✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

01.02 - תכנות להמונים - HIT

IsraelClouds
|
February 1, 2018
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

למה צריך בכלל ללמוד תכנות? העולם הסובב אותנו עמוס בטכנולוגיה ונראה כי אין היבט מחיינו שלא נשלט על ידו. הטכנולוגיה מקורה בתכנות. כתוצאה מכך, ידע ברמה גבוהה של אמצעי התכנות נעשה חיוני עבור רבים. לאור ההבנה של חשיבות לימודיי התכנות, נולד מיזם חדש בניהולם של ד"ר מיכל גורדון, HIT מכון טכנולוגי חולון ושל פרופ' דוד הראל ממכון ויצמן- קורס חדש שינגיש ויאפשר ללמד כמעט כל אחד ואחת את תמצית התכנות בצורה חווייתית.

הקורס, Liberating Programming—System  Development for Everyone מוצע כרגע בשפה האנגלית, ובקרוב תהיה גרסה עם תרגום לעברית, באמצעות שיתוף פעולה חדש בין IsraelX לבין edX מבית MIT - אחד האתרים הגדולים בעולם לקורסים מקוונים מרובי-משתתפים.

בקורס ניתן ללמוד על הטיפוסים המגוונים של תבניות חשיבה לצורות השונות של תכנות הקיימות, כיצד התכנות התפתח לאורך השנים, ומה צופן העתיד בחובו. בחלקו העיקרי של הקורס מוצגות כמה שפות תכנות, וכן ניתנת סקירה של הגישות הקיימות לתכנות. הלומד רוכש הבנה ראשונית של שתי שפות תכנות ויזואליות וטבעיות למערכות תגובתיות, פרי עבודתו של פרופ' הראל וקבוצתו לאורך כ-35 שנים, המאפשרות תיאור מפורט של צורות של תכנות שהן אינטואיטיביות ומהנות.

הקורס מעודד את התלמידים לדלג על החלקים הטכניים יותר, אם אלה מרתיעים אותם. תרגילים קצרים בין הפרקים העיוניים מאפשרים לתלמידים לבחון את עצמם ואת הבנתם בחומר הנלמד. כמו כן, התלמידים מוזמנים להשתתף בפורום של הקורס כדי לדון בנושאי השיעור, להעלות דוגמאות מחיי היום-יום ולאתגר את המרצים בשאלות  על החומר הנלמד.

ד"ר מיכל גורדון, מרצה בכירה ואחראית תחום הרובוטיקה והבינה המלאכותית ב-HIT מכון טכנולוגי  חולון: "המיזם נוצר במטרה לעזור לאנשים המתעניינים בטכנולוגיה על שלל רבדיה, וכן לתלמידי מדעי המחשב בראשית דרכם. הקורס מאפשר להבין טוב יותר את הגישות השונות לתכנות אשר מעצבת חלקים הולכים וגדלים של חיינו ובכך להשפיע על המחר".

אורך הקורס כ-8  שבועות, כל שיעור אורך כ-  3-2 שעות בשבוע. המרצים בקורס התכנות: ד"ר מיכל גורדון, HIT מכון טכנולוגי חולון ופרופ' דוד הראל, מכון ויצמן למדע.

IsraelX הוקם לאחרונה כקונסורציום של מוסדות להשכלה גבוהה בישראל בראשות המועצה להשכלה גבוהה והמשרד לשוויון חברתי, והוא מהווה חלק מ"קמפוס – המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית". נוסף על קידום מצוינות אקדמית לכל בתוך המדינה, בכוונת IsraelX לחלוק את הידע הייחודי של "אומת הסטארט-אפ" עם שאר העולם.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות