✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

25.01 - לראשונה בישראל: תקן בינלאומי לאבטחת מערכות מידע בענן, לגופים בתחום הבריאות

israelclouds
|
January 25, 2017
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

חברת MedOne הישראלית, המעניקה שירותי מחשוב ענן לארגוני אנטרפרייז, קיבלה את תו התקן הבינלאומי היוקרתי לאבטחת מידע בענן, תקן ISO/IEC 27799, של ארגון התקינה הבינלאומי – ISO. תו התקן מבטיח שמירה וחיסיון של כל פרט הקשור למטופלים, בכל פורמט. מערכות המחשוב של משרד הבריאות אינן עומדות בתקן זה

 

חברת MedOne היא הראשונה בישראל העוסקת בתחום של מחשוב ענן, שקיבלה את תו התקן הנכסף, תקן ISO/IEC 27799. התקן מתבסס על התקן הכללי לאבטחת מידע ISO 27001, ומטרתו לספק כלים בידי ארגונים רפואיים, לצורך הגנה על מידע רפואי אישי שברשותם. תקן זה מבטיח שמירה וחיסיון של כל פרט הקשור למטופלים, בכל פורמט: אותיות, ספרות, קבצי טקסט, וידאו, סאונד, תמונות.

כיום מאוחסן המידע הרפואי של אזרחי ישראל במערכות המחשוב של המדינה, שאינן עומדות בתקן הבינלאומי הקיים כיום לאחסון מידע רפואי בענן, וזאת על אף שהתקן מבטיח שמירה על שלמות המידע (אובדן המידע או חלקו, בין השאר על ידי  וירוס כופר או תקלה פיסית בחומרה), מניעת זליגת מידע רגיש ע"י עובד או קבלן משנה וזמינות המידע כך שיהיה תמיד נגיש וזמין במידת הנדרש.

 

על מנת לעמוד בתקן זה, ולהיות הגוף הראשון בישראל בתחום של מחשוב ענן הזוכה בתו תקן זה,  נדרשה חברת MedOne להשקעות אדירות בתוכנה וחומרה, המתקדמות ביותר הקיימות כיום.

 

התקן קובע סטנדרטים גבוהים מאוד של אבטחת מידע רפואי ודרישה לעמידה בקריטריונים רבים. מדובר על מכלול שלם של רכיבים טכנולוגיים כמו הצפנה, אבטחה פיזית, שרידות וכן מנגנונים תהליכיים כגון שמירת לוגים, קביעת אחראיות ואישורים על ביצוע שינוים ועוד.

 

רוני שדה, מנכ"ל MedOne: "לא ניתן להמעיט בחשיבות התקן הזה, שמי שמחזיק בו מבטיח למעשה את השמירה הטובה ביותר הקיימת כיום על המידע האישי הרגיש ביותר שלנו. מדובר במידע שכבר היום יש גופים שסוחרים בו בארץ ובעולם, לאחר שמערכות מידע רפואיות נפרצו. עם קבלת התקן לגוף ישראלי, גופים בתחום הבריאות יכולים להתחיל לתכנן בשקט את המעבר לענן".

 

חברתMedOne  נחשבת כיום לחברה הוותיקה והמובילה בישראל כבר 17 שנה, בתחום של אירוח תשתיות מחשוב של ארגוני אנטרפרייז. החברה מפעילה גם את MedOneCloud, שירות מחשוב ענן ציבורי מהמתקדמים בעולם, בשיתוף עם חברת Dimension Data, הפועלת ב 60 מדינות ברחבי העולם. לחברה שלושה מתקני Data Center תת קרקעיים ענקיים, לאירוח תשתיות המחשוב של ארגוני האנטרפרייז המובילים בישראל, יחד עם שרתי הענן הציבורי של החברה. עם לקוחות החברה נמנים מרבית הבנקים הגדולים בישראל, חברות הביטוח והאשראי, קופות חולים ומשרדי ממשלה, חברות היי-טק ותעשייה ועוד רבים אחרים.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות