✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

14.01 - סקר see.V: כשליש מהעובדים בהייטק חושבים שכישוריהם מבוזבזים

IsraelClouds
|
January 14, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

32% ממפתחי התוכנה: החברה רחוקה מלמצות את כישוריי ומבזבזת אותי כעובד/ת; 58% החליפו עבודה פעמיים ויותר ב-5 השנים האחרונות

הסקר שעורכת see.V, בהשתתפות מאות אנשי ונשות תוכנה, בוחן את הפרודוקטיביות של מפתח/ת התוכנה במקום העבודה. המשתתפים בסקר נשאלו, בין השאר, האם החברה עושה שימוש נכון בכישוריהם וממצה את הפוטנציאל שלהם כעובדים, והתוצאות: 32% מהם סבורים כי החברה רחוקה מלמצות את כישוריהם כמפתחי תוכנה. 34.7% סבורים כי החברה ממצה את כישוריהם באופן חלקי ורק 34.2% חשים כי החברה עושה שימוש נכון בכישוריהם.

"חברות משקיעות הון עתק בהעסקת מפתחי תוכנה", אומרת לייפר, "ולפי התוצאות הראשוניות של הסקר שערכנו, מפתחי התוכנה סבורים שהחברות "מבזבזות" אותם כעובדים, כלומר מבזבזות את ההון שמושקע בהם. אם זה אכן כך, ההשלכות הן מרחיקות לכת. אמנם צריך להתייחס לנתונים האלה בזהירות, כי לא תמיד העובד/ת מודע או לוקח בחשבון שיקולים רחבים יותר של החברה, ואז הוא יכול להרגיש שלא עושים שימוש נכון בכישוריו כשהוא מתחזק legacy system, למשל, גם אם ההחלטה לתחזק את המערכת הייתה נכונה מהפרספקטיבה הרחבה יותר של החברה. עדיין, הנתונים האלה לכל הפחות מעלים את השאלה, האם יתכן שאנחנו ממקדים את מירב תשומת הלב והמאמצים במחסור העצום במפתחי תוכנה במקום בשיפור הפרודוקטיביות ובמיצוי מלא של כישורי המפתחים שכבר מועסקים בחברה?"

איך משמרים את העובדים הנודדים? 58% החליפו עבודה פעמיים ויותר ב-5 השנים האחרונות

תחושת פרודוקטיביות של העובדים קשורה קשר הדוק בשביעות רצון ממקום העבודה ובשימור העובדים האלה. אתגר כלל לא פשוט, אומרת לייפר, בתקופה שבה עובדי ההייטק הפכו ל-"עובדים הנודדים", ומחליפים מקומות עבודה בתדירות גבוהה מאי פעם. על פי סקר נוסף שערכה החברה מוקדם יותר השנה, 58% מעובדי ההייטק החליפו מקום עבודה 2-3 פעמים ואף יותר בחמש השנים האחרונות. הסיבות המובילות לעזיבה הן קידום והתפתחות מקצועית (35%) והנהלה ותרבות ארגונית (27%). רק 17% מהמשיבים בחרו בשכר והטבות כסיבה המכרעת לעזיבת מקום העבודה. "אם אני מחברת את התוצאות שמתקבלות משני הסקרים האלה" אומרת לייפר, "המסקנה המתבקשת היא שלחברות משתלם להשקיע יותר במתן הזדמנויות לעובדים ללמוד, להתפתח ולהתקדם. זה בו זמנית ישפר את הפרודוקטיביות שלהם, ויעלה את הסיכויים לשמר אותם כעובדים, מה שבסופו של דבר יחסוך הון עתק לחברה."

על הדאטה:

*הנתונים לגבי סקר הפרודוקטיביות של מפתח/ת תוכנה - מבוססים על סקר, שנערך בימים אלה, בהשתתפות מאות מפתחי תוכנה (23.2% נשים; 66.3% עם 5 שנות ניסיון ומעלה).

*הנתונים לגבי סקר "העובדים הנודדים" מבוססים על סקר שנערך ב-2018 בהשתתפות 504 איש ואישה (356 גברים, 148 נשים), שעובדים בתחומי ההייטק.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות