✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

07.06 - השבוע בעננים: מהדורה 127

IsraelClouds
|
June 7, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

השבוע הפינה בחסות: Virtual Cloud Summit

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בארץ ובעולם:

Docker ו-Microsoft משתפות פעולה להקלה על עבודת המפתחים

כפי שיודעים מפתחים רבים, המעבר מפיתוח מקומי לפיתוח בענן הוא בעל פוטנציאל רב אבל הוא אינו פשוט. כדי להקל עליהם, Docker ו-Microsoft החליטו לשלב באופן הדוק את Docker Desktop בתוך Microsoft Azure ו- Visual Studio Code. באמצעות הכלים והתכונות המובנים ב-Docker Desktop, מפתחים יוכלו להריץ קונטיינרים של Azure בענן בקלות עם כמה פקודות פשוטות. עבור קהילת המפתחים, המשמעות של שיתוף הפעולה הזה היא שייחסכו להם ימי עבודה רבים של קידוד וקידוד מחדש, והם יוכלו ליצור בקלות Azure Container Instances ללא orchestration. 

 

גוגל תעניק הנחה על שירותיה לגופים במגזר הציבורי הבריטי

ממשלת בריטניה חתמה עם גוגל על חוזה שבו סוכם שגוגל תעניק הנחה על שירותיה לגופים במגזר הציבורי. ההנחה תינתן על בסיס ההוצאות שהגופים הללו יעריכו שיהיו להם בשימוש בענן של גוגל בשנתיים הקרובות. בחתימה על הסכם זה, גוגל מצטרפת לאמזון ולמיקרוסופט, שכבר יש להן חוזים דומים עם ממשלת בריטניה. עסקה זו היא חלק מהמגמה של הממשלה בבריטניה לעבור לעבוד בתצורה של Multi Cloud, ולא להסתמך על שירותי הענן של ספקית אחת בלבד.

 

AWS Ground Station מחברת בין הענן של אמזון ללוויינים בחלל

הקשר בין AWS לתעשיית החלל המסחרית, הופך אותה לספקית הענן של הרוב המוחלט של הסטארטאפים בתחום החלל. AWS Ground Station, השירות האחרון שלה, מספק ערוץ תקשורת ייחודי בין לוויינים ל-AWS data centers. פלטפורמה זו מקשרת את צלחות הלווין באופן ישיר לשירותי הענן, ומוסיפה את האפשרות לשלוח ללוויינים פקודות ולהוריד מהם כמויות נתונים גדולות. כעת יש ל-AWS שש תחנות קרקע, וממשיכים לבנות תחנות נוספות. השירות החדש מאפשר לעשות את כל הפעולות דרך חברה אחת, ללא צורך להשתמש בממשקים של חברות נוספות בדרך. כך כל התהליך של איסוף הנתונים נעשה פשוט ומהיר יותר.

  

קלסטרים של קוברנטיס חשופים לפגיעת מתקפת man-in-the-middle

Kubernetes Product Security Committee הזהירה שקלסטרים של קוברנטיס שקונפגו ל-certain container networking implementations עלולים להיפגע מהתקפות של man-in-the-middle. המתקפות עשויות להשפיע על default Kubernetes security context, כלומר על workloads שרצים עם הרשאות של CAP_NET_RAW והבעיה אינה צפויה להיפתר עד ל-17 ביוני. Kubernetes Product Security Committee מציעה פתרונות שונים ומזהירה שלא להתעלם מהפגיעה שעלולה להתרחש בעקבות החשיפה.

  

ספוט הישראלית נרכשת על ידי NetApp בכ-450 מיליון דולר

חברת נטאפ הודיעה ביום חמישי האחרון כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Spot הישראלית, שהוקמה על ידי עמירם שחר ואשר מתמחה בניהול מחשוב ואופטימיזציה של עלויות בעננים ציבוריים. מחברת נטאפ נמסר כי הרכישה הינה כחלק מהאסטרטגיה לביסוס מעמדה כמובילה בתחום התשתית המונעת על ידי אפליקציה (Application Driven infrastructure).


הצטרפו לקבוצה של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

 יש לי מכונה וירטואלית באמזון שעליה אני מריץ כמה אתרים שלי כ docker. כל אתר רץ בפורט שונה.

אני רוצה לכל אתר כתובת ip משלו ושהכתובת תהיה ללא הפורט ב url. אשמח לעזרה.


תשובה 1:

נשמע שאתה צריך alb. או כמה יותר נכון. וכל אחד יפה לפורט שונה ב-מכונה שלך. אתה יכול להצמיד עוד eni ולכל eni להצמיד אייפי אלסטי. יש לימיט פר מכונה - זו הרשימה:https://docs.aws.amazon.com/AWSEC2/latest/UserGuide/using-eni.html


שאלה 2:

בוחן אופציה להשתמש באלסטיק - בפיתוח של מערכת עם הרבה מאוד נתונים בdb נתקלתי באיטיות בשליפות, אם אני טוען לתוך האלסטיק טבלה מתוך sql server עם הרבה מאוד נתונים על מנת להציג גרפים או דוחות באנגולר. אני יכול לבצע את קריאות api לאלסטיק בשביל לדלג על השרת שלי ולקבל נתונים מהר יותר?

תשובה 2:

פשוט תקרא את הנתונים מ-SQL Server באופן קבוע ותזין לElasticsearch באמצעות Logstash או כלים אחרים. או לחילופין תכתוב במקביל ל-2 מסדי הנתונים (SQL + Elastic)/ בנוסף, שים לב שאלסטיק הוא לא מסד נתונים רלציוני אלא Document Store אז רצוי שתעשה התאמות סכמה רלוונטיות כמו לשטח טבלאות. בסופו של דבר תקבל מאלסטיק ביצועי קריאה משמעותית יותר גבוהים מSQL Server, במיוחד ככל שיש יותר מידע. בין אם מדובר בטקסט מספרים או כל סוג נתונים אחר.

שאלה 3:

בוקר טוב לכולם, מישהו פה מריץ jenkins על קוברנטיס עם slaves ובונים docker images מתוך ה-slave?


תשובה 3:

בעיקרון אתה יכול להשתמש בכל image שיש לו docker client או ליצור אחד כזה בעצמך. מה שחשוב זה שיהיה mount ל- /var/run/docker.sock על מנת שהוא יוכל לגשת ל-Docker server. כמו כן, אתה יכול להגדיר שה-pod תמיד ישאר למעלה ואז לא צריך למשוך את ה-image כל הזמן.





רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי ענן וטכנולוגיות מתקדמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות