✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

25.6 - רוצים להיות "גיבורי על" בענן וב- AI? כדאי שתתחילו ללמוד

IsraelClouds
|
June 25, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

טכנולוגיות הענן והבינה המלאכותית מתפתחות בקצב מסחרר וכדי להבין אותם לעומק, צריך ללמוד. תכנית שמקיימת מיקרוסופט מאפשרת לעשות זאת מהבית, וכבר קוצרת הצלחות

הכתבה נכתבה בשיתוף מיקרוסופט.

תחומי הענן והבינה המלאכותית הולכים ומתפתחים, ואיתם הדרישה לעובדים שיעסקו בטכנולוגיות החדשות הללו. לכן, מיקרוסופט פתחה לפני כשנה שורה של קורסים אונליין, שניתנים ללא עלות, במטרה להכשיר עובדים ועובדים פוטנציאליים בכישורים החדשים, והנדרשים.

במיקרוסופט מתבססים על הערכות שלIDC , שלפיהן בעוד שוק התוכנה בישראל צפוי לצמוח ב-3% בשנה עד 2022, שוק טכנולוגיות הענן צפוי לצמוח בקצב מואץ של כ-20% בשנה, ובכך להפוך לאחד ממנועי החדשנות המשמעותיים ביותר בהיי-טק הישראלי. תהליך זה נוגע בסטארט-אפים, שנולדים לתוך סביבות ענן, אך גם בתעשיות מסורתיות ובארגוני אנטרפרייז, שמחפשים לחסוך בעלויות ולקדם טרנספורמציה דיגיטלית באמצעות הפלטפורמות החדשות. על פי ההערכות, כ-76 אלף עובדים ותיקים וחדשים בישראל יידרשו לעבור הכשרות סביב הטכנולוגיות החדשות.

מה זה Cloud Society?

מדובר על פלטפורמת ההכשרות הדיגיטליות Microsoft Cloud Society.

הקורסים מועברים אונליין כך שזה מאוד נוח ואפשר לעשות אותם בכל זמן ומכל מקום.

הקורסים והכשרות הם ללא עלות, במגוון תחומים נחשקים, כמו Data & AI, security ,Cloud Platform,    devops  ועוד.

הקורסים מתאימים גם לבעלי ניסיון המעוניינים להעמיק את הידע שלהם וגם לכאלה שאין להם ניסיון ומעוניינים להיכנס לתחום הענן וההייטק.

"לעבור מלדעת את הכל ל-ללמוד את הכל"

שירה פאיאנס בירנבאום, COO&CMO במיקרוסופט ישראל, אמרה כי "המפתח להצלחה בעידן החדש הוא שאנשים וארגונים חייבים לעבור מגישה של לדעת את הכל (Know It All) לגישה של ללמוד את הכל .(Learn It All) זאת מכיוון שהטכנולוגיה זזה בקצב מהיר והופכת מקצועות רבים ללא רלוונטיים. אנחנו מעוניינים לאפשר את הכלים והשירותים שיוכלו לסייע לאנשים להעצים את עצמם באמצעות למידה, ובכך תימדד הצלחתנו".

ככלל, ציינה, "בשנים האחרונות מיקרוסופט נוקטת ביוזמות רבות שתכליתן מימוש פוטנציאל אישי באמצעות חינוך ולמידה עצמית, כגון הענקת חבילת שירותי הענן Office 365 בחינם לכל תלמיד או סטודנט בישראל, הן במחשב האישי והן במובייל, בכדי לאפשר נגישות לכלים מתקדמים ללמידה אינטראקטיבית, והשקת גרסה חופשית לשירות ה- Microsoft Teams לכל בתי הספר, המכללות והאוניברסיטאות בישראל, במטרה להפוך את חווית הלמידה לשיתופית ולאפשר ניהול של כיתות וירטואליות מתקדמות ללא עלות. כל הצעדים הללו מיועדים בראש ובראשונה לחזק את תשתית הלימוד ולהעניק בסיס טכנולוגי ראשוני משמעותי במערכת החינוך הישראלית".

בהתאם לגישה זו, השיקה מיקרוסופט גרסה מיוחדת של Cloud Society לדור העתיד: ילדים, בני נוער ותלמידי בית ספר שרוצים להתפתח ולהתחבר לעולמות הטכנולוגיה כבר בגיל צעיר. היא הקימה לצורך כך מסלול שנקרא Super Coders, שעל פי החברה מטרתו היא להצית את היצירתיות. פיתוח וניהול משחקים, רובוטיקה, אפליקציות מובייל ואינטרנט של הדברים הם רק חלק מהנושאים שאותם ניתן למצוא במסלול החדש.

שירה פאיאנס בירנבאום, COO&CMO במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

מה אומרים המשתתפים?

מאז השקת מערך ההכשרות של Cloud Society בישראל, נרשמו אליו יותר מ-100 אלף משתמשים. מיקרוסופט מאפשרת גם לעבור בחינה במסלולי "גיבור העל" ולהעניק לעובר את המבחן הרשמי - הסמכת ה- MCSA שלה. במיקרוסופט מספרים כי נתונים ראשונים מעלים שההשפעה של התכנית על שוק העבודה המקומי כבר ניכרת, עם מגוון מועמדים שמשתמשים בהסמכה בכדי להתמודד על משרות בתחומי הענן.

הקורסים מעשירים גם משתתפים שכבר מועסקים במקומות עבודה ורוצים לדעת יותר – כך הם עצמם מעידים. שני יעל, אנליסטית BI בבזק, מספרת כי "אני לומדת המון ב-Cloud Society  וזה מפתח אותי מקצועית בצורה מופלאה. כעת אני לומדת Querying Data with Transact-SQL וזה פשוט מרתק. אני ממליצה בחום להתחבר וללמוד בחינם".

נרשם נוסף ל-"חברת הענן" שהסכים לספר לנו על חוויותיו הוא בני ששון, מנהל ראשי לפיתוח טכנולוגיות ב-dxc.technology  ישראל. הוא הצטרף לתכנית על מנת להעמיק את הידיעות שלו לקראת פרויקט ענן במשרד המשפטים, שהוא מעורב בביצועו. "נדרשתי להעמיק את הידע שלי לפני תחילת הפרויקט ולכן נרשמתי ל- Cloud Society לאחר חמש הכשרות ייעודיות בפלטפורמה החדשה, יצאנו לדרך והצלחנו להוביל לביצוע מוצלח של פרויקט חשיפת שירות אי חבות מיסי עירייה לאגף לרישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים (טאבו)", אמר.

איציק בקל, יועץ לתחומי הענן וה- DevOps ב- ,Aztek הוא אחד מ-"גיבורי העל" הראשונים של התכנית. לדבריו, "עשיתי כ-15 קורסים בשנה האחרונה ממגוון רחב של מסלולים ב-.Cloud Society ההכשרות קידמו אותי מקצועית ואישית באופן משמעותי ובהחלט מהווים מקפצה לקריירה. אין לי ספק שאעשה קורסים נוספים בזמן הקרוב".

שוחחנו עם אחד הבוגרים כדי להבין טוב יותר את הערך המוסף בתכנית

החלטנו לשוחח עם אליאור ממה, שעבר את הקורס וכיום עובד בתפקיד IT Engineer. זה מה שהיה לו לספר לנו:  

כמו רבים אחרים, מתפקיד Dynamic CRM אל צוות הענן אצלנו במשרד והתקרבתי יותר לנישה של הענן של מיקרוסופט .Azure עולם הענן משך ועניין אותי ורציתי ללמוד את הנושא לעומק, אז התחלתי עם כתיבת מאמרים ומדריכים, ובמקביל עבדתי אבל היה חסר משהו.

ואז מיקרוסופט פרסמו את Cloud Society לימודי הענן של מיקרוסופט Azure - בחינם! התחלתי ללכת לכיוון הזה וללמוד לפי המדריכים להקים מעבדות (אגב, גם זה ללא עלות).

אני מאמין שידע הוא כוח, ואם מיקרוסופט יצרה עבורנו מגוון רחב של מודולים שיאפשרו לנו לחדד את כישורי הענן שלנו אז כדאי לנצל אותם.

באירוע האחרון של מיקרוסופט - Microsoft Ignite שנערך בתל אביב קיבלתי את הסמכה הראשונה שלי Azure Fundamentals של Cloud Society ללא הכנה מוקדמת.

הלימודים האלו עוזרים לי ביום יום בעבודה עושים את החיים יותר קלים. בין אם זה הבנה איך בנויה: הארכיטקטורה נכונה, מערך אבטחה, גיבויים, הקמת מערכות, הקמת התרעות ועוד.

אלו הקורסים שעזרו לי הכי הרבה באופן אישי ועליהם אני ממליץ:

Cloud Platforms

הליבה של קורסי הענן של מיקרוסופט Azure. לאחר הקורס הזה אפשר להחליט בקלות מה אנחנו באמת רוצים לעשות בענן, וזה רקע טוב להמשך הדרך. התוכן של הקורס הזה הוא מדהים!  

הקורס נתן לי המון: ראשית להכיר את הענן, ניסיון מעשי בהקמת מספר פונקציות בעזרתו כגון מחשוב ענן ב- AZURE, אחסון, אבטחת מידע בענן, תקשורת, הקמת מכונות ווינדוס ולינוקס, בסיס נתונים, App Services ועוד.

DevOps

בניית קודים כגון: מוצרים חדשים, אפליקציות, אבטחה ותיקוני באגים. כאן למדתי את עיקרי ה- DevOps, והבנתי כיצד לבנות בצורה אופטימלית ולבדוק בין פלטפורמות השונות את התוכנה והאפליקציות. הקורס כולל:  Infrastructure as Code, Testing, Databases, Mobile Apps, Cloud Applications.

איך זה עובד?

• למידה בחינם, בקצב שלכם

• קורסים בחינם – אפשר לבחור מתוך מגוון קורסים וסדנאות וירטואליות

• הסמכות - Microsoft Certificate, Cloud Society Certificate

חשוב לציין שמלבד הידע התיאורטי, הקורסים האלו עזרו מבחינה מעשית וכך תרמתי את החלק שלי לארגון בייעול תהליכים וביצוע Best Practice על הצד הטוב ביותר.

וכמובן, אני מסייע לחבר'ה המתחילים שיש להם שאלות. היום אני בדרך להיות ארכיטקט, אך גם אני התחלתי ללא ידע וללא ניסיון - אז גם אתם יכולים!

רוצים לגלות עוד על התכנית? לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות