✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

הקפאת ביציות תהיה משהו זמין

IsraelClouds
|
March 29, 2023
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event
גיל בכר, מנכ"ל Magna Mater Medical. קרדיט צילום: דִּינוֹזָאאוּרָה

"הקפאת ביציות תהיה משהו זמין"

עם היעד היומרני של להפוך הקפאת ביציות לטיפול שגרתי ולאפשר ליותר נשים להביא ילדים גם בגילאים מאוחרים יותר, יצאו גיל בכר, בעל דוקטורט בהנדסת חשמל מהטכניון, וד"ר קטי שלוש, גינקולוגית ומנהלת מחלקת הפריה חוץ גופית במרכז הרפואי לגליל בנהריה, למסע משותף שמטרתו לשנות מהיסוד את תהליך שאיבת הביציות כיום. ישבנו עם גיל לשיחה כדי לשמוע על האתגרים בהקמת סטרטאפ רפואי, ועל השוק המתעורר של פתרונות בתחום שיפור הפריון לנשים.

 

אז התחיל הסיפור המשותף של שניכם?

"לפני כעשור קטי עסקה בפיתוח של רעיון ראשוני למוצר שיאפשר שאיבה קלה יותר של ביציות, על רקע התסכול שלה מהתהליך הממושך שנשים נאלצות לעבור. באותו הזמן אני עדיין למדתי בטכניון ובעלה קישר בינינו. ניסינו להרים את המוצר שהיה מבוסס על טכנולוגיה יותר מורכבת וזה לא התרומם. השנים עברו, ואני נתקלתי באופן אישי בתהליך המסורבל והכואב של פריון, וחזרתי לקטי כדי לראות ולבחון את הרעיונות מאז. התחלנו עם כיוון אחר של פיתוח ובנינו מחקרים ראשונים וכיום יש לנו שני מוצרים שנמצאים בשלבים שונים של מחקר יותר מתקדם".

 

איזה מוצרים תציעו בעצם?

"המוצר הראשון נועד לפתור ולחסוך את כל התהליך הממושך, הכואב וגם לעיתים יקר של שאיבת ביציות. אישה שמעוניינת לעבור שאיבת ביציות נזקקת להתייעצות רפואית ולאחר מכן ייעוץ עם מומחית פריון, הזרקת הורמונים, אשפוז קצר, הרדמה, תהליך בחדר ניתוח, התאוששות ובסופו של דבר עדיין חשש לסיבוכים. הפתרון שלנו מתוכנן להיות צנתר פשוט בשילוב גלולה שנלקחת במשך חמישה ימים לפני הטיפול. השאיבה מתבצעת בקליניקה של הגינקולוגית ומאפשרת לעבור את הטיפול בחצי שעה ובאותה רמה של אי-נוחות כמו כל בדיקה שגרתית אצל הגינקולוגית. אנחנו גם נציע מוצר נוסף שמיועד לשלב הבא והוא מכשיר שמסוגל לזהות ולאתר את הביציות האיכותיות יותר ולהעביר להקפאה רק ביציות ברמה מסוימת. כיום זה מתבצע באופן ידני,כאשר אין תוצאות חד משמעיות מבחינת הספרות בדירוג האיכות.. מכיוון שאנחנו מתכננים להציע את השירות באופן משולב, הגינקולוגית תדע כבר בזמן השאיבה כמה ביציות יצאו, ותוכל לשפר את אופן השאיבה במידת הצורך".

 

השוק של רפואה נשית משתנה מאוד בשנים האחרונות, מה הגורמים לכך?

"קודם כל יש היום הרבה יותר מודעות לנושא של פריון ולשימור הפריון בגיל צעיר. יש משפיעניות שמדברות על זה, והמודעות של נשים בגילאים מתחת ל-30 עולה. המטרה שלנו היא להפוך הקפאת ביציות למשהו זמין כמו ביקור סטנדרטי אצל רופא בשביל לאפשר לכל אחת לשמור את רמת הפריון גם בגילאים מאוחרים יותר. בכל העולם יש עלייה בגיל הממוצע של הבאת ילדים לעולם, והרבה נשים מגלות בגיל מאוחר שאם הן היו מקפיאות היו יכולות לעלות את סיכויי ההצלחה שלהן משמעותית".

 

התחום של בריאות נשית זוכה לפריחה משמעותית, איך אתם רואים את זה?

"קודם כל הנכונות של משקיעים להשקיע בתחום גדלה מאוד, עם מאות חברות ברחבי העולם שמציעות היום פתרונות שונים לנושא בריאות נשית בכלל, ותחום הפוריות בפרט. למרות שיש חברות שמנסות לחדש בשלבים שונים של תהליכי שימור הפריון אנחנו מציעים פתרונות חדשניים לגמרי בתחום של הקפאה ומיון ביציות. מבחינת גיוס הון עד היום גייסנו פרה-סיד מרשות החדשנות ומהאקסלרטור The Technion DRIVE, ואנחנו בתהליך של גיוס סיד של 3 מיליון דולרים להמשך. המטרה שלנו היא להגיע למחקר קליני בנשים עם תהליך השאיבה באמצע 2024, ועם המכשיר למיון ביציות להגיע לאישור רגולטורי ראשון למחקר קליני בנשים בתחילת 2024. מכיוון שהמכשיר הוא לא פולשני אלא מכשיר עזר לתהליך המיון אז רמת הדרישות שלו נמוכה יותר לעומת הצנתר".

 

מה תוכל לספר לנו על הצד הטכנולוגי של החברה?

"בשיחות עם לקוחות פוטנציאליים שהם נציגים של בתי חולים וגופי בריאות, הבנו שהשמירה על פרטיות המידע ותמיכה בסטנדרטים של אבטחת מידע המקובלים בענף הם קריטיים כדי להשתלב במערכות שלהם. מהבחינה הזאת בחרנו בפלטפורמת הענן של AWS שמציעה לנו תמיכה בסטנדרטים האלה, ומאפשרת לנו לעמוד בכל דרישות הרגולציה של הגופים הרפואיים. כרגע אנחנו מבצעים את ניתוח המידע של המחקרים שלנו באמצעות שירותים כמו Amazon EC2 ו-Amazon S3. כמו כן, העזרה והסיוע של צוות הסטרטאפים בשלבים הראשונים מהווה תמיכה חשובה – מקרדיטים לשימושי ענן, השתתפות באירועים, פגישות אחד על אחד עם יועצים טכנולוגים ועסקיים ועוד".

 


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות