✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Pointgrab תודיע על הצטופפות אנשים בחדר הישיבות

ISRAELCLOUDS
|
July 21, 2020
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
רועי פלד, סגן נשיא מכירות ופיתוח עסקי ב-PointGrab (קרדיט צילום: אירנה יונק)

Pointgrab תודיע על הצטופפות אנשים בחדר הישיבות

 

אחרי שהתרגלנו לבקר בבתים חכמים, הגיע הזמן שגם המשרדים יהפכו לחכמים יותר. חברת Pointgrab הישראלית רוצה לבצע אוטומציה למשרדים, כך שמנהליו ידעו כמה אנשים נכנסים לחדר ישיבות, מתי יש שולחן עבודה פנוי ואיך אפשר לייעל את המערכת? PointGrab הוקמה ב-2008 והיא מנוהלת כיום על ידי דורון שחר.

 

רועי פלד, סגן נשיא מכירות ופיתוח עסקי ב-PointGrab מספר לנו על הפעילות בחברה:

באילו דרכים אפשר לשפר היום את המשרדים שלנו?

"אנחנו מציעים למשרדים מערכת היודעת להעביר לאפליקציות מידע בזמן אמת, כמו אפליקציות לניהול המרחב המשרדי, אפליקציות של זימון חדרי ישיבות ועמדות עבודה, שליטה במיזוג ותאורה. הדאטה הזה מאפשר לקבל מידע היסטורי על השימושים בבניין, בין אם זה חדרי ישיבות, עמדות עבודה, אזורים ציבוריים או חדרי שירותים. למשל, עובד המזמין חדר ישיבות, אבל לא מגיע אליו. לאחר 10 דקות שהמערכת לא מזהה אדם בחדר, היא תשחרר את החדר מהיומן ומישהו אחר יוכל להשתמש בו".

 

כיצד המערכת שלכם מתאימה לעולם שאנחנו נמצאים בו עכשיו שכולל ריחוק חברתי?

"בתקופה האחרונה אנו יכולים להשתמש במערכת שלנו בהיבטים של ריחוק חברתי. למשל, במקום עבודה עם חדר ישיבות בודד, אשר מחזיר את העובדים שלו וגם צריך לעמוד בתקן של תו סגול, בו צריך לשמור על ריחוק חברתי. אנחנו יכולים לספק שכבת מידע של צפיפות אנשים במרחב, מרחק בין יחידים וכיו"ב ואת המידע הזה אנחנו מעבירים לאפליקציות ומערכות שונות בתוך הבניין עצמו, אשר יכולות להתריע אם יש הצטופפות של אנשים בחדר ישיבות".

 

איך הטכנולוגיה שלכם עובדת?

"החיישנים שלנו מבוססים מצלמות המכוונות מהתיקרה כלפי מטה, כאשר על החיישן עצמו רצה שכבת אלגוריתמיקה היודעת להסתכל על כל פריים ולהוציא ממנו צורה או תנועה של בנאדם. לפי זה אנחנו סופרים בצורה מדויקת, כמה אנשים נמצאים במרחב הכיסוי של החיישן. לצורך העניין, אנחנו ממקמים חיישן אחד בחדר ישיבות היכול לכסות 48 מטר מרובע ובאמצעות האלגוריתמיקה המסתכלת על כל פריים שהמצלמה נותנת לה, אנחנו יודעים לדעת איזה כסא תפוס ואיזה פנוי".

 

הטכנולוגיה שלכם עובדת עם מצלמות, איך אתם שומרים על הפרטיות?

"תכננו את המערכת, כך שהחיישנים לא מוציאים תמונות החוצה ולא שומרים אותן. כל העיבוד תמונה והאלגוריתמיקה יושבים בתוך החיישן. אנחנו משתמשים בשכבת לימוד מכונה מאוד מתקדמת וב-Deep Learning. ברגע שפריים אחד מנותח הוא נמחק לחלוטין. אנחנו לא שומרים ולא מעבירים תמונות. מה שיוצא החוצה מתוך החיישן למערכת ניהול שלנו ואז לאפליקציות ומערכות אחרות בתוך הבניין, זה בעצם זרם של מידע שהוא כמו טקסט. למשל, בחדר ישיבות "ארכימדס" יש 5 אנשים או שעמדת עבודה מסוימת תפוסה 70% מהזמן ואחרת רק 36% מהזמן. אני לא אומר לך מי האנשים, אני לא יודע ואני גם לא רוצה לדעת. המידע שיוצא מהמערכת הוא מידע אנונימי לחלוטין".

 

אילו יכולות המערכת שלכם קיבלה בזכות השימוש בענן של AWS?

"המערכת ניהול של הפלטפורמה שלנו מנוהלת על גבי הענן של אמזון ווב סרוויס AWS, המשמש גם כיציאה של המידע שאנו מפיקים מהמערכת החוצה לכיוון מערכות אחרות בתוך הבניין כגון אפליקציות לניהול המרחב המשרדי, אפליקציות של זימון חדרי ישיבות ועמדות עבודה או שליטה במיזוג ותאורה. המערכות האלו משתמשות במידע לטובת תרחישי שימוש שונים ברחבי בנייני משרדים".

 

מאיזו סיבה החלטתם לעבור להשתמש ב-AWS?

"התשתיות שהענן של אמזון ווב סרוויס AWS מספק מאפשרות לנו לנתח ולספק מידע עשיר ואינפורמטיבי על הנעשה בתוך הבניין בזמן אמת ובתדירויות גבוהות. בנוסף, התשתית של אמזון ווב סרוויס AWS  מאפשרת לנו גם להתחבר למערכות צד שלישי רבות שאף הן יושבות בענן, לשלוט על המידע שעובר אליהן ולזהות ולפענח בעיות במערכת בזמן קצר מאוד".

 



לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות