✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

השבוע בעננים: מהדורה 161

IsraelClouds
|
January 31, 2021
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
title="Google"
alt="blogs"
Events

השבוע הפינה בחסות: IsraelClouds Security & Data Forum

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

GCP משיקה שירות אבטחה חדש

GCP שיגרה את BeyondCorp Enterprise, שירות אבטחה חדש לחברות אנטרפרייז, ל-General Availability. השירות מבוסס על העיקרון של עיצוב רשתות עם zero trust, כשבוע לאחר שמיקרוסופט המליצה ללקוחות לאמץ מנטליות zero trust, ולחדול מלהניח שכל מה שברשת ה-IT בטוח. יש להזכיר כי גוגל מעודדת את לקוחותיה להשתמש ב-Google Identity-Aware Proxy כדי לנהל את גישת הארגונים לאפליקציות ב-GCP. 

AWS חושפת קורסים חדשים לפרטנרים

AWS שיחררה קורסים חדשים בתחומי advanced migration, security governance ו-ML. בין הקורסים ניתן למנות את AWS Solutions Training for Partners: Advanced Migrating to AWS (Technical) - קורס למתקדמים שינחה ויסביר כיצד מנהלים הגירה לענן ב-scale. קורס נוסף הוא AWS Solutions Training for Partners: Security Governance at Scale (Business), שנועד עבור עובדים מתחומי המכירות והעסקים. 

באג Docker חדש עלול להשפיע על Microsoft Azure Functions

נחשפה השבוע פגיעות של Microsoft Azure Functions (המקבילה ל-AWS Lambada) - פתרון serverless שמאפשר ליוזרים להריץ event-triggered code, ללא צורך לספק או לנהל infrastructure מפורשות, ובסקייל. אם משלבים בכך Docker, נוצרת עבור המפתחים האפשרות לפרוס ולהריץ את Azure Functions בסביבת הענן או on-premises. אולם, הבאג שנמצא הוא Docker container escape bug, שעלול להיות מנוצל למתקפה.


הצטרפו לקבוצה של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה:

תגידו יש אפשרות להגדיר ל-Cloud trail לשלוח notification לפי איזה rules?


תשובה:

עם cloudwatch events (נקרא גם eventbridge). הנה דוגמא ללמדה שרצה כל פעם שיוצרים אינטסנס - https://blog.doit-intl.com/automatically-tag-aws-ec2-instances-and-volumes-753dcaa7d7b0

ה-Target יכול להיות למדה, SNS, קינסיס ECS ועוד 20 שירותים.


שאלה

האם יש דרך לכתוב ניטור או event שישלח כל פעם שיש resource כלשהו ב-aws שמנסה לגשת resource אחר כלשהוא והוא נכשל כי חסר לו הרשאות?


תשובה:

בטח, באמצעות cloudtrail עם errorcode: 

https://aws.amazon.com/premiumsupport/knowledge-center/config-accessdenied-cloudtrail/

ספציפית ה-pattern הזה יהיה לך בייסליין טוב להתחיל ממנו:

{($.errorCode = "UnauthorizedOperation") || ($.errorCode = "AccessDenied")}



שאלה:

שאלה בנוגע ל-terraform. כשאתם עובדים כצוות על הקוד איפה אתם מאחסנים את הstate file- terraform.tfstate עצמו? (מן הסתם שזה לא יהיה מקומי). אתם שמים אותו בגיט וכל קומיט לפני מארג' למאסטר יהיה שינוי בקובץ של ה-state בנוסף לקבצי tf הנוספים? שמים אותו ב-s3? מתעניין להבין מה ה-Best practice. האם יש דרך לבצע lock ל-state למנוע התנגשויות? ועוד שאלה, מה היתרון\חיסרון של לנהל workspaces ב-terraform בהשוואה לעבודה מול git branches לסביבות שונות?


תשובה:

שאלות טובות, אנחנו עובדים שהקבצי state נמצאים ב-object storage כמו s3 ואז אין קשר בין קומיטים לפרוייקט לבין עדכון הסטייט. בנוגע ל-lock טרפורם מייצר קובץ כזה שנועל במקרים מסויימים https://www.terraform.io/docs/language/state/locking.html


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי ענן וטכנולוגיות מתקדמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות