✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

22.07 - השבוע בעננים. מהדורה 33

IsraelClouds
|
July 22, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

השבוע הפינה בחסות Oracle Cloud

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך

וולמארט (Walmart) חתמה על הסכם ענן גורף עם מיקרוסופט, והצטרפה אליה במאבק מול אמזון. רכישת חברת Whole Foods בשנה שעברה העלתה את המתיחות בין אמזון לקהילות הקמעונאיות לגבהים חדשים, עכשיו Walmart, ענקית הקמעונאות, חוברת לאויבת הגדולה של יריבתה. וולמארט חתמה על הסכם "שותפות אסטרטגית" עם מיקרוסופט ביום שני בלילה, והתחייבה להרחיב את השימוש שלה בתשתיות בענן, במסגרת מגוון רחב של פרויקטים חדשניים בתחום הענן הכוללים פיתוחים בתחומי AI,1 IoT ועוד.

בשנה האחרונה, מאז רכישת Whole Food s, קמעונאים כמו וולמארט, טארגט וקרוגר הרחיקו את עצמם מעסקי הענן של אמזון, המייצרים את עיקר רווחי החברה, מה שמעלה את השאלה – האם אמזון צריכה להפריד את AWS משאר התאגיד?

תקלות טכניות בענן של גוגל הביאו לנפילה זמנית של Spotify, Snapchat ולקוחות נוספים. גוגל חוותה תקלות כאשר בשבוע שעבר לאחר מספר בעיות, אילצו אתרים פופולריים כמו Spotify, Snapchat ו- Pokemon Go לעבוד במצב לא מקוון במשך כ-40 דקות. לאחר בדיקה, זוהו שלוש בעיות נפרדות: Google App Engine, המארח אפליקציות ואתרי אינטרנט, Google Cloud Networking, שהחזיר מספר שגיאות לאחר שאיזון העומסים איבד כנראה את שיווי המשקל שלו ו- Google Stackdriver, אשר מסייע לפקח על בריאות תשתית הענן.

Fortnite מרחיבה את שירותיה ב- AWS כדי לשפר את חווית המשחק. שרתי Epic Games ואתר האינטרנט כבר נמצאים ב- AWS, אך Fortnite מתכננת לאמץ באופן מלא שירותים חדשים כמו כלי ML של אמזון ותכניות ניתוח הנתונים שלה.

"העלייה המטאורית של Fortnite היא דוגמה מובהקת לאופן שבו אימוץ הענן וניצולו באופן מלא יכול להשפיע באופן משמעותי על מסלול העסק שלך", כך לפי סמנכ"ל המכירות של AWS, מייק קלייוויל.

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/microsoft_azure_updates 

AWS

http://bit.ly/Amazon_AWS_updates 

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

קבוצת הפייסבוק וואטסאפ של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

Azure

1. שאלה

יש לי סקריפט של הגדלה והקטנת מכונות. אני מפעילה ALERT דרך המכונה שיקרא לו אבל הוא לא מקבל את הפרמטרים. איך אני שולחת פרמטרים עם ה- ALERT?

תשובה

 ההודעה שאת מקבלת היא "הריסורס גרופ לא קיים", וזה יכול להיות מכמה סיבות: 1. למשתמש של האוטומציה אין הרשאות לחשבון/לריסורס גרופ 2. הערך של הריסורס גרופ עובר ריק, או לא תקין. 3. המשתמש של האוטומציה מתחבר לחשבון הלא נכון (במידה ויש כמה subscriptions זה מאוד הגיוני).

2. שאלה

לאחרונה פתחתי חשבון חינמי ב- Azure ופתאום הופיע לי חיוב של 50$. למיטב הבנתי, החשבון הוא חינמי לחלוטין ל- 30 יום הראשונים ועד ניצול ה- 200 credits שמקבלים עם ההרשמה.

תשובה

שים לב שהדשבורד הוא רק סיכום, אתה צריך לבדוק מה יש לך ב- Resources. שנית, תפתח ticket לשירות לקוחות שלהם. מהנסיון שלי, הם נותנים תשובות ועוזרים במידה והיתה אי הבנה. אותי בעבר זיכו בכמה מאות דולרים על שירות ששכחתי למחוק.

3. שאלה

האם יש דרך להשאיר את ה- UI של מכונה בווינדווס 10 active בכל רגע נתון? המטרה היא UI automation.

עד כה ניסיתי את הדברים הבאים:

• GPO

• Auto login

• Enable service to interact with desktop

• Keep alive session in regedit

תשובה

http://bit.ly/Windows10-Kiosk-Mode

AWS

1. שאלה

בנוגע ל- active directory: אנחנו ארגון קטן יחסית, כ- 30 עובדים רוצים להטמיע ad בשביל policy וכו'. אין שרתים כרגע בכלל במשרד והכל נמצא בענן, האם יש דרך בימינו לוותר על ה- site to site בין המשרד לענן?

תשובה

http://bit.ly/active_directory 

או 

http://bit.ly/youtube-desktop

2. שאלה

אני רוצה לשחזר בסיס נתונים אחד מתוך RDS שמכיל כ- 20 בסיסי נתונים.אני מפעיל SNAPSHOT על ה- RDS כל 5 דקות. תוך כמה זמן בערך אני אצליח לשחזר את בסיס הנתונים בהנחה שמדובר ב- RDS של 1TB (סה"כ)?

תשובה

קודם כל, צריך להבין ששיחזור snapshot מתבצע למכונה חדשה. זמן השיחזור תלוי מן הסתם בגודל שלה מבחינת cpu/ram

3. שאלה

Question Regarding EC2 instance types:

Can I increase (or decrease) the amount of vCPU/RAM of EC2 instances or must I change the instance type ?

For example I have t2.large (2 vCPUs and 8 GB of RAM), the next instance type is t2.xlarge (which gives me 4 vCPUs and 16 GB of RAM).

What if I need 4 vCPUs but only 12 GB of RAM ?

תשובה

http://bit.ly/Optimizing-CPU

4. שאלה

ש לי שרת S3 שבו אני מחזיק את כל התמונות של האתר שלי. כיצד אני יכול להגביל את הגישה לבקשת התמונות מדומיינים מסוימיים (מספר דומיינים ולא אחד) בכדי להציג את הנתונים? זאת אומרת, שרק מי שיגלוש באתר יראה את התמונות, וגישה ישירה לתמונה לא תתאפשר. הכוונה היא למספר דומיינים מאחר והאתר משוכפל מספר פעמים.

תשובה

ראשית, טרמינולוגיה: S3 הוא לא שרת, אלא שירות. זה הבדל מהותי ותפיסתי בהבנה של היכולות ודרכי השימוש.

שנית, ככלל: אם ה- Use Case שלך הוא הגשת תמונות למשתמש קצה באתר, כדאי להשתמש ב- CloudFront. זהו שירות ה- CDN של AWS, והוא יודע למשוך את הקבצים ישירות מ- S3 Bucket. זו גם הדרך שלך ליישם HTTPS עבור ה- URLs של התמונות (אפשרי גם ב- S3, אך תצטרך לספק את התעודה).

ותשובה לשאלה הספציפית שלך, אם אתה בכל זאת מעוניין להגיש דרך S3: ראה התייחסות - עם דוגמה - בקישור המצורף:

http://bit.ly/bucket-policies

מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות