✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

5.1 - השבוע בעננים. מהדורה 105

IsraelClouds
|
January 5, 2020
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות Check Point CloudGuard

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

שנת 2019 מאחורינו, אבל האימפקט שלה צפוי להשפיע עלינו גם בשנת 2020. בחרנו לבדוק את המגמות השונות בשנה האחרונה בקרב שלוש ענקיות הענן, ומצאנו כמה נתונים מעניינים במיוחד:

הנתון הראשון היה הבדיקה השנתית השלישית של Cockroach Labs, שהשוותה בין ענקיות הענן באמצעות אלפי מבחני בנצ'מארק שנערכו במהלך אותן שנים. ניתן לראות תוצאות מעניינות: Azure זכתה במקום הראשון בנוגע לביצועי העיבוד, AWS ניצחה בפרמטר הרשת הטובה ביותר ויכולות ה-I/O, בעוד גוגל ניצחה בכל הנוגע להספק הרשת שהיא מציעה.

AWS

למרות שמדובר באחת מהחברות הגדולות והמצליחות בעולם, המניות של אמזון בשנת 2019 כמעט ולא זזו. למעשה, רק בימים האחרונים של חודש דצמבר חלה עלייה של 4%, זאת בעקבות ההכרזה על שבירת שיאי המכירות לקראת חג המולד. אחת הסיבות להאטה בגידול מיוחסת להאטה בהכנסות של AWS: אמנם החברה עדיין ממשיכה להגדיל את הכנסותיה, אך אחוז הגידול הצטמצם משמעותית. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העובדה שברבעון השני והשלישי של 2019, נוצר תקדים שבו אחוז הצמיחה של הרווח הגולמי היה נמוך מאחוז הצמיחה של הרווח הנקי. אם אתם חושבים שאמזון פיצתה על כך בתחומים אחרים בהם היא עוסקת, הנה נתון מפתיע – המכירות של AWS עומדות רק על 13% ממכירות החברה, אך ההכנסות מענף זה מייצגות כ-70% מההכנסות הגולמיות של אמזון בשנת 2019!

מיקרוסופט

מיקרוסופט החלה את 2019 ממש כמה ימים לאחר שפל בשווי המניה שלה. הסיבה לכך החלה מספר ימים לפני כן, עקב הרצון של הנשיא טראמפ לפטר את ג'רום פאוול ביחד עם ההצהרות של סטיב מונצ'ין בכל הנוגע להתנהלות הבנקים, מה שדרדר את הבורסה ואת החברות הנסחרות בה.

מאז, החברה התאוששה והצליחה להגיע לשווי מניה של 158.29$ (זאת לעומת 92.61$ בסוף דצמבר 2018). אם אתם מעוניינים להשקיע בחברה, הנה חדשות שיעזרו לכם להחליט – הבנק האמריקאי העלה את מחיר המטרה של מיקרוסופט ל-200$, מה שבהחלט מסתמן כחדשות מצוינות עבורם, ומראה כי הבנק מאמין ביכולות הרווח של החברה משירותים כמו אז'ור, לינקדאין, גיימינג ועוד. אז'ור עצמה דיווחה על שנה מוצלחת, בזכות עליה של 59% בהשוואה לאותו רבעון בשנה הקודמת. בינתיים, הבנק האמריקאי מאמין שמיקרוסופט תוכל להגדיל את הרווח הכולל שלה ב-10%, מה שלפי התחזיות אמור להקנות לה רווח של 139 מיליארד דולר, זאת בהשוואה ל-126 מיליארד דולר בשנת 2018. בהתחשב בכך שעולם הענן עדיין נמצא בצמיחה מאסיבית ושמיקרוסופט הגבירה את הנוכחות שלה בעולם הבלוקצ'יין, נראה שמדובר בתחזית אפשרית בהחלט.

גוגל

בכל הנוגע לגזרה הפיננסית, Google Cloud שומרת על עמימות יחסית בכל הנוגע לנתונים מדויקים על ביצועי הרבעון האחרון, אך היא כן מבשרת על רווחים של 6.4 מיליארד דולר ועלייה של 39% ביחס לאותו הרבעון בשנה החולפת. באשר לנתח השוק, גוגל הצליחה לגדול לאחיזה של 6.9% בהשוואה ל-4% ביולי האחרון.

אחד השיפורים הטכנולוגיים השנה הגיע לפני פחות מחודש מכיוון גוגל, זאת בזכות שירות ה-Storage Transfer שלה, המשמש כפתרון מנוהל להעברת נתונים אל הענן של גוגל מבלי להשתמש בכלים מותאמים אישית או פלטפורמות צד שלישי, ולעשות זאת בצורה מהירה ועם אפשרויות סקיילינג מתקדמות. הפתרון מתאים לארגונים הרוצים לעבור לענן במהירות ובקלות, לתרחישי שימוש כמו העברה לארכיון של מידע או אחזור במקרה של אסון, אנליזה ולמידת מכונה.

שיפור זה הצטרף למגוון כלים ייחודיים שפותחו על ידי החברה בשנת 2019 – אחד מהם הוא Anthos שהוכרז באפריל ומתבסס על אחת הטכנולוגיות המובילות בתחום הענן – Kubernetes. במהלך החודשים האחרונים, Anthos צבר מומנטום והפך לפתרון ה-K8 המוביל בתחומו ואף נחשב ליתרון טכנולוגי עצום של GCP, הגובר אפילו על הפתרונות של אמזון ומיקרוסופט.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

שאלה ב-aws כדי להבין יותר את ה-loadbalancer ב-ec2
כאשר אני מגדיר loadbalancer, יש לי את האייפי שלו ואני ממפה את הכתובת דומיין שלי לאותו אייפי?
במידה וזה נכון, ה-loadbalacer מנתב את ה-request למכונות ה-aws שהגדרתי לו לפי "מי שנראה לו" נכון?

תשובה 1:

איזה סוג של ib? יש הבדל בין ה-alb לבין זה שעובד בשכבה 4

ב-ALB אתה מקבל DNS NAME שתחתיו נמצאות כתובות האיי פי שלך.
ה-LB  יודע לבד לבחור את הכתובת המתאימה כדי לווסת עומסים, לשמור על stickiness אם הגדרת כזה וכו'.
אתה יכול להשתמש ב-DNS NAME שקיבלת מאמזון או להגדיר אותו כ-CNAME ולחבר אותו לדומיין שלך.
להתקין מכונה עם Nginx זה עוד משהו לדאוג בשבילו.
בדרך כלל, ה-ALB מספיק והוא שירות שלא צריך לתחזק ברמת התשתית. מה אתה מתכנן לעשות שבשבילו רצית Nginx?

שאלה 2:

אפשר להגדיר ב- Azure לקוח vpn שיתחבר לשרת vpn של Windows server L2TP?

תשובה 2:

אפשר להשתמש ב-vpn של אז'ור

שאלה 3:

מישהו מכיר פתרון טוב או ארכיטקטורה יעילה לאיחוד כמה Prometheusים?
יש לנו Prometheus עבור כל סביבת Kube. אנחנו רוצים ליצור מצב שמ-Grafana אחת אני שולף על כל ה-Prometheusים האלה. ראיתי את Thanos.io למשל, למישהו יצא להתנסות?

תשובה 3:

אם אתה רוצה לייצר query אחד ששולף מידע בו זמנית מכמה prom אז thanos בהחלט יכול לעזור וגם Prometheus federation. דוגמא –
https://prometheus.io/docs/prometheus/latest/federation/

אם כל מה שאתה מחפש זה להציג מידע מכמה prom בגראפנה אחת אז אתה יכול לחבר את כולם לאותה גראפנה ואז לייצר widget נפרד לכל prom. דוגמא –
https://www.robustperception.io/switching-between-prometheus-servers-in-grafana-using-data-source-variables


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות