✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

11.11 - השבוע בעננים. מהדורה 49

IsraelClouds
|
November 11, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

השבוע הפינה בחסות !IsraelClouds Birthday Party

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך

VMware רוכשת את Heptio כחלק ממאמצי החברה לשיפור מערך ה- Kubernetes שלה. החברה מקווה שהרכישה תאיץ את קצב אימוץ פתרונות ענן בארגוני אנטרפרייז.

ביום שלישי בוועידת VMworld 2018 בברצלונה, הצהירה ענקית הטכנולוגיה כי Heptio "תפתח ערוצים חדשים שיאפשרו ל- VMware להמשיך את המעורבות שלה בקהילת הקוד הפתוח, ולתמוך בכל צרכי הענן של החברות הגדולות ביותר העולם."

Heptio (הפטיו) נוסדה בשנת 2016 על ידי שניים מהיוצרים של Kubernetes, ג'ו באדה וקרייג מקלאקי והיא תורמת לפרויקט Kubernetes.  VMware כבר מציעה כלי קוברנטיס ושירותי קונטיינרים שונים הכוללים את VMware Kubernetes Engine, הפטיו מוסיפה לחברה קניין רוחני (IP) בנושא ותאפשר את שיפור השירותים הקיימים.

פרטים נוספים על העסקה טרם נחשפו אך על פי דיווחים סכום העסקה גדול מ-250 מיליון הדולר ששילמה רד האט עבור CoreOS בינואר.

Moovit, חברת הניווט העירוני ואפליקציית התחבורה מס '1 בעולם, הודיעה היום כי תבצע אינטגרציה למידע התחבורה הציבורית שלה עם Azure Maps על מנת לסייע למפתחים לבנות אפליקציות עשירות יותר עבור מיליארדי נוסעים ברחבי העולם.

כחלק משיתוף הפעולה, Moovit תפעיל את נתוני ה- API של שירותי התחבורה הציבורית שלה ב- Azure ותעביר בהדרגה את מוצריה האחרים לענן של מיקרוסופט.

מיקרוסופט יכולה גם לשלב את נתוני התחבורה הציבורית של Moovit ביישומי צד שלישי ובשירותים שלה. לדוגמה, Azure Maps יכול לספק הודעה פרואקטיבית על איחורים של כלי תחבורה באמצעות Microsoft Cortana (העוזרת הקולית של מיקרוסופט) על-ידי אספקת מידע בזמן אמת.

על פי טארה פראקריה, מנהלת תוכנית Azure Maps: "על ידי שילוב נתוני תחבורה ציבורית במפות של Microsoft Azure, מפתחים יכולים ליצור אפליקציות מבוססות מיקום בזמן אמת, ולקוחות ענן במגוון תעשיות כגון רכב, מגזר ציבורי, ייצור ובריאות, יוכלו למנף נתונים אלו כדי להמשיך ולשפר את האופן שבו אנשים מתניידים ברחבי העולם."

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

AZURE

1. שאלה

יש iis, ואני צריך להגדיר waf של מיקרוסופט וגישה רק מארה״ב. איך מטפלים בעניים הגישה מגיאוגרפיה מסוימת?

יש רשימה עם כתובות. עבדה בתוך הגדרת iis אבל ברגע שמוסיפים waf, זה מפסיק להיות רלוונטי כי iis מקבל פניות רק ממנו. איך ממשיכים מכאן ?

תשובה

אם הרשימה לא גדולה אתה יכול להשתמש ב-NSG ולהגדיר שם Source IPs שיהיו ה-whitelist לפתרון, רק שים לב לא לסגור דברים שנחוצים לשימוש ה-WAF.

http://bit.ly/application-gateway

2. שאלה

האם אפשר להשתמש ב- AAD MFA כאשר משתמשים ב- Azure app service?

תשובה

אין שום בעיה, תייצרי custom app תחת AD premium. אם יש לך מערכת פנימית שעושה את האימות תצטרכי לייצר SAML 2. במידה ולא, את יכולה לעשות אימות לפני כן בעזרת AD premium וכמובן ליישם CA.

AWS

1. שאלה

שאלה ל- DBAs: אני מנסה לעשות מיגרציה מבסיס נתונים Mysql שרץ על windows ec2 instance ל- AWS RDS. אני נתקל בבעיה מעצבנת במיוחד: בהרבה שאילתות אין הקפדה על case ובגלל שכרגע אני רץ על windows זה לא משנה. כשאני רץ בתוך rds שרץ על לינוקס, השאילתות לא עובדות בגלל case sensitivity. יש למישהו פתרון? אני יודע שיש משהו שנקרא use_lowercase_table_names אבל לא ברור לי אם זה פותר גם את הבעיה של שמות השדות.

תשובה

הפרמטר use_lowercase_table_names מתייחס לשמות הקבצים של הטבלאות ששמורות על הדיסק.הרי לכל טבלה יש קובץ עם שם הטבלה.אם מערכת ההפעלה נותנת משמעות לאותיות קטנות/גדולות אז תוכל להשתמש בפרמטר הזה ע"מ שעדיין בסיס הנתונים ימצא את הטבלאות למרות שהן כתובות בצורה שונה.

בנוגע לשמות השדות - אין משמעות לגודל האותיות בשום מקרה ושום מערכת הפעלה, ככה שאם תכתוב שם עמודה user_name או user_nAME זה יהיה אותו דבר. לסיכום השימוש בפרמטר use_lowercase_table_names  אמור לפתור לך את הבעיה.

2. שאלה

יש לי מכונת EC2 רצה על ELASTICBEAN. אני מתקין remote debugger על המכונה, כך שלמעשה לא משנה מה אני מתקין, כשהמכונה עושה terminate ומקימה עצמה מחדש מה שהתקנתי לא קיים.

איך אני מגיע למצב שהתקנתי מה שרציתי למכונה, והאפליקציה נשארת?

תשובה

את כל השינויים שאתה רוצה אתה מבצע על המכונה ואז יוצר ממנה Image) AMI) חדש.

לאחר שזה נעשה אתה מעלה את המכונה עם ה-AMI החדש.

בנוסף, יש לך אפשרות להרים מכונה עם persistent volume בצורה כזאת שלא משנה כמה פעמים המכונה תתחלף המידע (data) ישאר.


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות