✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

21.01 - המשטרה פוקחת עין

IsraelClouds
|
January 21, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

מערך מצלמות הגוף שסיפקה חברת בינת למשטרה יוצא לדרך וכל שוטר הופך למתעד

פרויקט מצלמות הגוף של משטרת ישראל יוצא לדרך - את מצלמות הגוף שיוצמדו מעתה לאלפי שוטרים ויתעדו אירועים ברחבי הארץ באופן שוטף, סיפקה חברת בינת תקשורת מחשבים שזכתה במכרז והטמיעה לצד משטרת ישראל את הפרויקט במערכות המשטרה, אותו יזמו לפני כשנתיים השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה היוצא, רוני אלשיך.

הדרישות המבצעיות, המערכתיות והטכניות של מערך מצלמות הגוף יצרו אתגר גדול מאוד במציאת הפתרון המתאים ביותר למשטרת ישראל, חברת בינת בחנה כ – 4 יצרנים שונים עד לחיבור עם חברת    GETACאשר בתהליך משולב וארוך תמכה בכלל הדרישות הייחודיות במכרז לשביעות רצונה של משטרת ישראל.

לחברת בינת תקשורת ניסיון רב במתן פתרונות אינטגרטיביים בכלל תחומי ה-ICT והיא נחשבת למובילת השוק הישראלי כבר שנים רבות. המערכת המוטמעת במשטרת ישראל מבוססת על הפתרון המערכתי של חברת GETAC, אשר הינה מובילת שוק עולמי בציוד מוקשח לגורמי בטחון ואכיפה. החברה ביצעה כבר עשרות פרויקטי ווידיאו מוצלחים בעולם, אשר הניבו תוצאות מרשימות ואף מרחיקות לכת לאותם גופי בטחון ואכיפה.

במהלך בחינת הפתרון נעשתה עבודת מטה עמוקה ורחבה במשטרת ישראל, אשר בחנה את כלל ההיבטים הנוגעים לשימוש במצלמות הגוף, כל זאת תוך לימוד מהנעשה במשטרות ברחבי בעולם. בין הדרישות המרכזיות היו יצירת ממשק ללא מגע יד אדם, שיחבר את מצלמות הגוף אל מערכות המחשוב המשטרתיות, המבצעיות, תוך שמירה על תו תקן מחמיר בתחום אבטחת המידע, ללא יכולת מחיקה ועריכת החומר  - כלל.

פרויקט זה נחשב לפורץ דרך בחיבור חומרי התיעוד למערכות המחשוב המשטרתיות ומדובר בפרויקט בקנה מידה עולמי. פריסת המערך הינו חסר תקדים, מאחר שברוב המדינות שבהם מוטמע הפתרון הוא מוטמע ברמת עיר \ מחוז, אשר הינו בעל התקציב ומדיניות האכיפה המקומית. הטמעת המערכת במשטרת ישראל מתוכננת לכלל כוח השיטור של מדינת ישראל הפזור ברחבי הארץ.

ההנחיות הגורפות בפרויקט כללו הגדרה ברורה כי שוטר לא יכול למחוק או לערוך את הסרטים. הליך זה מייצר מהימנות של המידע ותומך בהגדרת העל של הפרויקט – העלאת אמון הציבור במשטרה.

תיעוד וידיאו מאמצעים לבישים, בטח לגופי ביטחון, אכיפה, שמירה, בקרה, אימונים, הינו בעל ערך רב בתקופה בה לכל אזרח ולכל משתמש יש אמצעי תיעוד זמין – סמארטפון. מערכת מצלמות הגוף תאפשר לגופי האכיפה במדינת ישראל לשמור על הסדר ודיוק הדיווחים מהשטח, לצמצם באופן משמעותי את מפלס האלימות, להעלות את מהימנות ההרשעה (במקרים בהם יש מחלוקת) ולאפשר שיח שונה לגמרי בין גופי האכיפה לבין כל מפגש עם אדם כזה או אחר.

יכולות עתידיות של העברת ווידאו מהשטח, ממצלמות השוטרים וממצלמות הרכב אל המוקד, ושיתוף הווידאו בין הכוחות בשטח מהווים מרכיב קריטי למקסום הצלחה בזמן טיפול באירוע. בנוסף, בעידן הנוכחי, זמינות המידע והיכולת לצרוך את המידע מהשטח בזמן אמת הינם קריטיים למקבלי ההחלטות, תוך יצירת יכולות מערכתיות לסגירת מעגלים מבצעים כדוגמת: "אזרח – שוטר – מוקדן".

לדברי דרור מרום, מנהל תחום Mobile & IOT בבינת תקשורת מחשבים: "חברת בינת תקשורת מובילה ופעילה היום בתהליכים רבים בשוק הישראלי בנוגע למצלמות הגוף בגופי אכיפה, בטחון והצלה, גופי פיקוח ואבטחה ועוד רבים. חברת בינת רואה חשיבות אדירה בשימוש באמצעים לבישים ומערכי IOT המאפשרים אכיפה טובה ומדויקת יותר, ניהול המידע שמצטבר בשילוב יכולות שליפת נתונים מהירה, אינדוקס, אנליטיקה, ארכוב ואחסון המידע הרב שנצבר לאורך שנים רבות.

פתרון מצלמות גוף מוכיח באופן חד משמעי כי שימוש באמצעים טכנולוגיים מניעים שינוי וחינוך הציבור \ מתפרעים \ כוחות אכיפה. אנחנו מאמינים כי יכולות הייעוץ, האינטגרציה והטמעה ותמיכה שנרכשו בפרויקט מצלמה לכל שוטר יאפשרו לבינת תקשורת לתת מענה איכותי ונכון יותר לגופי האכיפה, הביטחון והבקרה במדינת ישראל".

כך זה נראה:

מאפיינים מרכזיים של מערך המצלמות:

• הגודל הפיזי של מצלמות הגוף הוא הקטן ביותר הקיים בשוק ביחס לביצועים

• מספר רב של שעות הקלטה (אחסון + סוללה), רזולוציה של HD עמידה בתקנים מחמירים

• המשקל הקל ביותר הזמין כיום בשוק (בהתחשב בזמן הסוללה \ זמן הקלטה)

• מגוון מאוד רחב של מתאמים ואפשרויות להצמדת מצלמת הגוף אל גורם האכיפה

• יכולות של קישוריות עד כדי מצב של Real-time  בהעברת המידע, ניהול שליטה וטריגרינג, של כלל המערך בתצורה מאובטחת ואמינה, מיפוי ואנליטיקה של נתונים קריטיים ותובנות סטטיסטיות לאירועים, עד כדי ניתוח מגמות פשע ועוד תכונות רבות.

• יכולות הקלטה מקומית בתנועה עם יכולות שידור לאחור לטובת אגירה \ צפייה של הדרג הפיקודי לטובת מתן תמונת עולם אחודה בכל הנוגע לכוחות שלהם הפזורים בשטח.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות