✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

17.09 - "העתיד של תחום עבודות הגובה שייך לרובוטים, לימוד מכונה וענן"

IsraelClouds
|
September 17, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

כך אמר אבי עבדי, מנהל הטכנולוגיות ומייסד משותף בחברת הסטארט אפ הישראלית סקייליין רובוטיקס * "הפעילות שלנו מבוססת אלגוריתמים ואלמנטים חכמים של לימוד מכונה שרצים על הענן של אמזון ווב סרוויס AWS", מציין עבדי

התכנסות ענף המשרדים למגדלים יצר גם את הצורך לנקות את אותם חלונות המשקיפים למרחקים. הסטארט אפ הישראלי סקייליין רובוטיקס (Skyline Robotics), פיתח רובוט חכם שיהיה תלוי בין שמיים לארץ וינקה בצורה עצמאית את אותם חלונות בגובה.

סקייליין רובוטיקס הוקמה בשנת 2017 על ידי ירון שוורץ, המשמש כמנכ"ל החברה, ואבי עבדי המשמש מנהל הטכנולוגיות. החברה, שמשרדיה נמצאים בתל אביב, גייסה לפני כשנה 3 מיליון דולרים, והיא מעסיקה למעלה מ-10 עובדים.

אבי עבדי, מה האתגרים המרכזיים שלכם?

ניקוי חלון הוא למעשה פעולה יחסית פשוטה, גם עבור מערכת אוטומטית. כשמדובר בניקוי חלון בגובה, הסיפור הוא אחר לגמרי. ישנם שלושה אתגרים טכנולוגיים עיקריים בניקוי גורדי שחקים עם זרועות רובוטיות – הראשון הוא התמודדות עם סביבה שרובה השתקפויות, משטחים חצי חדירים ושמש ישירה. המערכת צריכה למפות בתלת מימד את סביבתה כדי להבין אותה, וכן למצוא בכל זמן את מיקומה ביחס למפה הזו. האתגר השני הוא ייצוב המערכת – בעבודות גובה, הגונדולה עליה ניצבים הרובוטים שלנו, יכולה להתלות מגובה של מאות מטרים, כך שנוצרת מטוטלת עם אורך כבל גדול, הרגישה להפרעות, כגון: רוח או כוחות ריאקציה מהבניין בתהליך הניקוי. האתגר השלישי הוא התממשקות לבמות הרמה הקיימות בבניינים השונים – הגונדולה מוחזקת מגובה רב על ידי מנוף שנמצא על הגג בעל קינמטיקה ודינאמיקה לא ידועים ומשתנים. מכאן שעל המערכת ללמוד להפעיל את המנוף תוך כדי פעולה. אנו לוקחים מערכות תעשייתיות עם טכנולוגיה שהיא יחסית ישנה, והופכים אותה לחלק אינטגרלי מהמערכת הרובוטית שלנו. כאן יש צורך בלמידה בשטח. מעבר לכך, דוגמה נוספת לשימוש ב-ML היא אינטרפרטציה של כוחות הריאקציה של הרובוט עם הבניין, ושינוי מסלול הרובוט בהתאם, זאת על מנת להביא לפעולת ניקוי אופטימאלית.

איך הטכנולוגיה שלכם מתחברת לענן?

אנחנו מבצעים את הרצת החישובים של האלגוריתמים שלנו בתהליך לימוד המכונה על גבי הענן של אמזון ווב סרוויס AWS. אנחנו צורכים כוח עיבוד גבוה בתהליכי ה-ML והענן הוא פתרון אופטימלי לצורך שלנו בכוח עיבוד. הוא זמין מסביב לשעון, בכול מקום בעולם, לקבועי זמן קצרים או ארוכים, וברמת ביצועים גבוהה ביותר. בעבר עשינו שימוש בספקיות ענן אחרות, אלא שגילינו תוך כדי התנסות שהשימוש בשירותי הענן של אמזון ווב סרוויס הינם נוחים יותר, ועברנו להשתמש בצורה בלעדית בשירותי הענן של אמזון. אני גם יכול לציין כי כחלק מהבחירה בשירותי הענן של AWS גם הגדלנו בחודשים האחרונים את נפח הפעילות בצורה משמעותית.

מה הפוטנציאל העסקי של הטכנולוגיה שלכם?

הפוטנציאל הוא אדיר. היום אנחנו בפוקוס מלא לשינוי תחום הניקוי והתחזוקה של גורדי שחקים, כצעד ראשון לפתרון בטוח ויעיל לכלל עבודות הגובה. זמני העבודה מתקצרים בצורה משמעותית ואנחנו מפחיתים את הסיכונים בעבודה. חשוב לציין שעדיין נדרשת מעורבות של אנשים, שיתפעלו ויפקחו על הרובוטים, כך שאנו גם יוצרים מקצועות חדשים. אלא שהפוטנציאל לא מסתיים רק כאן, ישנם תחומים נוספים בהם הפלטפורמה שלנו יכולה לתת מענה – דוגמת: עולם התעופה, שקיים בו צורך בניקוי וצביעה של מטוסים, או בתחזוקה של ספינות.


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות