✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

TetaVI הביאה את נשיא המדינה לכל בית באמצעות טכנולוגיית הענן של AWS

|
June 10, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"
קרדיט צילום: TetaVi


ביום העצמאות האחרון, כאשר כולנו היינו בבתים בעקבות הסגר, כל אדם במדינה עם סמארטפון, היה יכול להצטלם עם נשיא המדינה, כאילו זה היה לידו. הדבר התבצע באמצעות טכנולוגיית וידיאו ולומטרית (volumetric video). החברה האחראית לצילומים המציאותיים האלו היא TetaVi, אשר הוקמה בשנת 2016 על-ידי ד"ר מיקי תמיר ומיכה ברינבוים. מנכ"ל החברה הוא גלעד טלמון, אשר מספר לנו על הפעילות שלה.

מה זה אומר וידיאו ולומטרי?

"וידיאו רגיל הוא סרטון של תמונות בדו מימד, בעוד בווידיאו ולומטרי אנחנו מייצרים מודל תלת מימדי, מה שמאפשר לצופה לראות את האובייקט מכל זווית ולא רק מכיוון אחד".

איך מתבצע הצילום בטכנולוגיה שלכם?

"אנחנו פיתחנו מצלמת עומק, כאשר אנחנו מחזיקים ארבע מצלמות כאלו בסטודיו שלנו, הממוקמות בכל צידי החדר. בשונה ממצלמות וידיאו רגילות, מצלמות עומק יודעות לתת מלבד גובה ורוחב, גם מיקום מדויק בחלל. אנחנו יודעים לקחת את הפיקסלים האלו ולהרכיב אותם למודל תלת מימד, הדומה לדבר בו משתמשים במשחקי וידיאו. אנחנו מצלמים 60 תמונות כאלו בשנייה, מה שיוצר תמונה אמיתית".

אתה יכול לתת דוגמאות לצילומים מוכרים שעשיתם בטכנולוגיה שלכם?

"ביום העצמאות עשינו פרוייקט עם בית הנשיא, שאפשר לכל אחד להציג את נשיא המדינה רובי ריבלין לידו בבית. המשתמש היה יכול להסתובב מול הדמות של ריבלין וממש לחשוב שהוא נמצא שם בחלל הווירטואלי, כי הוא היה יכול ללכת לידו. ברגע ששתלת אותו במציאות הווירטואלית שלך, הוא שם ואפשר לקרב את המצלמה או להרחיק אותה ממנו. בגלל זה גם היה קל למשתמשים לעשות צילומים עם הנשיא בצורה הזאת. הרי הבעיה בתוכן שהוא דו מימדי ולא תלת מימדי, שאתה חייב להתאים את הדמות לחלל בצורה מדויקת, כך שברגע שהמשתמש זז טיפה הצידה, הדמות נראית כמו קרטון ולא כמו אדם אמיתי. הפרויקט הזה אוחסן על גבי השרתים של AWS, כאשר עבדנו עליו עם השותף – 8Wall.  כל התהליך צילום היה פשוט והתנהל על ידי שליחה של לינק למשתמשים ופתיחה שלו על-גבי דפדפן בסמארטפון ושימוש במצלמה".

כמה זמן לוקח לצלם כזה פרויקט כמו של הנשיא?

"מבחינת ההפקה, זה דומה מאוד לצילום וידיאו רגיל. הנשיא הגיע אלינו לסטודיו, עשה כמה טייקים במטרה להגיע לצילום המושלם עבורו, כאשר הדבר התבצע יחסית במהירות. הנשיא דיבר בצורה שוטפת ואפילו התעלם מהטלפרומפטר שהיה ממוקם שם. אני חושב שזה לקח בסך הכל שעה. גם בהפקות אחרות אנחנו יכולים לבצע את הפרוייקט במהירות, כי המערכת שלנו ניידת ואין דרישות מיוחדות של חומרה או מסך ירוק. ניתן לפרוס את המערכת שלנו בכל חדר, רק צריך לדאוג שלא יהיה יותר מדי אור מבחוץ ואפשר להתחיל לצלם".

איך הטכנולוגיה של AWS עוזרת לכם ליצור את הסרטים?

"בטכנולוגיית וידיאו ולומטרית, רוב הטכנולוגיה לא נמצאת בתוך מצלמות העומק, אלא באלגוריתמיקה ו-Deep Learning שלוקחים את הצילומים והופכים אותם לתלת מימד. לאחר תהליך הצילום, אנחנו עדיין צריכים חוות שרתים שתבצע את ההרצה ותפיק את המודלים בתלת מימד. יש לנו הרבה לקוחות שלא רוצים חוות שרתים אצלם או שרוצים חוות שרתים מינימלית, אבל יש פרויקטים יותר גדולים בהם רוצים לעשות Scale up מאוד מהר. אלו דברים שאנחנו פיתחנו מוקדם ואנחנו משכללים אותם כל הזמן. פיתחנו מערכת הרצה שיודעת לרוץ על הענן ולעשות Scale Up, כך הלקוח יכול לשמור חמישה מחשבים עבור הרצה אצלו לפרויקטים, אבל כאשר צריך להריץ תוכן תוך שעה, הוא יכול לעלות אותו לענן של AWS ולהפיק אותו על 100 מחשבים ולקבל תוצאה מאוד מהר. זה מאוד חשוב לחברות שזמן ההפקה שלהן קריטי".

איזה יתרון יש בהפעלה של המערכת שלכם על שירותי הענן של AWS?

שירותי הענן של אמזון משמשים את TetaVi כמעט בכל פעילויות החברה,הנגישות לכמות גדולה וגמישה של משאבי מיחשוב עוזרת לנו בשלבי הפיתוח והבדיקות. היכולת להריץ מספר גדול של מחשבים במקביל מקצרת משמעותית את זמן אימון רשתות הנוירונים והזמן שלוקח לבדוק גרסאות חדשות, הגמישות בכמות וסוג משאבי המיחשוב מאפשרת לנו עיבוד יעיל המותאם לגודל הפרוייקט וכך מאפשר לנו להיות תחרותיים בפרוייקטים גדולים וקטנים כאחד.כמו כן הענן מאפשר לנו להפיץ את החומרים אותם אנו מפיקים לציבור המשתמשים בצורה מהירה, קלה ויציבה. 

 


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות