✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

05.04 - השבוע בעננים: מהדורה 118

IsraelClouds
|
April 5, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
title="Google"
Events
Event

השבוע הפינה בחסות: Call for Code וובינר

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בארץ ובעולם:

שירות אבטחה חדש ללקוחות Amazon Detective - AWS

אמזון מציעה למשתמשי הענן שלה שירות חדש בשם Amazon Detective, למציאת בעיות אבטחה או פעילויות חשודות ב-workloads שלהם. כלי זה אוסף את הנתונים באופן אוטומטי (משתמש ב-ML, ניתוחים סטטיסטיים ותאוריית הגרפים) ובונה הדמיות אינטראקטיביות, שבאמצעותן הלקוחות יכולים לחקור ולזהות את המקור לבעיות אבטחה פוטנציאליות. יתרונו הגדול של שירות זה הוא בחיסכון בזמן. כדי שאנשי אבטחה יוכלו לנתח מידע חשוד, יש צורך לאסוף כמות אדירה של נתונים רלוונטיים, להיעזר במדעני נתונים ובמהנדסים לניתוח הנתונים, וכן לבחון כל הזמן את המידע אל מול התנהגות תקינה ברשת. Amazon Detective חוסך את זמן זה ומייעל את העבודה, כך אפשר לתקן את הנדרש במהירות רבה יותר.

 

שירות קוברנטיס חדש המבוסס על פיתוח שנעשה ביוטיוב

PlanetScale משיקה קוברנטיס לסביבה מרובת עננים, הנשענת על סביבה שפותחה במקור עבור יוטיוב. מייסדי PlanetScale עבדו שניהם ביוטיוב, ושם נתקלו בבעיה כאשר כמות הנתונים גדלה במהירות, ואי אפשר היה לאחסנם יותר על דאטה-בייס יחיד. בנוסף, כאשר הנתונים חולקו למספר דאטה-בייסים, היה קשה לנהל אותם וכדי להקל על ניהולם, פיתחו ביוטיוב את Vitess, שקישר בין הדאטה-בייסים השונים, והפך אותם לדאטה-בייס אחד. דבר זה אפשר לחברה לאחסן את הנתונים בעננים שונים, ולא להיות תלויים בספקית ענן אחת. על בסיס טכנולוגיה זו, ב-PlanetScale פיתחו את PlanetScaleDB, המאפשר לחברות להתייחס לדאטה-בייסים שלהם, המאוחסנים אצל ספקיות ענן שונות, כדאטה-בייס יחיד, דבר המאפשר לפרוס שירותים במהירות רבה יותר ולהגדיל את הקיבולת כשיש חריגה בגלישה. הגמישות שהטכנולוגיה הזו מספקת קריטית דווקא היום בעת מגיפת הקורונה, כאשר הטראפיק באינטרנט נוסק.

 

מיקרוסופט דיווחה על 775% עלייה בביקוש לשירותי הענן שלה – האומנם?

משבר הקורונה והדרישות לבידוד ולעבודה מהבית הביאו לעלייה ניכרת בשימוש בשירותים של מיקרוסופט. אולם ניתוח שגוי של נתונים במיקרוסופט, שעל פיו חל גידול של 775% בדרישה לשירותי הענן, הביא להטלת מגבלות על משתמשי Azure. לאחר יומיים הטעות תוקנה, ודווח שרק השימוש ב-Microsoft’s Teams collaboration platform הוכפל בשמונה, וזאת רק באיטליה. אין זה אומר שהשימוש בשירותים של מיקרוסופט אינו מטפס בתקופה זו, אולם לא בשיעור שדווח בתחילה.


IBM מספקת חינם שירותים ללקוחותיה – כדי שימשיכו לעבוד

עקב המשבר הנוכחי, IBM נחלצת לעזרת לקוחותיה הקיימים, ומספקת כלים שיסייעו להם לשמור על תפוקה, בעת שמרבית העובדים נדרשים לעבוד מהבית. המשאבים ניתנים ללא עלות למשך 90 יום. משאבים אלו מאפשרים המשך פעילות של הבנקאות הדיגיטלית, המשלוחים מהסופר, בתי הספר המעבירים שיעורים מרחוק וכן שירותי החירום המספקים עזרה לכל הזקוק לה. בין השירותים ש-IBM מציעה ישנו גם שירות שנועד בעיקר ללקוחות חדשים- IBM Aspera, שבעזרתו אפשר לשתף קבצים במהירות והוא תומך בעבודה מרחוק.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

חברים שאלה, האם ניתן להגדיר חיבור בין application gateway ו-azure firewall?

תשובה 1:

בטח, עם DNAT. שים לב אם אתה מעביר לרגל הפרטית או הציבורית, החוקים צריכים להיות בהתאמה בשני הרכיבים.


שאלה 2:

אני עובד עם קבצי csv גדולים (בין 5 ל-40 גיגה) ואני מחפש פתרון ל-pivot table נוח ומהיר, שמציג את הנתונים כמו אקסל. אקסל מוגבל למיליון שורות ולוקח לו נצח לבצע כל פעולה. ניסיתי את dataprep אבל התצוגה לא נוחה. 

כל פתרון מכל ענן בא בחשבון. רעיונות?

תשובה 2:

אני טועל את ה CUR של וויקס שמכיל מעל 40 מליון שורות בפחות מעשר דקות לאלסטיק. אנסה לחפש כלי שעושה את זה אוטומטית, בטוח יש איזה בלוג של אמזון על Data exchange עם אינטגרציה על Quicksight אבל אשאיר את זה לאנשים שעובדים עם Managed services


שאלה 3:

מישהו יודע מה זה ev2 deployment ואיך עושים אותה?


תשובה 3:

באופן כללי אתה צריך ליצור קבצי הגדרות וקבצי פרמטרים בדומה ל-ARM template. לפי סוג ה-ev2 אתה יכול או ליצור מכונה וירטואלית שבה ירוץ מה שתרצה או קונטיינר שבו ירוץ מה שתרצה.


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי ענן וטכנולוגיות מתקדמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות