✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

אורקל מחזקת את מעמדה כמובילה בבסיסי נתונים עם Oracle Database 21c

IsraelClouds
|
January 14, 2021
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
title="Google"
alt="blogs"
Events


יותר מ-200 פיתוחים חדשים, המתווספים למנוע בסיס הנתונים (converged) של אורקל, ביניהם: מנוע ML אוטומטי שרץ ישירות על גבי בסיס הנתונים, טבלאות בלוקצ'יין שניתן לנהל בבסיס הנתונים כדי לעקוב ולבקר בצורה מאובטחת אחר טרנזקציות ותהליכים; וביצועים פורצי דרך לבסיס נתונים תפעוליים הודות לתמיכה ב-Persistent Memory

 

חברת אורקל מכריזה כי Oracle Database 21c, הגרסה העדכנית ביותר של בסיס הנתונים המוביל בעולם, זמינה בענן אורקל, כולל אופציית Always Free של בסיס הנתונים האוטונומי של אורקל.Oracle Database 21c מכיל יותר מ-200 חידושים, כולל טבלאות בלוקצ'יין שאינן ניתנות לשינוי (immutable), JavaScript מובנה בבסיס הנתונים, data type בינארי יעודי מסוג json. , AutoML עבור למידת מכונה (ML) מובנית בבסיס הנתונים, וPersistent Memory, כמו גם הרחבה של יכולת הin-memory , שיפור ביצועים לעיבוד נתונים מסוג גרף, sharding, multitenant ואבטחת מידע.

 

בניגוד לבסיסי נתונים של ספקים אחרים, המשמשים למטרה אחת יחידה, בענן או בחצר הלקוח (on-prem), Oracle Database 21c תומך בדרישות העולות מסביבת ריבוי מודלים, ריבוי עומסי עבודה וריבוי דיירים – הכל בתוך בסיס נתונים מודרני אחד, או כפי שאורקל מכנה אותו – Converged Database.

 

בנוסף, אורקל הכריזה על זמינותו של שירות מנוהל של פיתוח היישומים APEX (Application Express) מבית Oracle,  שירות low-code עבור פיתוח ופריסה של יישומים ארגוניים מבוססי-דאטה במהירות ובקלות. Oracle מכריזה שהפכה את שירות APEX שירות שמשתמשים בו היום כ- 500,000 מפתחים בעולם לשירות מנוהל בענן. שירות APEX בענן  מבוסס דפדפן, מאפשר למפתחים ליצור אפליקציות web מודרניות עם "תהליך עסקי" (business logic). אפליקציות מבוססות APEX נגישות הן באמצעות דפדפן והן במובייל באמצעות ממשק רספונסיבי לחלוטין.

 

"Oracle Database 21c ממשיך את האסטרטגיה שלנו לאספקת מנוע בסיס הנתונים ה- converged החזק ביותר בעולם", אומר אנדרו מנדלסון, סגן נשיא בכיר, טכנולוגיות שרת בסיס נתונים באורקל. "הוא מספק ביצועים מובילים לעיבוד מסמכי JSON; ביצועי בסיס נתונים תפעוליים פורצי דרך עם תמיכה בזיכרון מתמיד באמצעות Optane™  מבית Intel®; יכולות אנליטיקה של בסיס נתונים המובילות בתעשייה עם תמיכה בin-memory columnar store, עיבוד גרפים בביצועים הגבוהים ביותר ו-AutoML עבור פיתוח מודלים ללמידת המכונה. הוא מספק טבלאות בלוקצ'יין בלתי ניתנות לשינוי (immutable), עבור טבלאות SQL חסינות לחבלות.

ספקים מתחרים דורשים מהארגון לנהל בסיס נתונים או שירות נפרד שונה כדי לקבל תמיכה בכל אחת מהיכולות (JSON, OLTP, GRAPH, ML, Analytic, בלוקצ'יין). גישת בסיס הנתונים ה- converged של אורקל הופכת את המפתחים לפרודוקטיביים הרבה יותר בעת בניית יישומים חדשים, ומקלה על פיתוח אותם יישומים בשלב מאוחר יותר כדי לעמוד בדרישות עסקיות חדשות".

 

מה אומרים אנליסטים על מסד הנתונים של Oracle

"עם השקת Database 21c, אורקל העלתה את בסיס הנתונים המוביל שלה לרמה חדשה עם תמיכה נרחבת במגוון רחב של סוגי דאטה ועומסי עבודה", אומר קארל אולופסון, סגן נשיא למחקר, תוכנות ניהול נתונים ב-IDC. "200 החידושים המובנים, כולל טבלאות בלוקצ'יין בלתי ניתנות לשינוי (immutable) ו-AutoML עבור למידת מכונה מובנית בבסיס הנתונים, מעלים את Oracle Database 21c  לרמה חדשה של פונקציונליות, ובכך מבטלים את הצורך בשירותי ענן וכלים ייעודיים נפרדים כדי לבצע את העבודות הללו. המשתמשים יכולים להימנע מחיבור העלויות ומהמורכבות התפעולית שמתלוות לכל שירות ענן נוסף שבו משתמשים ארגונים בדרך כלל. בדרך זו, אורקל מציעה גישה מהפכנית באמצעות גישה משולבת פשוטה ואלגנטית יותר מבחינה טכנית, שמתאימה הרבה יותר טוב לצרכים הארגוניים בשנת 2021".

 

"בסיס הנתונים החדש -  Database 21c – מתמקד בהפיכת החיים לקלים יותר משמעותית, הן עבור המשתמשים והן עבור המפתחים. הוא תומך במגוון רחב של מודלים ועומסי עבודה של נתונים, ומשלב ביניהם. בנוסף, 21C כולל למידת מכונה מובנית כדי לבטל את הצורך בכלים ושירותים נפרדים, תוך מתן אפשרות לארגונים להריץ היסקים באופן ישיר במסד הנתונים שלהם, ממש לצד הנתונים שלהם. זהו ניגוד מרענן עבור ארגונים שמשתמשים בגישת  AWS, עשרה מסדי נתונים שונים, שכל אחד מהם דורש מהלקוחות להתמודד עם ממשקי API, גישות ETL ותהליכי שילוב נתונים שונים, שלא לדבר על כאב ראש בנושא אבטחה של מספר מסדי נתונים שונים. Oracle Database 21c מתעלה על המחסומים של גישת בסיסי נתונים מרובים, מבודדים ובלתי מכונסים באופן מובנה", אומר מארק פיטרס, אנליסט ראשי ודירקטור ב-ESG.

 

מה אומרים הלקוחות על בסיס הנתונים של Oracle

חברת Aon, שבסיסה בלונדון, היא חברת שירותים מקצועיים גלובלית בשווי של 46 מיליארד דולר, המספקת מגוון רחב של פתרונות סיכונים, פרישה ובריאות. "מעולם לא הצלחנו לראות את כל נתוני המכירות והשיווק שלנו ב-Oracle במערכת אחודה אחת. זוהי אבן דרך אמיתית. באמצעות Oracle Autonomous Data Warehouse ו-Oracle Analytics Cloud, אנו רואים שהביצועים קופצים פי 50 עד 60, דבר שהופך את זמני התגובה לשאילתות מורכבות מ-500 משתמשים 'כבדים' למהירים בהרבה, ואת עלויות האנליטיקה לנמוכות במידה משמעותית מאשר כלי הבינה העסקית המקומיים שלנו," אומר ליזבת מולדר, ראש דיווח גלובלי ב-Aon.

Angelini Pharma היא אחת מחברות התרופות הגדולות באיטליה. "פתרון ה-Quinaryo XRing היה צעד חשוב קדימה באסטרטגיית ה-IoT שלנו, להתנסות בהתקן לביש המשולב בכלי אבטחת נתונים המבוסס על פתרון טבלת בלוקצ'יין," אומר פייטרו ברטוני, ראש דיגיטציה וחדשנות ב-Angelini Pharma. "בעזרת טבלאות בלוקצ'יין של Oracle, הפתרון מספק רשומות חסינות מפני חבלות שיכולות להשתלב בקלות עם יישומים אחרים ללא צורך בתשתית מורכבת חדשה. Oracle Database כולל את כל הכלים שאנו מכירים ותכונות חדשות כגון טבלאות בלוקצ'יין של Oracle שאנו יכולים למנף עם XRing לאיסוף נתונים הגיוני".

פיתוחים חדשים ב-Oracle Database 21c

Oracle Database 21c הוא מנוע בסיס הנתונים שמפעיל את שירותי הדאטה בייס של אורקל בענן ובחצר הלקוח, הכולל את Oracle Autonomous Database, Oracle Exadata Database Cloud@Customer, ו-Oracle Exadata Database Machine. המהדורה האחרונה כוללת יותר מ-200 פיתוחים חדשים , שמרחיבים את התכנסות בסיסי הנתונים כדי לענות על תרחישי שימוש חדשים, ומשפרים את הפרודוקטיביות של המפתחים, האנליסטים ומדעני הנתונים. החידושים העיקריים כוללים:

 

* טבלאות בלוקצ'יין בלתי ניתנות לשינוי (immutable): טבלאות בלוקצ'יין מביאות את יתרונות האבטחה העיקריים של טכנולוגיית בלוקצ'יין ליישומים ארגוניים. טבלאות בלוקצ'יין, שהן חלק מה-Crypto-Secure Data Management של אורקל, מספקות טבלאות בלתי ניתנות לשינוי, להכנסה בלבד (insert-only),, שהשורות שלהן משורשרות יחד באופן מוצפן. על ידי שימוש ביכולות זיהוי ומניעת חבלות ישירות בבסיס הנתונים של Oracle, הלקוחות יכולים להתגונן מפני שינויים בלתי חוקיים על ידי אנשים מבפנים או האקרים, המתחזים למנהלי מערכת או למשתמשים. טבלאות בלוקצ'יין הן חלק מבסיס הנתונים, שהגישה אליו מתבצעת עם SQL סטנדרטי, והוא תומך באנליטיקה ובטרנזאקציות מלאות, מה שמקל מאוד על השימוש בו, והופך אותו לפונקציונלי יותר, לעומת יישומי בלוקצ'יין קיימים. טבלאות בלוקצ'יין הן תכונה חינמית בכל מהדורות Oracle Database.

 

* תמיכה ב- JSON: Oracle מספקת תמיכה רחבה בשאילתת SQL/JSON וביצירת אינדקסים במשך שנים רבות. Database 21c מוסיף data type חדש לנתונים ב- JSON, המאפשר סריקות מהירות פי 10 ופעולות עדכון מהירות פי 4. בסך הכל, שיפורים אלה הופכים את ה-SQL/JSON של אורקל למהירים פי 2 מ-MongoDB ו-AWS DocumentsDB בבחינת הביצועים שבוצעה על ידי המכון הבלתי תלוי YCSB. כמו במהדורות קודמות, המשתמשים יכולים לשלב או לצרף את JSON וסוגי נתונים אחרים; ליצור אינדקס לכל רכיב JSON עבור שאילתות online מהירות; להשתמש בSQL דקלרטיבי כדי לנתח נתונים מכל פורמט שהוא; ולהפעיל JOINים מורכבים על פני מסמכי JSON ו collectionים – כל זאת ללא צורך בהתאמה של קוד האפליקציה.

 

* AutoML עבור למידת מכונה מובנית בבסיס הנתונים: בונה ומשווה מודלים של ML בקנה מידה גדול ובאופן אוטומטי, ובכך מקל את השימוש בML על ידי אנשים שאינם מומחים. ממשק AutoML חדש מקל על משתמשים פחות מנוסים למנף את יכולות הML המובנות במסד הנתונים. Oracle הוסיפה גם אלגוריתמים חדשים לגילוי חריגות, לרגרסיה ולניתוח deep learning לספריית האלגוריתמים הפופולריים הנרחבת שלנו .

 

* JavaScript מובנה בבסיס הנתונים: מאפשר למפתחים לעבוד ביעילות בשפות תכנות מודרניות. מנוע ה-Graal הרב-לשוני המוטמע מאפשר לקוד ה-JavaScript לפעול בתוך בסיס הנתונים – בו מאוחסנים הנתונים – ובכך למנוע שינוע יקר של הנתונים הלוך ושוב ברשתות. בנוסף, המשתמשים יכולים לבצע SQL בקלות מתוך קוד ה-JavaScript, ו data typeים של JavaScript ממופים אוטומטית לנתוני ה-Oracle Database.

 

* תמיכה בpersistent memory: אחסון של נתוני בסיס הנתונים והredo logs בזכרון הpersistentי המקומי (PMEM) , דבר המשפר באופן משמעותי את הביצועים של עומסי עבודה הקשורים ל-IO. SQL פועל ישירות על נתונים המאוחסנים במערכת קבצים הממופים ישירות לPMEM, ומבטל את הצורך ב-buffer cache גדול. כמו כן, אלגוריתמים חדשים של מסד הנתונים מונעים אחסונים חלקיים או לא עקביים לPMEM.

 

* מודלים גרפיים עם ביצועים גבוהים יותר: מאפשר יצירת מודלים של נתונים על סמך קשרים ומאפשר ניתוח  קשרים ודפוסים ברשתות חברתיות, IoT ועוד. אופטימיזציות נוספות לזיכרון מפחיתות את כמות הזיכרון הדרושה לניתוח גרפים גדולים, ומאפשרות הפעלה מהירה יותר של יישומים קיימים ללא שינויים. בנוסף, המשתמשים יכולים ליצור או להרחיב אלגוריתמים של גרף באמצעות Java, שיכולים לרוץ כאלגוריתמים מקוריים .

 

* in-memory automation: Oracle תומכת הן בפורמט רשומות והן בפורמט עמודות באותה טבלה כדי לאפשר פעולות אנליטיות וטרנזקציות אונליין בו-זמנית באותה טבלה.  Oracle Database 21c מציג in-memory columnar store בניהול עצמי, המפשט ומשפר את היעילות על ידי ניהול אוטומטי של המיקום וההסרה של אובייקטים בזיכרון, ולאחר מכן עוקב אחר דפוסי השימוש, ומעביר ומפנה אובייקטים מהcolumnar store. בנוסף, העמודות נדחסות אוטומטית על סמך דפוסי השימוש. Oracle Database 21c משיק גם אלגוריתמים חדשים של vector join כדי להאיץ שאילתות מורכבות.

 

* sharding automation: יכולת ה-sharding בבסיס הנתונים מספקת ביצועים וזמינות בקנה מידה ענק, ומאפשרת לארגונים גלובליים לעמוד בקלות בתקנות של ריבונות הנתונים המקומית ופרטיותם. shardים אינם משתפים חומרה או תוכנה, ויכולים להימצא באתר המקומי או בענן. כדי לפשט את התכנון והשימוש בshardים, Oracle Database 21c כולל כלי Sharding Advisor אשר בוחן את סכימת בסיס הנתונים יחד עם מאפייני עומס העבודה עליו ולאחר מכן מספק design ליישום של sharding בבסיס הנתונים באופן שיבטיח ביצועים אופטימליים, סקלאביליות וזמינות. הגיבוי והשחזור של הshardים גם הם אוטומטיים.


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות