✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

12.1 - השבוע בעננים. מהדורה 106

IsraelClouds
|
January 12, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

השבוע הפינה בחסות TechTalk

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

מהלכי ענק למטרות גדולות – גוגל שוקלת לרכוש את Salesforce

כמה חברות יכולות לקנות חברה ענקית כמו Salesforce? התשובה לכך היא כמה עשרות בודדות, אך אחת מהן יכולה לענות לקריטריון זה בקלות, ויש לה סיבה טובה לבחור באסטרטגיה זו – גוגל.

לפי מגזין Business Insider, מומחים בשוק ההון מאמינים כי ישנו סיכוי סביר לכך. ע"י רכישה זו, גוגל תוכל לחזק את מעמדה בשוק הענן ולשפר את נקודת המוצא שלה בתחרות אל מול הענקיות בתחום. כמו שפרסמנו בשבועות האחרונים, גוגל מחזיקה בנתח שוק זעום ביחס לזה של אמזון ומיקרוסופט, והמגמה לא צפויה להשתנות בקרוב. דו"ח עדכני חשף כי 97% מהארגונים שהשתתפו בסקר משתמשים באז'ור בצורה כזו או אחרת, ורבות נוספות מתכוונות להשתמש בשירותי החברה בעתיד. האם זו הדרך של גוגל לממש את החזון בו היא תהיה החברה השנייה בגודלה בעולם הענן? ימים יגידו.

גאווה ישראלית נוספת – אינסייט רוכשת את ארמיס לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר

אנחנו תמיד שמחים לשמוע על הצלחות ישראליות, ובטח בתחום שמשיק לעולם הענן בלא מעט נקודות. אחד מסיפורי ההצלחה הוא סיפור הרכישה של חברת אינסייט שהוקמה ב-2015 ומספקת פתרון מבוסס ענן המאפשר לגלות ולנתח את כל מכשירי ה-IoT המחוברים לרשת, החל מלפטופים ועד מערכות מיזוג, רובוטים תעשייתיים ועוד. שלושת האנשים העומדים מאחורי הקמת החברה הם בעלי ניסיון רב בעולמות הטכנולוגיים, כאשר ברזומה שלהם ניתן למצוא עבודה עם אדאלום, אבטחת מערכות מחשוב ענן, הובלת הצוות הטכני ב-Google Suggest ועוד.

הרכישה התבצעה על ידי קרן אינסייט האמריקאית, והיא תוצאה של שיתוף פעולה עם גוגל, שתשלם 100 מיליון דולר מכספה על המהלך. לנו, רק נותר לאחל בהצלחה.

והרי תוצאות המדגם – מיקרוסופט היא שחקנית הענן המובילה בקרב ארגונים גדולים

אמזון היא אמנם השחקנית הגדולה ביותר בשוק הענן, אך זה לא אומר שהיא שולטת בכל תחום וכל תעשייה. דו"ח של גולדמן-זקס מצא כי בכירי הטכנולוגיות בארגונים גדולים מעדיפים להשתמש בשירותי הענן הציבורי של מיקרוסופט. הסקר נערך בקרב 2,000 חברות ענק, מדי חצי שנה והתוצאות לא מתייחסות רק להווה. רבים מאותם בכירים העידו כי הם מעוניינים להשתמש בשירותי החברה בשלוש השנים הבאות.

אין ספק שמדובר בחדשות נפלאות עבור מיקרוסופט, הממשיכה למנף את היכולות שלה. כפי שכבר דיווחנו בעבר, החברה שמה דגש על יכולות הענן שלה, עם התמקדות בשוק העסקי. כל אותן פעולות יוצרות תחזיות אופטימיות במיוחד, אשר צופות לחברה גידול בנתח השוק ובשווי המניה.

שיתוף פעולה שלא צפינו – אמזון ובלאקברי מאחדים כוחות ב-CES 2020

זוכרים את חברת בלאקברי? אנחנו שומרים לה חסד של כבוד בתור אחת מענקיות הפלאפונים של פעם, אך היום היא זוכה להיכנס לכותרות מסיבות אחרות לגמרי. החברה הכריזה בכנס CES 2020 כי היא החלה בשיתוף פעולה עם AWS, שיעסוק בפלטפורמת תוכנה עבור רכבים המחוברים לרשת האינטרנט.

הפלטפורמה תשלב את מערכת ההפעלה של בלאקברי, ביחד עם יכולות ה-IoT של AWS. בנוסף, יצרני המכוניות השונים יוכלו לקבל גישה בטוחה לנתונים שייאספו על ידי חיישני הרכבים, ופתרון זה יקל על פיתוח של אפליקציות ומודלי למידת מכונה עבור מכונות אוטונומיות. כל אלו ביחד צפויים להזניק את תעשיית הרכבים האוטונומיים כמה שלבים קדימה.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

יש לי כמה פרויקטים שאני בונה ללקוחות ב–AWS:LoadBalancer ,VPC Private and public, Security Group, ECS, SERVICE, CLUSTER, CONTAINER שוב ושוב ושוב, דרך הממשק של AWS, ולי זה נמאס. אין דרך לעשות את כל הפעולות הנ"ל דרך פקודה אחת ב-command line?

אני יודע שאפשר לעשות את זה דרך aws-cli אבל עכשיו אני צריך לכתוב פקודה אחר פקודה. יש משהו מוכן אולי? שאני מזין את הנתונים והפקודה הזאת בונה לי את השרתים המתאימים עם כל הנ"ל?

תשובה 1:

תבדוק פתרונות כמו CloudFormation/CDK or Terraform, זה תחום שלם שנקרא Infrastructure as a Code. יש מצב שזה ידרוש יותר ממודול אחד, אבל תתחיל מזה:
https://github.com/terraform-aws-modules/terraform-aws-ecs

שאלה 2:

נניח ואני רוצה לקנות storage בענן עבור גיבוי (לדוגמא S3) והנפח ידוע מראש - אני רוצה לשלם לשנה מראש ולא חודשית. האם אפשרי אצל הספקים הגדולים AWS / GCP / Azure? והאם הם נותנים על זה הנחה?

תשובה 2:

אני ממליץ על להתחיל עם s3 IA ומשם להעביר ל-glacier. תעשה lifecycle policy, זה חסכון משמעותי. בנוגע לתשלום מראש - תסגור את זה מול מנהל החשבון שלכם כדי לקבל הנחה.

שאלה 3:

היי לכולם, אני רוצה לבנות אתר מקושר ל-database של sql. את האתר אני רוצה להעלות אל הענן ואני מתקשה להבין במדויק מה אני צריך לעשות. יש מדריכים שאומרים להשתמש ב-app engine, ויש כאלו שאומרים ב-compute engine. אני די חדש לבניית אתרים ומתקשה להבין מה בדיוק צריך לעשות. מישהו כאן יכול להסביר לי ב-high level מה אני צריך לעשות? הכוונה בשאלה היא: איזה סוג instance להרים? האם להרים עוד אחד בשביל ה-database? להתייחס לזה כאילו זה ממש המחשב שלי? אשמח לטיפים ב-high level.

תשובה 3:

תרים הכל על מכונה אחת ב-compute engine. אתה יכול להשתמש ב-image ולהרים קונטיינר של PostgreSQL או משהו אחר די בקלות, או שפשוט תתקין על המכונה.


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות