✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

11.03 - ממצאים מהמחקר - אוטומציה, DevOps ודרישות עולם ריבוי העננים בישראל

IsraelClouds
|
March 11, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

70% מכלל היישומים החדשים שיפותחו בשנת 2020 יהיו מוטי-ענן (Cloud-driven)

הכלכלה הדיגיטלית מעלה את הצורך לספק יישומים איכותיים במהירות גבוהה. הצרכנים דוחפים את העסקים להאיץ את הפונקציונליות של היישומים, ולשפר את חווית השימוש בהם. צורך זה הוא הכוח המניע לפתח, להטמיע ולעדכן מהר יותר יישומים ושירותים. עם הדגש הנוכחי על מהירות לחדשנות ואספקת חווית לקוח מעולה, הופכים כלים וגישות של Agile ו- DevOps לברירת המחדל של כל הארגונים.

DevOps הינה תרבות ארגונית ומתודולוגיית עבודה אשר שמה דגש על שיתוף הפעולה והתקשורת בין מפתחי התוכנה לבין שאר אנשי ה-IT. השאלה אינה האם ארגונים צריכים לאמץ, אלא על ביצוע כהלכה של DevOps ופריסתו ברחבי הארגון.

חברת המחקר IDC ורד האט – חברת פתרונות קוד פתוח המובילה בעולם, ביצעו מחקר גלובלי שנועד להעריך את מידת התפתחותן של אסטרטגיות ניהול ואוטומציית IT לאור מגמות מחשוב ענן, DevOps וטרנספורמציה דיגיטלית.

ישראל השתתפה במחקר זה, בו לקחו חלק 100 מנהלי IT, מנהלי תפעול, DevOps, ארכיטקטים של IT  ומנהלי ענן מ- EMEA (אירופה מזרח תיכון ואפריקה).

מהמחקר עולה כי יש הבדלים ברורים בין מדינות במונחי יעדי מימוש DevOps, גישות, ואסטרטגיות השקעות IT. המחקר חושף שיותר מ- 60% מהארגונים בישראל מאמצים עתה DevOps, וללא קשר למידת הבשלות, אומרים עורכי המחקר כי הם רואים ש- DevOps מספקת תוצאות. חדשנות עסקית היא יתרון ברור עבור יותר מ- 66% מהארגונים ב- EMEA, ולא רק ההיבט של יעילות מפתחים.

השגת היעד של מהירות ואג'יליות דורשת שינוי יסודי. השלב הבא של המסע לאג'יליות עסקית, דורש שינוי באסטרטגיות השקעות IT. ארגונים נדרשים לתשתית היכולה לקלוט עומסי עבודה קיימים ואת אלה של הדור הבא, במטרה להאיץ ביצועים ואג'יליות עסקית בדרך בת קיימא. היום, רק שליש מהארגונים ב- EMEA מאמינים כי משאבי תשתית וניהול קיימים שלהם יכולים לענות ביעילות לדרישות העסקיות של שלוש עד חמש השנים הבאות.

בישראל בולטות אג'יליות, אבטחה וקוד פתוח כנקודות מפתח עבור תשתית מוכנה ל- DevOps. החתיכה האחרונה בפאזל המהירות היא אוטומציה, הממלאת תפקיד מרכזי – אם לא המרכזי ביותר, באפשרות של ארגונים לספק ביצועים טובים יותר. קרוב ל- 60% מהארגונים בישראל מציינים אוטומציה כקריטית עבור DevOps. עם 63% מהארגונים המדגישים את הצורך בתוכנות ניהול ואוטומציה חדשות במהלך 18 החודשים הבאים, יש תחושה ברורה שאוטומציה משפיעה באופן חיובי על פרודוקטיביות עסקית.

ממצאים מהמחקר - אוטומציה, DevOps ודרישות עולם ריבוי העננים בישראל

DevOps מאיצה חדשנות עסקית – בשנת 2020 יפותחו 27% מעומסי העבודה של אפליקציות תוך שימוש במתודולוגיות - DevOps.

עבור האצת החדשנות זקוקה DevOps לאוטומציה. 59% מהנשאלים ציינו אוטומציה כקריטית. 62% מהארגונים ציינו כי היא חייבת להיות סקלאבילית - מדרגית, פתוחה וניתנת לתיכנות.

63% מארגוני ה- IT אמרו כי הם יצטרכו תוכנות ניהול ואוטומציה חדשות לפני 2020.

הסיבה מס' 1 לצורך באוטומציה היא מגבלות אינטגרציית פתרונות קיימים בשילוב עם צריכת משאבים מהענן הציבורי (ענן הייברידי). הקריטריון מס' 1 עבור השקעה בתשתית IT חדשה: תאימות עם תשתית קיימת  ומשאבי ניהול קיימים.

השפעות צפויות על IT והעסק הן ב: תצורות אבטחה, בקרה ותאימות-ציות  משופרות.

בהיבט היתרונות אוטומציה ומודרניזציה של תשתיות, 75% מדרגים הפחתת עלויות פיתוח יישומים, בחינתם ו- QA (הבטחת איכות). 66% - אופטימיזציה של ההוצאה התאגידית הכוללת, ו- 59% - ניצולת תשתיות ורמות אופטימיזציה.

בהיבט של אג'יליות - אבטחה ופתיחות הן המפתח עבור תשתית מוכנה ל- DevOps.  התכונות החשובות ביותר של אוטומציה עבור הענן ו- DevOps : 90% - אוטומציה ניתנת לתיכנות, 73% - אוטומציה מאוחדת, ו- 77% - אנליטיקה מתקדמת.

כיצד ייראה עולם ריבוי העננים הישראלי בשנת 2020

לפי המשיבים למחקר, 70% מכל היישומים החדשים שיפותחו ב- 2020 יהיו מוטי-ענן (Cloud-driven). 86% מאמינים כי סקלאביליות ואג'יליות של תשתית הן קריטיות לארגונים.

81% רואים אוטומציה כחשובה מאוד עבור אסטרטגיות ענן העתידיות שלהם.

87% רואים תשתית ענן ציבורי כשירות כפלטפורמה העיקרית עבור יישומים חדשים, וארגונים ישתמשו בשנת 2020 בממוצע בארבעה ספקי עננים שונים.

הדיגיטליזציה והתפתחות הענן יובילו החלטות השקעות IT בשלוש השנים הבאות. המסקנה הכוללת של המחקר היא  ששילוב האוטומציה  עבור IT מסורתי, ענן ומימוש DevOps הוא השילוב המנצח להאצת הצלחת הארגונים בכלכלה החדשה.

מימין לשמאל: מני צרפתי - מנהל ארכיטקטי פתרונות ברד האט;ג'ניפר תומסון – מנהלת מחקר, שירותים אירופאים ב- IDC;גדעון לופז – מנכ"ל IDC ישראל;טרי מת'אוייאני - מנהלת פיתוח עסקי ב- IDC יווןקרדיט צילום: עמי שפירא
לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות