✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

03.01 - אלו הם שיאני השכר והתפקידים המבוקשים ביותר בהייטק

IsraelClouds
|
January 3, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

השכר הממוצע בתחומי התוכנה עומד על 28,335 ₪ לחודש; עלייה של 11 אחוז במשכורת הממוצעת משנת 2016; מפתחי אלגוריתמים ומהנדסי DevOps עדיין בראש שיאני השכר; המקצועות המבוקשים: מהנדסי DevOps, מפתחי Full Stack, מדעני דאטה ומומחים ללמידת מכונה.

על פי נתוני חברת see.V, המתמחה בגיוס טאלנטים בתחומי התוכנה לסטרטאפים ולחברות הייטק, ברבעון הרביעי של 2018 השכר הממוצע בתחומי התוכנה עומד על 28,335 ₪ לחודש, כמעט ולא השתנה ואף ירד ב-1% ביחס לרבעון השלישי ב-2018. מפתחי אלגוריתמים ומהנדסי DevOps שומרים על מקומם בראש טבלת השכר עם שכר ממוצע של כ-32,000 ש"ח בחודש. ירידת שכר של 6% נרשמה בשכרם של מפתחי מובייל ושל 4% בשכרם של מפתחי Ruby. עוד פרסמה החברה נתונים השוואתיים ביחס לשכר הממוצע ברבעון המקביל בשנים 2017 ו- 2016, לפיהם, טיפס השכר הממוצע ב-4% בשנה האחרונה וב-11% בשנתיים האחרונות. עליות שכר בולטות נרשמו בשכרם של מהנדסי DevOps שעלה בשנה האחרונה ב-7% ובשנתיים האחרונות ב-25% ובשכרם של מפתחי Java שעלה בשנה האחרונה ב-7% ובשנתיים האחרונות ב-14% ועומד כיום על 30,500.

"המחצית הראשונה של שנת 2018 הייתה טובה מאוד לתעשיית ההייטק בישראל", אומרת מרב לייפר, מנכ"לית see.V, תעשיית ההייטק המשיכה את תנופת הצמיחה של 2017 עם שיא של 1.52 מיליארד דולר בגיוסי ההון ברבעון השני (לפי דוח IVC/ZAG, יולי 2018). הדרישה לכוח אדם טכנולוגי עלתה בהתאם, ועל פי הדוח שפרסמה לאחרונה הרשות לחדשנות, המחסור בכוח אדם טכנולוגי עומד על כ-15,000 איש ואישה. זה בא לידי ביטוי בעליות שכר שנרשמו כמעט בכל תחומי הפיתוח, בעיקר במחצית הראשונה של 2018. במחצית השניה של 2018, לעומת זאת, הנתונים שלנו מצביעים על כך שעקומת הגידול בשכר מתמתנת, וברבעון האחרון, כאמור, נעצר הגידול בשכר. שנת 2018 הייתה שנה רבת תהפוכות בזירה הבינלאומית והמקומית, ואנחנו סוגרים אותה בחודש דצמבר שהוא כנראה אחד הגרועים ביותר בהיסטוריה של שוק המניות האמריקאי, ובמקביל, אנחנו הולכים לבחירות בישראל, זה שילוב נפיץ ומעורר חששות לגבי מה שצפוי לנו ב-2019."

בשנת 2018, טאלנטים בתחומי התוכנה היו אחד המשאבים היקרים ביותר בעולם

על פי מחקר, שערכה השנה חברת Stripe בשיתוף חברת המחקר Harris Poll, בהשתתפות אלפי אנשי פיתוח ומנהלים בתחומי הטכנולוגיה, גישה לאנשי פיתוח מהווה איום גדול יותר על הצלחת חברות מאשר גישה להון. ואכן, טאלנטים בתחומי התוכנה מחוזרים מאוד על ידי החברות. על פי נתוני חברת see.V, מפתחי תוכנה בעלי ניסיון זכו השנה בממוצע להתעניינות מצד כ-20 חברות במהלך החודש הראשון לחיפוש העבודה שלהם, ובסופו של התהליך קיבלו מספר הצעות עבודה. "חברות סטארטאפ מוכנות ללכת רחוק מאוד בתחרות על המועמדים", אומרת לייפר, "בנוסף לשכר האטרקטיבי, הם מקבלים תנאי העסקה מפתים, מחוזרים על ידי מנכ"לים ומנהלי פיתוח של החברות, מקבלים חופשות על חשבון החברה, ומענקי חתימה בסך עשרות אלפי שקלים. חברות משקיעות הון עתק בהעסקת מפתחי תוכנה. על הרקע הזה, היינו מצפים שהן תעשינה שימוש זהיר ויעיל במיוחד בהון האנושי בתחומי התוכנה, אך על פי התוצאות הראשוניות של מחקר שאנחנו עורכים בימים אלה, זה לא המצב."

המקצועות המבוקשים: מהנדסי DevOps, מפתחי Full Stack, מדעני דאטה ומומחים ללמידת מכונה

על פי נתוני החברה, השנה נרשם גידול של 19% בכמות משרות DevOps שנפתחו ושל 25% בכמות משרות Full Stack. הקפיצה הגדולה ביותר בשכר נרשמה בשכרם של מהנדסי DevOps, שזינק ב-7% בשנה האחרונה וב -25% בשנתיים האחרונות, ועמד ברבעון הרביעי של 2018 על 31,600 ש"ח לחודש. לדברי לייפר, מהנדסי DevOps הם שיאני השכר לא רק בישראל, הם מובילים את טבלת השכר גם בארה"ב, בריטניה, הודו וגרמניה (על פי נתוני אתר stackoverflow).

השנה, נפתחו הכי הרבה משרות למפתחים ב-Java, מפתחים ב-Python, מפתחי Frontend ומפתחי Full Stack (כ-100 משרות בכל רבעון). בהתאמה, נרשם השנה גידול של 7% בשכרם של מפתחים ב-Java ל-30,500 ש"ח לחודש וגידול של 7% בשכרם של מפתחים ב-Python ל-29,000 ש"ח לחודש. עוד מצביעים נתוני החברה על ביקוש גדול למפתחי אלגוריתמים ולמהנדסים בתחומים של למידת מכונה ובינה מלאכותית.

הטכנולוגיות המובילות בשנת 2018: בינה מלאכותית בדרכה למיינסטרים; בלוקצ'יין בשלב ה-1.0

הטרנדים המובילים בשנת 2018 הם בינה מלאכותית ולמידת מכונה, IoT ובלוקצ'יין. "בינה מלאכותית כבר מתחילה להיכנס למיינסטרים", אומרת לייפר, "אבל לבלוקצ'יין יש עוד הרבה לאן להתפתח. זאת עדיין טכנולוגיה צעירה באופן יחסי. הורגשה אצלנו השנה צמיחה גדולה בבלוקצ'יין, הצטרפו למאגר הלקוחות שלנו הרבה מאוד סטארטאפים בתחום, ובמקביל מועמדים מתעניינים במשרות בחברות בלוקצ'יין, כי התחום מציב אתגרים מיוחדים, ואתה צריך להיות לא רק מפתח תוכנה טוב אלא גם בעל יכולות של האקר. לכן ערכנו לאחרונה מיטאפ מיוחד שהוקדש לבלוקצ'יין בהשתתפות מובילים טכנולוגיים בכמה מהחברות הבולטות בתחום: לאוניד בדר מ- ORBS, ישראל קלוש מ- eToro, אופיר אליאס מ- BLOX ונתנאל קבלה מ-Simplex. אחד הדברים שעלו שוב ושוב במהלך המיטאפ - זה שטכנולוגיית הבלוקצ'יין היא טכנולוגיה מהפכנית שיכולה לשנות מן היסוד לא רק את המערכת הפינאנסית שלנו, אלא גם לערער את גופי השלטון והמערכת המסורתיים כמו בנקים וממשלות. והיא רק בתחילת דרכה, כפי שאמר ישראל קאלוש במהלך המיטאפ, היא בשלב ה-1.0 שלה, אז יש לה עוד הרבה לאן להתפתח."

על הדאטה:

*הנתונים לגבי השכר מבוססים על ניתוח מאות השמות ברבעון האחרון (17% מתוכן של נשים), בהשוואה לכמות דומה של השמות ברבעון 4 2017 וברבעון 4 2016.

*הנתונים לגבי הביקוש לתחומים השונים - מבוססים על כמות המשרות הפתוחות בתחומים השונים (סה"כ קרוב לאלף משרות) במהלך הרבעון האחרון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובמהלך שנת 2018 כולה.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות