✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

07.10 - השבוע בעננים. מהדורה 44

IsraelClouds
|
October 7, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

השבוע הפינה בחסות VMware Cloud Provider Program

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך

כיצד מתכננת גוגל להשתלט על עתיד המשחקים בענן?

המעבר הצפוי של משחקי הווידאו לענן פותח המון אפשרויות לרווחים פוטנציאלים ומעלה שאלה חשובה: מי מספקיות הענן תהיה המרוויחה הגדולה? על פי ידיעות משבוע שעבר, גוגל שואפת להיות לנצח בקרב הזה.

גוגל הודיעה בשבוע שעבר על שותפות חדשה עם חברת Ubisoft, במסגרתה יבחנו מודל "Gaming as a service". במסגרת הניסוי, יאפשרו החברות לשחק ב- Assassin's Creed Odyssey במודל שונה, שבו יוכלו המשתתפים לשחק במחשבים ניידים ובמחשבים שולחניים באמצעות דפדפן Chrome מבלי להתקין את המשחק קודם לכן.

למעבר המשחקים לענן יש פוטנציאל להפחית את מחסומי הכניסה לתחום ולהרחיב את שוק הגיימינג. כמו כן, יש למהלך פוטנציאל לחזק את יצרני המשחקים, בהשוואה למודלים המסופקים כיום בהם הרבה כסף זורם ליצרני פלטפורמות המשחקים.

IoT  לכולם: שיתוף פעולה בין אמזון וחברת לוויינים צפוי להביא את האינטרנט של הדברים לכל העולם

לפני כ- 5 שנים, מארק צוקרברג הכריז על פרויקט שמטרתו הנגשת האינטרנט לכל תושבי העולם. כעת, AWS מתכננת לקחת את הרעיון לשלב הבא: חברת הלוויינים אירידיום הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם AWS במסגרתו החברות ייצרו רשת חדשה שתהיה זמינה בכל העולם. הרשת החדשה נקראת CloudConnect והיא תתבסס על חיבור לווייני.

מנכ"ל אירידיום, מת'יו דש, אמר לרשת CNBC כי "אנחנו באמת מכסים את כל הכוכב. הרשתות היבשתיות היום מכסות רק עשרה או עשרים אחוזים מכדור הארץ". לאחר השלמת פריסת 75 לוויינים תוכל הרשת להציע חיבור במהירות גבוהה יותר ומעקב עולמי אחרי מטוסים. עבור אירידיום, שיתוף הפעולה עם AWS יביא לחיבור עשרות מיליוני מכשירים במקום כחצי מיליון מכשירים המחוברים לרשת של אירידיום כיום.

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

AWS

1. שאלה

מישהו מכיר שירות SaaS מומלץ שמאפשר הרצת Load testing באמצעות JMETER ויכול לבצע העמסה ע"י פתיחת אלפי Connections במקביל? אני רוצה לבצע Load testing על שכבת API אשר יושבת על Elastic Beanstalk ומפנה ל-Containers שהם בעצם ה-BL.

תשובה

http://bit.ly/Testing-Platform

2. שאלה

שאלת Prometheus/Kubernetes:

כיום יש לנו שני קלאסטרים של k8s על שני VPCs שונים ב-AWS. יש גם VPC של Management, כרגע אין עליו k8s. אנחנו מעוניינים לנטר כמובן את הקלאסטרים באמצעות Prometheus.

השאלה שלי היא לגבי ארכיטקטורה. לפי מה שאני רואה התצורה הסטנדרטית היא להרים קלאסטר Prometheus בתוך כל קלאסטר k8s, אבל זה נראה לי בזבוז משאבים. האם לא עדיף פשוט להרים קלאסטר k8s ב-Management VPC שלנו, להרים עליו קלאסטר Prometheus ולהגדיר אותו לנטר את שני הקלאסטרים ב-VPCs האחרים? אני די חדש ל-Prometheus אז אני לא יודע האם להגדיר כזה דבר זה טריוויאלי או כאב ראש רציני, ואני לא כל כך מצליח למצוא מידע מתאים במרשתת.

מבחינת ה-Prometheus, הסתכלתי על שני פרוייקטים מעניינים שיוצרים Deploy מלא של Prometheus+Alerting+Grafana, אשמח לדעת האם מישהו השתמש/התנסה והאם יש המלצות:

https://github.com/camilb/prometheus-kubernetes

https://github.com/improbable-eng/thanos

תשובה

אין שום סיבה להרים עוד קלאסטר ל- Prometheus אם הוא כבר קיים ב- Kubernets כל העניין הוא שאתה מקבל את היתירות והביזור כבר פה ללא צורך בקלאסטר על קלאסטר. בנוסף לכך, תמיד עדיף לפזר את מערכות הניטור ניהול שלך במנותק. בדיוק לשם שאם יהיה בעיה ב-Prod תדע כך ולא סביבת הניטור תפגע גם היא.

3. שאלה

I have a Cloudformation syntax issue.

Why does using this syntax works:

arn:aws:apigateway:eu-west-1:sqs:path/8888888888/serverless-queue

But this one doesn't:

Fn::Join: [':', ["arn:aws:apigateway", "Ref: 'AWS::Region'", "sqs:/path/", "Ref: 'AWS::AccountId'", "/serverless-queue" ]

תשובה

put the Ref in {}
somethinglike this:
{
"Fn::Join":[
":",[
"arn:aws:apigateway",
{
"Ref":"AWS::Region"
},
"sqs:/path/",
{
"Ref":"AWS::AccountId"
},
"/serverless-queue"
]
]

מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות