✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

27.09 - Mobile ODT הישראלית מביאה את הזיהוי המוקדם של סרטן צוואר הרחם גם למדינות העולם השלישי

IsraelClouds
|
September 27, 2018
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

אפליקציית סמארטפון לזיהוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, המבוססת על שירותי הענן של AWS, מוצעת כיום על ידי Mobile ODT גם במדינות כמו האיטי וקניה שחסרות בהן תשתיות רפואיות מתקדמות

סרטן צוואר הרחם הוא אחד מסוגי הסרטן הקטלניים ביותר בעולם. מדי שנה מתגלים בעולם למעלה מ-520 אלף מקרים של נשים החולות בסרטן צוואר הרחם, וכ-266 אלף נשים מתות מהמחלה מדי שנה. יחד עם זאת, ידוע כי זיהוי מוקדם של המחלה בשלביה המוקדם, באמצעות בדיקה ווגינאלית, מאפשר ריפוי מוצלח שלה בשיעור מדהים של 93 אחוז. אך כאן טמונה הבעיה הגדולה שמונעת את צמצום התמותה העולמית מהמחלה: לכ-85 אחוז מנשות העולם אין גישה לשירותי בריאות המספקים אבחון למחלה. בקרב מיליונים מהן היא נחשפת בשלבים מאוחרים, בשלב שבו כבר אין סיכוי רב להחלים ממנה. המצב חמור במיוחד במדינות עולם שלישי ברחבי אפריקה, אסיה, דרום אמריקה ועוד שברבות מהן לאוכלוסיות אין גישה לשירותים רפואיים מתקדמים, במיוחד באזורי הפריפריה.

סטארט-אפ ישראלי בשם Mobile ODT, שהוקם בשנת 2012 על ידי אריאל בארי ודוד לויץ,  נחלץ לסיוען של נשות העולם בכלל ובמדינות העולם השלישי בפרט באמצעות פיתוח טכנולוגי המנגיש את הבדיקה לכל קצווי תבל.

אריאל בארי, מנכ"ל Mobile ODT, מתאר את מאפייני הפיתוח הטכנולוגי וכיצד הוא פועל ברחבי העולם.

מה הם הפיתוח שלכם לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם ?

"פיתחנו מערכת לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, המתבססת על יכולות ונפוצות הסמארטפון בשילוב עם יכולות הקישוריות של הענן של אמזון – Amazon Web Services.

המערכת כוללת מכשור מיוחד שפיתחה MobileODT, הכולל עדשה ייעודית המתחברת למצלמה של הסמארטפון ומאפשרת הגדלה של התמונה עד פי 17, שאליה מתווספת יחידת תאורה חזקה, המאפשרת בדיקה ויזואלית של נרתיק האישה. המערכת, המחוברת לשירותי הענן של אמזון ווב סרוויס AWS מאפשרת העברה של התמונות לאבחון מרחוק על ידי רופא מומחה. המידע והצילומים של המטופלות זמינים לבדיקת הרופאים בפורטל אינטרנט מאובטח של MobileODT, כאשר למעשה תשתיות המחשוב של המערכת ברמה גלובאלית מופעלות על גבי הענן של אמזון ווב סרוויס AWS. באופן הזה מתאפשרת הפעלה רציפה של המערכת בכול זמן, מכול מקום, ללא צורך בתשתיות רפואיות או טכנולוגיות מתקדמות, למעט קישוריות לרשת האינטרנט.

היכן נפרסה המערכת ?

המכשיר קיבל אישור של ה-FDA והוא נמצא כבר היום בשימוש בעשרות מדינות ברחבי העולם, בהן מתקדמות, דוגמת: ארה"ב, בריטניה וצרפת; ואחרות מתפתחות, דוגמת מדינות ביבשת אפריקה, אסיה או דרום אמריקה. האתגר הגדול ביותר שלנו טמון במדינות עולם שלישי שבהן התשתית הרפואית רעועה או מיושנת ביותר ולא מסוגלת לספק בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן מסוג זה ואף שירותים בסיסיים הרבה יותר. כך, לדוגמה, בהאיטי הצטרפנו לפרויקט Medicine for Peace שבמסגרתו מגיעה ערכת הבדיקה לנשים בכל רחבי האי. הן מבצעות את הבדיקה והמידע מנותח במרכזים רפואיים בוושינגטון ובניו יורק המספקים על בסיסו אבחנה מידית ומדויקת על הימצאות המחלה בגופה של כל נבדקת".

איך הטכנולוגיה שלכם מסייעת להציל חיים?

"על פי הערכות שלנו מתבצעות ברחבי העולם כ-100 מיליון בדיקות לגילוי המחלה מדי שנה, בעוד שהצורך האמיתי גבוה בהרבה ונאמד בכ-900 מיליון בדיקות. אפליקציית סמארטפון וקישוריות ענן משנים את כללי המשחק בתחום שכן ניתן לבצע את הבדיקה בכל נקודה על פני כדור הארץ, לשלוח את המידע לענן של אמזון ווב סרוויס AWS ומשם לבדיקה של רופאים מומחים בכל נקודה בעולם. לא נדרשת יותר תשתית מקומית, נוכחות פיסית של רופאים והרפואה הופכת לגלובאלית במלוא מובן המלה".

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות