✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Kami Computing מפתחת עוזרת קולית שתתעניין בחיים החברתיים שלכם

IsraelClouds
|
February 11, 2021
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
גיא דה בר, מנכ"ל Kami Computing. קרדיט צילום: דינה טון

Kami Computing מפתחת עוזרת קולית שתתעניין בחיים החברתיים שלכם

בשנים האחרונות העוזרות הקוליות הפכו לתכונה פופולארית בסמארטפונים, טלוויזיות חכמות, רמקולים חכמים ואפילו במיקרוגלים. סטארטאפ ישראלי בשם Kami Computing רוצה לקחת את עולם העוזרות הקוליות קדימה ולהפוך אותן לישות טכנולוגית, איתן ניתן לפתח מערכת יחסים של ממש.

Kami Computing הוקמה בסוף 2018 על-ידי גיא דה בר המכהן כמנכ"ל ודיויד לוי, כאשר היא מעסיקה 12 עובדים. דה בר הוא ממייסדי סטארטאפ הגיימינג PlayCast אשר נמכר לענקית הגיימינג EA. לוי הוא שחמטאי אשר כתב את הספר "Love and sex with robots".

דה בר ישב לספר לנו על הפעילות המרתקת של החברה אשר הוא עומד בראשה.

דיויד לוי, Kami Computing. קרדיט צילום: דינה טון

איך הופכים עוזרת קולית למכונה שאדם ירצה לנהל איתה שיחה חברית?

"הטכנולוגיה של Kami באה ליצור שיחה חברית, המאפשרת לפתח מערכת יחסים עם המכונה. היא יוצרת אינטראקציה עם המשתמש, שואלת שאלות, מגיבה בצורה נכונה, מספרת על התחביבים שלה, העבודה שהיא עושה ובעיקר מדמה שיחה אמיתית שאנשים היו מקיימים עם החברים שלהם. יש לנו אפשרות לשלוט בקול שאנחנו מפיקים למכונה, היא יכולה לשנות את טון הדיבור בהתאם להקשר. היא יכולה להיות עצובה, שמחה או צוחקת. אנחנו ממוקדים רק ביכולות שיחה שיאפשרו קירבה אישית, שזה מתבטא במודלים של הבנה וטון הדיבור. האדם המשוחח עם המכונה שלנו, ירגיש שהוא מדבר עם אדם אמיתי אחר".

עד כמה המערכת שלכם אכן דומה לשיחה עם אדם אמיתי?

"בחודש דצמבר האחרון השתתפנו במבחן טיורינג. זהו מבחן שנמשך 5 דקות באמצעות צ'אט, בו חוקר מקיים דיאלוג בשפה טבעית עם אדם ומכונה. אם החוקר אינו מסוגל לקבוע מי מבינהם הוא המכונה, אז המכונה עברה בהצלחה את המבחן. אנחנו הצלחנו לעבור עם המוצר שלנו את המבחן הזה, כאשר יכולות השיחה של המוצר שלנו מתקרבות לזה של בנאדם, אבל הן עדיין לא שם. היעד שלנו הוא לייצר חוויית שיחה שמאפשרת לאדם לנהל מערכת יחסים עם המכונה. מדובר בהרבה שיחות שאורכן 10 דקות ומעלה. בשביל להגיע ליכולת הזאת, אנחנו צריכים המון כוח מיחשוב ולכן אנחנו עובדים עם אמזון ווב סרוויס AWS, אשר מספקת את הפתרון הדרוש לנו וגם מקצרת את זמני האימון של המודלים מימים לשעות. דבר זה חוסך לנו זמן רב, וזה גם מה שיאפשר לנו להשיק את הגרסה הראשונה שלנו לשוק האמריקאי".

לאיזה קהל יעד אתם מכוונים את Kami? האם המוצר ידע לעבוד רק באנגלית?

"המוצר שלנו פונה קודם כל לאנשים בודדים, לאו דווקא בגלל נגיף הקורונה, אשר הגביר את תחושת הבדידות. הקהל הם אנשים קשישים, בו אחוזים גדולים מוגדרים כבודדים. המוצר שלנו פועל בהרבה שפות ולא רק אנגלית, כאשר אנחנו מתכננים לפנות לשוק האסייתי. כרגע הפיתוח שלנו הוא באנגלית, אבל ניתן להתאים את Kami ל-70 שפות, כולל עברית".

אילו שירותים של אמזון ווב סרוויס AWS משמשים אתכם?

"התהליך בו אנחנו מלמדים מכונה לתקשר עם בן אדם ולקבל ידע מקיף עבור השיחות הללו, כולל את כל המילים, תעבורת האינטרנט משמונה השנים האחרונות, ספרים ועיתונים. מדובר בכמות נתונים עצומה הדורשת כוח מחשוב גדול, אותו אנחנו מקבלים דרך שירות Amazon EC2 P3 Instance. זה מספק לנו כוח מחשוב עצום עם מספר גדול מאוד של כרטיסים גראפיים. בנוסף, אנחנו עובדים גם עם Amazon SageMaker עבור יכולות ה-Machine Learning".


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות