✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

22.03 - השבוע בעננים: מהדורה 116

IsraelClouds
|
March 22, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
title="Google"
alt="blogs"
Events

השבוע הפינה בחסות: FinOps Virtual Forum

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בארץ ובעולם:

גוגל דוחה את הכנס המקוון של Cloud Next עד להודעה החדשה

לפני שבועות ספורים גוגל ביטלה את Cloud Next, הוועידה הגדולה ביותר שלה, כפי שעשו חברות רבות אחרות בעקבות משבר הקורונה. עם הודעת הביטול, הודיעה גוגל כי הכנס ייערך במתכונת מקוונת. כעת, היא דוחה גם את הכנס המקוון למועד לא ידוע. סביר להניח כי הודעות דומות ייצאו בקרוב גם מחברות אחרות, ככל שחברות רבות יותר יידרשו לעבור לעבודה מהבית, בעקבות הבידוד הכפוי עם התפשטות וירוס הקורונה.

חשיפת ענק: 425GB של מסמכים רגישים דלפו לרשת

יותר מחצי מיליון מסמכים משפטיים וכלכליים רגישים דלפו לרשת מחברת הלוואות אמריקאית, עקב שגיאה בקונפיגורציה של הענן. את בסיס הנתונים הזה מצאו חוקרי אבטחה מחברת vpnMentor ב- S3 bucket של AWS, בסוף דצמבר. כפי הנראה בסיס הנתונים היה מקושר לאפליקציית סמארטפון בשם MCA Wizard, שפותחה על ידי Advantage Capital Funding ו-Argus Capital Funding. כאשר החוקרים גילו את הדליפה, האפליקציה כבר לא הייתה זמינה והקשר בינה לבין פרויקט ההלוואות לא היה קיים. דליפה זו עוררה בעיית אמינות קשה בנוגע לחברת Advantage  ולחברת Argus, ועשויה להביא לנקיטת פעולות משמעותיות כנגדן.

סמסונג תקים פלטפורמת ענן משלה כדי להפחית את התלות שלה ב-AWS

סמסונג הודיעה שהיא החליטה להקים פלטפורמת ענן משלה, כדי להפחית את התלות שלה ב-AWS. כיום כ-60% משירותי הענן של סמסונג מתארחים ב-AWS,וכ-40% מתארחים בחברות אחרות. הקמת תשתית ענן עצמאית תאפשר לסמסונג להפחית עלויות ולשפר את האבטחה. המהלך ייושם תחילה ב-Samsung Electronics, שהיא לבדה שילמה ל-AWS 483 מיליון דולר בשנה שעברה. לאחר מכן המהלך ייושם בשאר הזרועות של החברה.


AWS השיקה את Bottlerocket, מערכת הפעלה מבוססת לינוקס לאירוח קונטיינרים

AWS השיקה מערכת הפעלה מבוססת קוד פתוח בשם Bottlerocket, להרצה של קונטיינרים גם על שרתים וירטואליים וגם על bare metal hosts. מערכת ההפעלה נמצאת עדיין בשלב ה-preview עבור מפתחים, אבל אפשר לבדוק אותה כ-Amazon Machine Imageעבור EC2.

Bottlerocket תומך ב-Docker images ובאימג'ים התואמים לפורמט האימג'ים של Open Container Initiative. היתרון הגדול של המערכת הזאת הוא שהיא מייתרת את עדכוני המערכת package-based, ובמקומם משתמשת ב-image-based model, כך שהיא מקלה על ביצוע עדכונים ומאפשרת הפעלה מהירה יותר. Bottlerocket תאפשר לצוותי הפיתוח להריץ תפוקות גדולות יותר של workloads במהירות וביעילות.


הפסקת חשמל מקומית גרמה לענן של מייקרוסופט להפסיק לעבוד לכמה שעות

הפסקת חשמל מקומית גרמה להפסקת עבודת Azure למשך כמה שעות טובות במערב- מרכז ארה"ב. במקביל לנפילה זו, גם שירות המשחקים Xbox Live ירד למשך כשעתיים וחצי ברחבי העולם. לא ברור אם קיים קשר בין שני האירועים, או שהנפילות אירעו בגלל הדרישה הגדולה ברחבי העולם לשירותים מקוונים עקב מגפת הקורונה, אשר משאירה אנשים רבים בביתם.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

בוקר טוב, אני מנסה לבנות מוניטור לrabbitmq  באמצעותprometheus & grafana הבעיה שלי שהrabbitmq שלי בגרסה מאוד (!!) ישנה, 2.8.5.

מישהו הצליח במקרה להוציא מגרסה כזו או דומה מטריקות?

תשובה 1:

הצלחתי, אחרי חפירה לא קטנה מצאתי את הפתרון לכך.

הוספת ה-env variable  הנ"ל:

RABBIT_CAPABILITIES=bert ל- exporter

שאלה 2:

שאלה למי שמכיר, כאשר אני ניגש לקובץ ב-s3 או ב-cloudfront שמחובר ל-s3 דרך הדפדפן, אני מקבל ttfb שהוא בן 300 ל-1 + מילישניות, שזה המון. האם יש דרך לעשות אופטימיזציה לזה? להוריד אותו לפחות מ-30ms?

תשובה 2:

אתה יכול להתפתל בלולאות סביב עצמך, או פשוט להחליף cdn.
אני עורך בשוטף השוואות בין cdn שונים, cloudfront לא נותן את הביצועים הכי טובים.

שאלה 3:

אם אני שמה טאגים על אובייקטים ואז מגדירה lifecyclepolicy שימחק אובייקטים עם טאג ספציפי האם יש לי עלות של list objectמהמעבר של הlifecycle על כל הבאקט?

תשובה 3:

לא, ה-delete זה בחינם. הtags- עולים כסף בלי קשר לlifecycle-. נראה לי 0.1$ ל-10000 objects.


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי ענן וטכנולוגיות מתקדמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות