✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

28.06 - Red Hat Enterprise Linux מניחה את הבסיס עבור מחשבי העל המהירים בעולם

IsraelClouds
|
June 28, 2018
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

שוב ושוב שוברת מערכת ההפעלה Red Hat Enterprise Linux) RHEL) שיאים במבחנים השוואתיים, ובולטת ביותר כאשר מדובר בסטנדרטים של מחשוב. עתה מורחבים הישגים אלה לעולם מחשבי העל, כאשר RHEL מפעילה שניים משלושה ממחשבי העל המובילים בעולם. כך עולה מרשימת ה- Top 500. כללית לינוקס שולטת באופן מלא ב- 500 מחשבי העל המהירים ביותר בעולם.

שני מחשבי העל המבוססים על RHEL תוכננו כחלק של יוזמת Coral של משרד האנרגיה (DOE) של ארה"ב, ומיועדים לשימוש עבור יישומי סימולציה ומודלים התובעניים ביותר בתחומי מדע וביטחון לאומי, ומאפשרים את הובלת ארה"ב במחשוב.

מחשב העל Summit שהוכרז בתחילת יוני השנה, מאוכסן במעבדה הלאומית אוק רידג' (ORNL) של משרד האנרגיה, והינו כיום מחשב העל המהיר ביותר בעולם. ה- Summit, שבנוי בארכיטקטורת לבני-בנייה מורכב ממעבדי IBM Power9, מעבדים גרפיים NVIDIA Voltav100, קישוריות אינפיניבנד של מלנוקס הישראלית, עם RHEL שיוצרת את העוצמה הגולמית של מחשב העל המהיר ביותר בעולם שזמין לחוקרים ומשתמשי קצה דרך ממשק מערכת הפעלה אחיד. בשימוש בשילוב של יכולות בינה מלאכותית ולמידת  מכונה, תוכנן Summit לאפשר ביצוע של מגוון יישומים מדעיים, מחקר סרטן עד אסטרופיזיקה. מחשב העל המהיר ביותר בעולם הוא גם אחד היעילים ביותר בצריכת אנרגיה. לפי Green500, שעוקב אחרי שימוש באנרגיה של 500 מחשבי העל המובילים בעולם, Summit מדורג בעשירייה הראשונה בעולם מבחינת יעילות אנרגיה.

מחשב העל השני, Sierra, נמצא עדיין בהשלמת תצורה במעבדה הלאומית לורנס ליברמור (LLNL), וכבר נרשם כמחשב העל השלישי במהירותו בעולם. הוא מיועד להימסר באופן מלא באוגוסט 2018, ועתיד לתמוך במנהל הביטחון הגרעיני הלאומי של ארה"ב, כמו גם בשתי מעבדות נוספות – לוס אלאמוס וסאנדיה – ולספק יכולות נרחבות בתחומי למידת מכונה, מודלים ברזולוציה גבוהה, וסימולציות. כמו Summit, התכנון של מחשב-על זה הינו מבוסס לבני-בנייה בתצורה דומה, עם פלטפורמת לינוקס ארגוני המובילה בעולם – RHEL, הפועלת כממשק המשותף עבור צמתי מחשוב הבנויים מטכנולוגיות של יבמ, NVIDIA ומלנוקס.

בשיתוף פעולה עם שותפיה העסקיים מסייעת רד האט לתכנן מחדש את הדור הבא של מחשבי על, כך שיהיו יותר פתוחים ויתמכו בקדמה מדעית על ידי אספקת רמת יציבות ותמיכה הדרושה עבור הרצת עומסי עבודה קריטיים. בנוסף, כל מכונות אלה נבנות עם היקפים גדולים של רכיבי חומרה ותוכנה ברמה ארגונית, מה שמוכיח כיצד מרכז הנתונים העתידי יוכל להתפתח לתמיכה במחשוב מתקדם מחוץ למחקר מדעי.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות