✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

הסטארטאפ Rubato מייצר פלייליסטים מרגיעים

IsraelClouds
|
July 5, 2021
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event
עמית שטרנברג, מנכ"ל Rubato. קרדיט: צלם זאב פינקשלטיין


אתם נמצאים בדרך לפגישה חשובה, הדופק עולה ואתם מרגישים את הלחץ עולה. תוך כדי אתם לוקחים את הסמארטפון, בוחרים את הפלייליסט "זמן להירגע" ומהר מאוד אתם מתחילים להרגיש כיצד הדופק שלכם יורד ותחושה נינוחה עוברת בגוף שלכם. התסריט המעט דימיוני הזה הוא החזון של הסטארטאפ הישראלי - Rubato, אשר פיתח טכנולוגיה מבוססת AI המזהה בצורה מדעית אילו שירים מרגיעים כל אדם.

הסטארטאפ הישראלי Rubato הוקם בשנת 2020 על-ידי עמית שטרנברג, יזם סידרתי ופסנתרן המכהן כמנכ"ל החברה ונועם גיא ה-CTO. שטרנברג הקים בעברו חברה בתחום התוכן הסלולרי ושימש כמנכ"ל לחברת סטרטאפ שפיתחה שיטה קלינית להפחתת מתחים נפשיים וחרדה.

שטרנברג ישב לספר לנו, איך Rubato מצליחה לזהות אילו שירים מרגיעים בני אדם שונים.

כיצד מוזיקה יכולה להרגיע אותי?

"למוזיקה יש השפעה על בני אדם והיא משפיעה על כל אחד באופן שונה. אותה מוזיקה יכולה להרגיע אותך, אבל היא יכולה להלחיץ מישהו אחר. יש הרבה הוכחות מדעיות למנגנונים קליניים באמצעותם משפיעה המוזיקה על רמת המתח הנפשי שלנו. לדוגמא, מהירות המוזיקה משפיעה על קצב הלב, אם המוזיקה מהירה מקצב הלב, אז הלב ישאף לעלות את הקצב שלו לכיוון המוזיקה. אנחנו יודעים להתאים את השירים שעוזרים למשתמש להירגע ואנחנו עושים את זה באמצעות שעונים חכמים המבצעים ניטור של הדופק והלחץ של האדם וגם בזיהוי נתונים מהשירים להם אותו אדם מקשיב. למשל, מה מהירות המוזיקה, הסולם שלה, האם יש לה טקסט והאם אפשר לרקוד איתה? בסופו של דבר המשתמש מקבל פלייליסט אישי אותה בנתה מערכת ה-AI שלנו, שמפחית את רמות המתח הנפשי בצורה מדידה ומדעית.

"עבור פיתוח הטכנולוגיה שלנו הכוללת את מערכת ה-AI, השתמשנו בשירותים של אמזון ווב סרוויס AWS, אשר אפשרו להקים בצורה מהירה את כל שירותי הבקאנד שלנו, מבלי להתפשר על אבטחה וגם ליהנות מהתשתית הטובה ביותר. לכן, אנחנו עובדים עם Amazon S3 עבור שירותי האחסון ו-Amazon EC2 לשירותי המחשוב בענן".

תמונה מתוך אפליקציית Rubato

איך המשתמש מתפעל את הפתרון שלכם?

"כרגע המוצר שלנו נמצא בבטא והוא קיים כאפליקציה בסמארטפון, אליה המשתמש מחבר את שירות המוזיקה אליו הוא מנוי, ואת השעון החכם. בשלב הבא, הפתרון יהיה קיים כשירות בתוך השעון החכם של המשתמש, כאשר תופיעה לו אופציה של המלצות ביומטריות חכמות להירגע או לשינה נעימה ובריאה יותר. המערכת תציע לו את הפלייליסטים המתאימים עבורו והיא גם תציין בפניו את רמת האפקטיביות שלהם עליו. המערכת תדע להציע למשתמש את השירים המתאימים עבורו מהיסטוריית האזנה שלו או להציע לו שירים ממאגר כללי. תוך כדי, השעון ינטר את המדדים של המשתמש, על מנת לבדוק שאכן הוא מצליח להירגע".

מדוע החלטתם לבנות מוצר שמשתמש במוזיקה כדרך להורדת לחץ?

" למדתי לתואר שני במוזיקה ובפילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים. בעברי הייתי קלידן של עינת שרוף שנים רבות, כך שאפשר להגיד שהעולם המוזיקלי לא זר לי. הרעיון עצמו למוצר הגיע לאחר שבניתי פלייליסט של שני שירים, אחד כלל קטע קלאסי והשני רוק כבד. כאשר הקשבתי לשני השירים, ראיתי כיצד אני מתוח ב-30% יותר בשיר הרוק כבד לעומת הקלאסי. לאחר מכן, השמעתי את אותם שירים לבן שלי שהוא בגיל 17. התוצאה הייתה בדיוק הפוכה. זה המקום שהבנתי שיש לי משהו חזק ביד, שאפשר להבין באמצעות טכנולוגיית AI כיצד מוזיקה משפיעה על כל אחד ולעזור לו להירגע ולהוריד את המתח הנפשי בו הוא נמצא".

באילו שירותים של אמזון ווב סרוויס AWS אתם משתמשים?

אנחנו משתמשים במגוון שירותים של  AWS כדי לבנות את המוצר שלנו בצורה מיטבית, כך שיוכל לתמוך ב- scale. לצורך כך אנחנו משתמשים ב- ELB שמבזר את התעבורה בין שרתי EC2 ו-  containers שמנוהלים על ידי ECS,  מה שמאפשר לנו להתמקד בקוד ולא בתשתית. מעבר לכך, את הדאטא הרלציוני שלנו אנחנו שומרים ב- RDS שהקל עלינו בהקמה של מאגר הנתונים ובניהול השוטף שלו". מעל הכל, הצוות של אמזון ווב סרוויס AWS מבין מצויין את הצרכים של סטרטאפ צעיר ואת הבעיות שהוא נתקל בהן, ועוזר לנו להתמודד ולהתקדם.



לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות