשים ממך לנהל שרתים בעצמך, ואתה משלם ע"פ זמן ריצה של הקוד שלך או כמות המשאבים שהוקצתה לו, במקום על מכונה שהרמת מראש.


שאלה 2

יש לי שאלה בקשר ל- Elastic Beanstalk.
נניח ויש לי אפליקציה שאני רוצה להרים בכמה וריאציות שונות שלה (למשל, אותה אפליקציה שמותאמת כמה התאמות קטנות לפי לקוח), למקם את כל האפליקציות על אותו דומיין ראשי ושכל אחת מהן תשב על סאב-דומיין הנושא את שם הלקוח (כמובן רצוי שיהיה auto-scaling בין האפליקציות הללו). מי יכול לעזור/לייעץ בנושא?

תשובה


אתה יכול ב-Route53  לעשות סאב דומיין חדש ולהעביר אותו יחסית לשרת


שאלה 3

אני מנסה כבר איזה 4 ימים לכתוב קוד שמגן על הAPI Gateway  שלי עם Custom Authorizers ו-Auth0.

הAPI Gateway שלי מריץ פונקציית Lambda ואני רוצה שרק משתמשים שרשומים לאפליקציה שלי יוכלו לשלוח בקשות

תשובה


תוכל להשתמש ב בCognito עבור אותנטיקציה ולהגדיר שם  Users Pool


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות