✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

25.02 - "הטכנולוגיה מקצרת זמני האבחון של סרטן צוואר הרחם משבועות לשניות"

IsraelClouds
|
February 25, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

כך אמר יניב אלמוג, מנהל המחקר ופיתוח (R&D) בחברת MobileODT, המתמחה בפיתוח מערכת לאבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם, "פיתחנו אלגוריתם עיבוד תמונה, שבשילוב עם תשתיות הענן של AWS, יאפשר לוותר על בדיקות מעבדה או על בדיקות פולשניות בדרך לאבחון מוקדם ומהיר של סרטן צוואר הרחם".

המלחמה במחלת הסרטן לא עוצרת לרגע, וכעת האנושות מתחמשת באלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית (AI) כשחקן חיזוק במאבק בסרטן צוואר הרחם. חברת MobileODT הישראלית הציגה אלגוריתם עיבוד תמונה שמנתח תמונות של צוואר הרחם ומאפשר בתוך שניות זיהוי של נגעים החשודים כסרטניים. בראיון עם יניב אלמוג, מנהל המחקר ופיתוח ב-MobileODT, הוא מתאר את הפיתוח החדש, כיצד הוא יעזור להילחם בסרטן צוואר הרחם, ועל השימוש של החברה בתשתיות הענן של AWS.

יניב, ספר לנו על MobileODT, במה החברה עוסקת?

החברה הוקמה בשנת 2012 על ידי אריאל בארי ודוד לויץ. במקור פיתחנו מערכת הכוללת מכשור מיוחד, כולל עדשה ייעודית המתחברת למצלמה של הסמארטפון, ומאפשרת הגדלה של התמונה עד פי 17, וביחד עם יחידת תאורה חזקה, מאפשרים לאנשי צוות רפואי לבצע בדיקה ויזואלית של נרתיק האישה, בדגש על בדיקה לצורך אבחון נגעים מהעולם של סרטן צוואר הרחם. המערכת הזו כבר קיבלה אישור של ה-FDA האמריקאי, והיא נמצאת כיום בשימוש ב-29 מדינות בעולם. זה כולל מדינות מתפתחות, דוגמת ארה"ב, בריטניה וצרפת, ולצידן גם מדינות מתפתחות, דוגמת קניה, אוגנדה, גאנה, הודו, סרי לנקה, מקסיקו ואקוודור.

איזה אלגוריתם פיתחתם ואיך הוא מסייע באבחון המוקדם של סרטן צוואר הרחם?

פיתחנו אלגוריתם עיבוד תמונה מבוסס יכולות בינה מלאכותית AI. האלגוריתם החדש נקרא Automated Visual Evaluation, ראשי תיבות AVE, מסוגל לנתח תמונה של צוואר הרחם ולקבוע אם קיים חשד לנגע סרטני או שצוואר הרחם תקין. האלגוריתם מתממשק למכשירים שפיתחנו קודם, ויחד הם מאפשרים את הזיהוי המוקדם של הסרטן אצל הנשים. בדיקה שערך המכון הלאומי לסרטן האמריקאי והספריה הלאומית לרפואה מצאה שאלגוריתם AVE מסוגל לזהות נגעים בעייתיים באמינות גבוהה יותר מאשר בדיקות ה-PAP המסורתיות, והמחשב אפילו ניצח באחוזי הדיוק את הפענוח מבוסס החוזי שהתבצע על ידי רופא מומחה.

כיצד נעזרתם בתשתיות מחשוב הענן של אמזון ווב סרוויס AWS?

האלגוריתם שלנו רץ על תשתיות הענן של AWS, ומשתמש במכונות וירטואליות בעלות Graphics Processing Unit (GPU) ויכולות עיבוד וביצועים חזקים במיוחד. כאשר מתבצעת בדיקה התוצאות שלה עולות לענן, בענן האלגוריתם מבצע את פעולות הפענוח, ותוך פחות מ-10 שניות מוחזרת למשתמש התשובה אם צוואר הרחם תקין או שיש חשד לנגע סרטני. התשתיות האלו של AWS זמינות עבורנו בכול זמן, בכול מקום על פני כדור הארץ, בזמינות מלאה ובביצועים אופטימליים. כסטארט אפ ישראלי, אין לנו יכולת להעמיד תשתיות כאלה גלובאליות אלמלא היינו משתמשים בתשתיות מחשוב הענן של AWS.

איך האלגוריתם שלכם משנה את אופי המלחמה בסרטן צוואר הרחם?

בבדיקות המסורתיות, התשובות מתקבלות אחרי כחודש, ואצלנו בתוך כעשר שניות. בזכות הפתרון שלנו, ניתן מיד להמשיך לבדיקה מעמיקה יותר או לביצוע ביופסיה, ולא שבועות רבים לאחר הבדיקה כמו בבדיקות המסורתיות. זה חשוב במיוחד כאשר מדברים על סרטן צוואר הרחם, שקל למנוע אותו ולטפל בו בקלות יחסית ובעלות נמוכה בשלבים הראשונים של המחלה. היבט נוסף הוא שבבדיקות המסורתיות נדרש היה להיות רופא נוכח במקום על מנת לפענח את התמונות, או לכול הפחות רופא שיפענח את התמונות מרחוק. האלגוריתם שלנו מייתר את הצורך ברופא מומחה בתהליך. ודבר אחרון, האלגוריתם מייתר בדיקות פולשניות לנשים, וזה גם כן היבט בעל חשיבות בתהליך.

יניב אלמוג, מנהל ה-R&D בחברת MobileODT.
לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות