✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

26.02 - יזמים טכנולוגיים בתחום הרכב, המפתחים בצה"ל, מומחי תחבורה ומשטרת ישראל

IsraelClouds
|
February 26, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

יוזמה משותפת לחברת אורקל, אור ירוק ו-Ecomotion ויחידה 3060 מאגף המודיעין בצה"ל, הניבה 9 מיזמי בטיחות בדרכים ביממה של פיתוח אינטנסיבי

362 הרוגים בתאונות דרכים בשנה החולפת, ויש מי שהחליטו לקום ולעשות מעשה. ביוזמה חריגה ומשותפת לחברת אורקל ישראל, עמותת אור ירוק וקהילת Ecomotion הסתיים בסוף השבוע האקתון מיוחד שיועד להצלת חיים ולצמצום הקטל בכבישים. יזמים בתחום טכנולוגיות רכב, מפתחים מיחידה 3060, יחידת פיתוח מובחרת של אגף המודיעין, מומחים טכנולוגיים ומומחי תחבורה, כולם התגייסו ל-  24 שעות רצופות של מרתון אינטנסיבי, כדי לפתח כלים ויישומים חדשניים שיוכלו לסייע להפוך את כבישי ישראל למקום קצת יותר בטוח לכולם.

ההאקתון, שהתקיים במשך מעל יממה שלמה במשרדי אורקל ישראל, בניצוחו של אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי אורקל טכנולוגיות, התמקד בפיתוח סביב 3 אתגרים מרכזיים שהגדירה אור ירוק, בהם:

אתגר עייפות בקרב נהגי רכב כבד - מציאת פתרון טכנולוגי לניטור מצב הערנות של נהגי רכב כבד והתראה לנהג ולגורם פיקוחי כגון המעסיק.

אתגר אופניים חשמליים - כיצד ניתן להפחית את כמות התאונות במעורבות אופניים חשמליים. מניעה אופטימלית של הקונפליקט בין רוכבי האופניים, הולכי הרגל ונהגי רכב

אתגר היסח דעת - מציאת פתרון טכנולוגי למזעור השימוש הלא בטיחותי בטלפונים חכמים בעת הנהיגה.

לעומת הגישה המקובלת בתחום, המבוססת על אכיפה, ניטור וענישה, התפיסה שאימץ ההאקתון היא ניסיון למנוע תאונות ממקום חיובי, של טכנולוגיה שמצד אחד מכירה בצורך להשתמש באופניים חשמליים, בטלפון חכם, ועוד, ומצד שני, תאפשר לציבור משתמשי הדרך להשתמש בהם בצורה בטוחה, תוך הפחתת סיכונים.

 הזוכים במקום הראשון בהאקתון עם מנהלים, מנטורים ובכירים שסייעו בהאקתון. צילום: עזרא לוי
 הזוכים במקום הראשון בהאקתון עם מנהלים, מנטורים ובכירים שסייעו בהאקתון. צילום: עזרא לוי

השופטים בהאקתון בחרו מבין תשעת המיזמים ב- 3 מצטיינים, בהם:

מקום ראשון – WatchMe!  של היזמים איל בצלאל, אמנון אופיר ואביתר אדרי: מעטפת הגנה לרוכבי אופניים חשמליים על בסיס הטלפון הסלולרי. שימוש בסנסורים כמו GPS, מד תאוצה ומצלמה, כולם כלולים בכל מכשיר סלולרי, המייצרים פיצ'רים שונים המגנים על בטיחות הרוכב. למשל: עיבוד תמונה לצורך התראת קירבה של רכב מאחור.  

במקום השני זכו שני מיזמים:  Hypnos – של היזמים עידו לוי, אורי נקר ואליעז טובאיס: מיזם למניעת עייפות של נהגי רכב כבד. מערכת Machine Learning שלומדת את התנהגות הנהג ומתמרצת נהגים לשנות את אופי הנהיגה שלהם על ידי תמריצים. היזמים השתמשו בדאטה של טרה וחצי, 280 אלף רשומות שלמדו פרמטרים של נהיגה: האצות, בלימות , היגוי, ועוד פרמטרים על הנהג, קצב לב, הזעה, מצמוצי עיניים, ועוד 20 פרמטרים, האלגוריתם שפיתחנו יכול לחזות בדיוק של 98% אם הנהג עייף, אם משתמש בטלפון בזמן נהיגה והסחות דעת אחרות. על בסיס זה נותנים לנהגים תמרוץ. ככל ששיפרו במהלך הממוצע של 30 ימים אחרונים וכך קבלת תמריץ כספי, שצי הכסף נותן לך כי זה חוסך לו כסף, מתוך תוכניות בונוסים קיימים.

WakeApp – של היזמים עידו גפן, מור אליאס, אלינור קוזיאל, ודוד רובק . פיתחו אפליקציה אינטראקטיבית לנהג שמשתמשת במשחק טריוויה קולית שמטרתה להשאיר את הנהג ערני תוך מניעת הסחות דעת. היזמים התבססו על מחקר של פרופ' דוד שנער שהראה שגירוי קוגניטיבי הוא פתרוו לשמירה על ערנות.

לדברי עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל:  "מרגש לראות את השילוב בין יזמים מוכשרים וחיילים צעירים עם יכולות פיתוח מהטובות בעולם שמתגייסים יחד לטובת מטרה כה חשובה.  זהו כבוד לארח את ההאקתון ולהעמיד לרשות המפתחים את טכנולוגיות אורקל המתקדמות ביותר, לדוגמה שימוש ב- Machine Learning על הענן שלנו. כמנהל בהייטק וכאזרח ישראלי אני גאה בפעילות זו ומודה באופן אישי לכל אחד מהמתנדבים."

לדברי אורלי דהן, מנכ"לית אקומושן ומנהלת תחום התחבורה החכמה במכון הישראלי לחדשנות: "בתהליך הסינון נבחרו יזמים בעלי רצון ויכולת להתחיל מיזם חדש בתחום התחבורה והבטיחות, כאשר החיבור עם החיילים נתן את ה-Boost הראשוני להקמת הרעיון והיתכנותו. נעשה כל שביכולתנו על מנת לעזור לכל המיזמים שירצו לקדם את הפרויקט הלאה. המקום הראשון יקבל בנוסף חשיפה גלובלית בארוע השנתי של Ecomotion בחודש מאי מול משקיעים ושותפים מהארץ ומהעולם. אנחנו מקווים לראות את המיזם הזוכה יוצא לאור בחודשים הקרובים.״

סגן י' , קצין אלגוריתמיקה ביחידה 3060 של אגף המודיעין:  "ההאקתון מהווה הזדמנות חד פעמית עבור היחידה. החיילים מקבלים הזדמנות להתפתח מקצועית על ידי התחככות עם טכנולוגיות מתקדמות והאפשרות לעבוד בסביבה יצירתית שונה המעודדת חשיבה מחוץ לקופסא שתתרום להם גם בתפקידם ביחידה. בנוסף, מהווה ההאקתון מפעל חינוכי בעל ערך מוסף המאפשר למשתתפים להיחשף לאתגרים בעולם הבטיחות בדרכים ומעודד את ערך היוזמה והתרומה לקהילה. בזכות יכולות גבוהות וידע מקצועי שרכשו בתפקידם מסייעים החיילים בקידום פתרונות בעולם הבטיחות בדרכים."

לדברי ארז קיטה מנכ״ל עמותת אור ירוק: "נושא תאונות הדרכים חוצה גבולות ונוגע בכל חלקי החברה. תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלט מאבק יומיומי שמחייב שניתן להצליח בו. אני מברך את השותפים שלנו על הירתמותם להצלת חיים באמצעות פיתוח הטכנולוגיה. בעזרת הרעיונות והפיתוחים אני מאמין שנוכל לפצות על טעויות הגורם האנושי ולהציל חיים".

אירוע הסיום התקיים ביום שישי,  במהלכו הציגו צוותי העבודה את התוצרים עליהם עבדו במהלך היממה.

בין השופטים היו: עוזי נבון – מנכ"ל אורקל ישראל, דניאל צוקר ממנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, אורלי דהן מנכ"לית Ecomotion, מפקדים מיחידה 3060 של אגף המודיעין, יניב יעקב -  סמנכ"ל אור ירוק, סגן ניצב סטפן ספר – רמ"ד טכנולוגיות וחדשנות את"ל במשטרת ישראל, אילן גולדשטיין – מנכ"ל Pointer . התגייסו לעזור ולסייע: בכירים ומומחים בהם: ד"ר שי סופר – מדען ראשי משרד התחבורה, מומחים מחברת נתיבי איילון, משטרת ישראל אגף התנועה, וצוותים טכנולוגיים של אורקל.

לדף הארוע: https://goo.gl/X9Azf1

עוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל, יניב יעקב סמנכ"ל אור ירוק ואסף סובול מנהל פיתוח עסקי אורקל טכנולוגיות. צילום: עזרא לוי
עוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל, יניב יעקב סמנכ"ל אור ירוק ואסף סובול מנהל פיתוח עסקי אורקל טכנולוגיות. צילום: עזרא לוי

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות