✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

The Wolf – הסטארטאפ שעוזר לרובוטים לדעת את מיקומם

IsraelClouds
|
November 11, 2020
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
גיא מורגן, The Wolf. קרדיט צילום: רון בירקלר

בשנים האחרונות אנחנו רואים כיצד רובוטים הופכים לחלק מתעשיות שונות: קמעונאות (מחסנים חכמים), מלונאות (הובלת מזוודות לחדרים) וכמובן ניקיון (שטיפת רצפות בשדות תעופה). אחת הבעיות של הרובוטים, שקשה להם להבין את מיקומם. מי שרוצה לעזור לרובוטים, הוא הסטארטאפ הצעיר The Wolf, אשר הוקם בתחילת השנה על-ידי עמיר אדמוב וגיא מורגן . החברה פיתחה פלטפורמה  לתפיסה (Perception) לרובוטים, אשר מאפשרת להם להתמצא בצורה חופשית בסביבה מוגדרת.

 

אתה יכול לתת לי דוגמא לשימוש בטכנולוגיה שלכם?

"אנחנו עובדים עם חברת רובוטים העוסקת באבקה של עגבניות. כאשר נוצר הפרח של העגבניה, צריך לתת לו ניעור, בכדי שהאבקנים יכנסו לתוך הפרח והוא יהפוך לעגבניה. הרובוט של אותה חברה יודע לנוע על מסילה בין העגבניות, כאשר הוא רואה שיש פרח, הוא נותן לו מכת אוויר בשביל שזה יתנענע. המטרה של הרובוט היא להחליף את הדבורים הקיימות בטבע, בזמן שהוא מבצע את הפעולה הזאת בתוך החממה. האתגר של אותה חברה, נובע מגודלו הפיזי של הרובוט, אשר צריך לנסוע על מסילה. בסופה של כל מסילה, צריכים שלושה עובדים להעביר אותו למסילה אחרת. הפעולה הזאת הפכה את העבודה לאיטית. הטכנולוגיה שלנו עובדת עם מצלמת סטריאו (הרחבה בהמשך) והיא מאפשרת לרובוט לנסוע בחופשיות בתוך אותה חממה ולעבור בין השורות של העגבניות. ברגע שהרובוט מסיים את העבודה שלו, הוא חוזר לתחנת העגינה שלו".

 

איך אתם מזהים את המיקום של הרובוט ואת הסביבה שלו?

"אנחנו משתמשים במצלמת סטריאו, הכוללת שתי מצלמות המסתכלות לאותה נקודה, מה שמאפשר להעריך את המרחק. לאחר סיור של הרובוט באותה סביבה וצילום שלה, אנחנו בונים מודל תלת מימדי של אותו אזור, המאפשר לרובוט לנוע בחופשיות".

 

הטכנולוגיה שלכם פועלת באמצעות מצלמת סטריאו והיא שונה מרובוטים העובדים עם טכנולוגיית מדידת מרחק באמצעות לייזר – Lidar. מה היתרונות של הפתרון שלכם?

"רובוט העובד עם טכנולוגיית Lidar, אומנם מציע מדידה שהיא הרבה יותר טובה ממצלמת סטריאו, אבל גם מדובר בטכנולוגיה יקרה, אשר לא מאפשרת לרובוט להבין את הדברים בהם הוא נתקל. לדוגמא, אם הרובוט יראה מכשול, הוא לא יבין אם זה כסא, רובוט אחר או בנאדם. אנחנו מציעים פתרון של רובוט העובד רק עם מצלמת סטריאו, ללא שימוש ב-Lidar, כך שלאחר תהליך הלימוד של אותה סביבה בה הוא פועל, הוא יוכל להתמודד עם המכשולים ולהבין מה הם. למשל, לעקוף ארגז או להרים ערמת בננות".

 

סיפרת לי שאתם משתמשים בשירות AWS RoboMaker עבור אימון הרובוטים. אתה יכול לספר לי על השימושים של השירות הזה?

"AWS Robomaker הוא שירות המאפשר לפשט את הפיתוח, הבדיקה והפריסה של אפליקציות רובוטיות בענן. השירות מציע לנו חיבור לכלל השירותים של אמזון ווב סרוויס AWS, בינהם: לימוד מכונה, ניטור ואנליטיקה, המאפשרים לרובוט להעביר מידע, לנווט, לתקשר וגם להבין וללמוד. מדובר בתכונות שאנחנו זקוקים להן עבור טכנולוגיית התפיסה שאנחנו מציעים. תכונות נוספות של השירות, הן פיתוח של אפליקציות רובוטיות, סימולציות רובוטיות להאצה של בדיקת האפליקציות ואפילו ניהול צי רובוטים".

 

כיצד ההשתתפות בתוכנית הסטארטאפים Builder Space של אמזון ווב סרוויס AWS תרמה לפעילות שלכם?

"בתור סטארטאפ צעיר, התאפשר לנו לקבל יעוץ פרטי של מומחי הטכנולוגיה וצוות הפיתוח העסקי של אמזון ווב סרוויס AWS, זה לצד פגישות אישיות קבועות עם המנהלים בתוכנית. אותן פגישות לימדו אותנו לזהות צרכים חדשים בסטרטאפ, כלים נוספים של אמזון ווב סרוויס AWS, בהם אנחנו יכולים להשתמש וכיצד אנחנו יכולים לקדם את זמן ההגעה של המוצר שלנו לשוק. בנוסף, קיבלנו יעוץ עסקי על ידי מובילי דיעה בתעשייה, כולל סדנאות אשר עזרו לנו לבנות תוכנית עסקית".


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות