✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

פרוקומזו: סטארט אפ ישראלי שיחליף את ניהול הידע המסורתי

IsraelClouds
|
June 4, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
title="Google"
Events
Event

האפליקציה היא כלי חוויתי שמעודד שיתוף ידע בלתי פורמלי בארגון תוך יצירת תובנות, קידום העובדים ויצירת תרבות שיתוף ארגוני מקצועי לקידום הידע והעובדים

מטריקס דיגיטל החלה לאחרונה לייצג באופן בלעדי בישראל ובעולם את פרוקומזו (Procomzo), סטארט אפ ישראלי שמטרתו למצוא פתרון לידע הבלתי פורמלי שקיים אצל העובדים ולהביא לשיתוף, שימור ואחזור הידע לטובת כלל העובדים והארגון. הסטארט אפ הוקם לפני שלוש שנים על ידי אופיר גולדשמידט, מתוך הבנה לדבריו, "שידע זה כוח אבל שיתוף ידע זו עוצמה". היישום משמש את העובדים בארגון כרשת חברתית פנים ארגונית לתכנים מקצועיים, כאשר בשונה מפתרונות אחרים בשוק, הוא היחיד שמאחד את הפן המקצועי והפן החברתי בתוך פלטפורמה אחת.

אופיר גולדשמיט

אפליקציה זו מספקת מענה לעובדה שכיום הידע החשוב ביותר בארגון נמצא בראש של העובדים ולא במערכי ההדרכה ובנהלים כפי שהיה נהוג לחשוב בעבר. פרוקומזו מחליפה פלטפורמות בלתי פורמליות אישיות כמו וואטס אפ או פייסבוק, שבהן מעבירים העובדים בין היתר גם הרבה תכנים מקצועיים שלא נשמרים בארגון ולא יוצרים ידע לנחלת הכלל. האפליקציה משתפת insights תוך שימוש ביכולות מוכרות כמו סימון "לייק", דירוג משתמשים אחרים, אפשרות להגיב ולשתף תובנות, לשאול שאלות (גם בצורה אנונימית) ולענות על אחרות, לנהל פרופיל משתמש אישי ועוד. בניגוד למערכת אחרות בהם המידע מתנהל בקבוצות מוגדרות בפרוקומזו העובדים מסמנים את תחומי העניין ומקבלים על גבי ה"פיד" שלהם את כל מה שרלוונטי עבורם. האפליקציה מעודדת את העובד לשתף מידע ולצרוך אותו ואף מסירה מהמערכת מידע שנמצע כלא יעיל. כל זאת על מנת לשמר את המערכת כמקצועית ותורמת.  כך, שומר הארגון על כל המידע המקצועי תחת מטריית העסק, כשכולם יכולים להרוויח ממנו.

אפליקציה זו מתאימה לכל ארגון בכל גודל. היא מתחברת לשיטת העבודה החדשה בארגונים אשר מתמקדת בחוויית העובד על מנת ליצור לו סביבת עבודה שנעים לעבוד בה אשר מספקת נוחות ומגדילה את יעילות העבודה. התפיסה מאפשרת לכל אחד בארגון להיות מומחה - גם העובד החדש ביותר יכול לשתף ברשת החברתית הזו תובנות מקצועיות ולהפוך תוך זמן קצר למומחה. אם התכנים שהוא מעלה זוכים לדירוג גבוה על ידי שאר העובדים ונתפסים כמקצועיים, מהימנים ובעיקר יעילים עבורם, הוא הופך להיות דמות מוערכת מאוד בארגון. כאשר תובנה או תשובות לשאלה מקבלות דירוג נמוך, הפיד יודע לנקות מהמערכת את התובנות או השאלות הללו באופן אוטומטי, כדי שאחרים לא יתקלו בהן. כלומר זאת מערכת ניהול ידע שמנהלת את עצמה. דירוגים אלו עשויים לשמש כמידע עליו יכולים להתבסס המנהלים כאשר הם שוקלים אופציות קידום בחברה, העלאות שכר, מתן בונוסים זיהוי פערי ידע וכדומה. מטבע הדברים, המערכת, שהופכת להיות מרכז ידע, מאפשרת בין השאר לארגון לפרסם נהלים ולקבל משוב מהעובדים וזאת על מנת לשמר גם יכולות של הפצת תוכן לעובדים כפי שנהוג במערכות היום.

בנוסף, מאחר והאפליקציה זמינה לכל עובדי הארגון באופן שווה, היא מאפשרת יצירת שיח ושיתוף מידע בין המחלקות השונות בארגון, דבר שלרוב לא מתרחש באופן טבעי. כך עובד ממחלקת השיווק יכול לקבל מידע בנושאים מקצועיים שנדונים במערכת שאינה תחת "שיווק" אבל שיכולים לעזור לו בתהליכי העבודה שלו. אנשי לוגיסטיקה יכולים להיחשף לנושאים שקשורים אליהם ונדונים על ידי אנשים ממחלקות אחרות וכדומה.

האפליקציה מונעת על ידי שלושה פרמטרים עיקריים – צבירת נקודות IQ - ככל שעובד משתף יותר תובנות (Insights) ועונה על יותר שאלות (Questions), כך הוא צובר מוניטין מקצועי המוצג באמצעות ניקוד IQ אישי. שיתוף ידע חוצה ארגוני המאפשר התממשקות בין עובדים ממחלקות שונות, ומערכות BI, שמאפשרת לבחון מי זכאי לקבל ייחוס של מומחה על פי מידת שיתוף הידע שלו וכן מספקות מידע רלוונטי לכל עובד היישר לפיד שלו על פי תחומי העניין שלו, גם כן בהתאם לפעילות שלו במערכת.

אופיר גולדשמידט, מייסד פרוקומזו, אומר: "לפני שלוש שנים זיהינו שלארגונים חסר פתרון לניהול ושיתוף ידע א-פורמלי ולכן התחלנו לפתח את פרוקומזו. בעידן הנוכחי של תפוצות הידע וריבוי תתי התמחויות, אף ארגון בעולם לא יכול להרשות לעצמו להשאיר את הנכס היקר ביותר שלו -הידע - מפוזר בראשם ובניסיונם האישי של העובדים. אני מאמין שארגון שלא יידע כיצד לשתף ידע בתוך ובין הדיסציפלינות המקצועיות השונות שלו לצורך פיתוח רעיונות חדשים, שיח מקצועי רב תחומי, שימור הצלחות, מניעת חזרה על כשלים וכמובן איתור מוקדי ידע ממגוון תחומים מקצועיים לצורך השלמת פערי ידע נקודתיים – פשוט לא ישרוד. רק כך מתאפשרים תהליכי חשיבה משותפים ויצירתיים, המייצרים ידע חדש ופתרונות ייחודים לסוגיות מורכבות".

רמי גור, מנהל מטריקס דיגיטל  אומר: "מדובר במערכת שמתמקדת בעובד ובצרכיו אשר יודעת לייצר סביבה שתתמרץ את האנשים בארגון לשתף ידע ותובנות, כאשר הידע מנוהל על ידי חכמת העובדים וזורם מלמטה כלפי מעלה. זו תפיסה חדשה של ניהול ידע לפיה הארגונים כגופים גדולים עוברים אל מאחורי הבמה והעובד הופך להיות מרכז העניין. הממשק מספק לעובד חווית עובד אולטימטיבית כאשר הוא פועל כרשת חברתית לכל דבר אשר זמינה במובייל, במחשב, בטאבלט וכדומה. זיהינו שאפליקציה זו עונה על צורך מהותי שקיים בכל ארגון לשימור הידע במקביל לתפיסת אנליסטים, כמו פורסטר שטוענים כי שנת 2019 תהיה השנה בה ארגונים יבינו את החשיבות בהשקעה בחווית העובד".

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות