✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

גם פרסומות וגם פרטיות – ב-Kahoona רוצים את שניהם

IsraelClouds
|
August 15, 2022
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
מימין לשמאל: אוהד אדלשטיין VP R&D, אלון אשכנזי CPO, גל רפופורט CEO, אוהד צור COO

גם פרסומות וגם פרטיות – ב-Kahoona רוצים את שניהם

ענף הפרסום המקוון והאי-קומרס עוברים שינויים גדולים בשנים האחרונות, שמשלבים גם את השחקניות בתחום הפרסום, גם את חברות הטכנולוגיה הגדולות, המותגים הגדולים וגם את האתרים והאפליקציות. הגבלות רגולטוריות רבות שהוטלו על התעשייה, וצפויות עוד להיות מוטלות עליה, מונעות את השימוש באיסוף ומסחור נתונים מסיבי כפי שהיה בעבר, והמפרסמים מחפשים פתרונות שעומדים בדרישות הרגולציה, ושומרים על פרטיות המשתמשים. גל רפופורט, מייסד שותף ומנכ"ל בסטארטאפ Kahoona, מציע פתרון ששומר על פרטיות המשתמשים, אבל עדיין מאפשר למפרסמים להתאים את הפרסומות בצורה יעילה. 

בוא נתחיל במה שעובר על הענף. איך נערכו לשינויים האלה בתעשייה בשנים האחרונות?

"למרות שהתהליך כבר נמשך מספר שנים, אין ספק שההודעה של אפל בשנה שעברה הובילה לשינוי משמעותי שהשינוי כבר כאן, וחייבים למצוא פתרונות אחרים. צריך להבין שמבחינת אתרי התוכן, המסחר האלקטרוני ומפתחי האפליקציות, מדובר בירידה בהכנסות מפרסום. גם יש אתרי תוכן או מפרסמים שאין להן את היכולות הללו של ניתוח המשתמשים, והם הסתמכו עד היום על שירותי צד שלישי, כי זה היה יעיל ורווחי עבורם, ושירותי הצד השלישי האלה כבר לא יעילים כמו בעבר".

מה הפתרונות החדשים שקיימים היום בשוק כדי להתמודד עם השינוי?

"היום בשוק קיימים שלושה פתרונות עיקריים. הראשון הוא שימוש בטביעת אצבע דיגיטלית וזה על ידי ניסיונות לזהות את הדפדפן או המכשיר של המשתמש בצורה ייחודית. מדובר בפתרון שהוא פולשני, ונחסם בימים אלו על ידי הדפדפנים או מערכות אחרות. הפתרון השני הוא חיוב בהרשמה וכניסה עם שם משתמש או דואר אלקטרוני. פה מדובר בטרחה למשתמש שיכול לעזוב את האתר או האפליקציה, מקובל בענף שרק 8 אחוזים מהמשתמשים נרשמים, אז זה נותן מענה חלקי מאוד. הפתרון השלישי הוא איסוף מידע פשוט כדי לנסות ולאתר את תחומי העניין של המשתמשים, אבל במקרה הזה קשה מאוד לזהות פרמטרים כמו גיל או מגדר שהם קריטיים למפרסמים".

וכאן נכנסת לתמונה Kahoona.

"בדיוק. הפתרונות שקיימים היום או שלא מצליחים לכסות את כל המשתמשים או שמציעים מידע חלקי. האלגוריתם שפיתחנו, מבוסס על ההנחה שאנשים שונים מתנהגים בצורה דומה בסביבות דומות. לדוגמא אנחנו יכולים לזהות גיל ומגדר בדיוק חסר תקדים (פי כמה מכל פתרון אחר) רק מגלישה של מספר רגעים באתר אי-קומרס או אתר חדשות. באמצעות שימוש ב-AI שמבוסס על מאגרי מידע התנהגותיים אנחנו יכולים גם לפלח את המשתמש לקבוצות, וכל זה תוך כדי שאנחנו שומרים על הפרטיות של המשתמשים ועושים זאת גם תחת האילוצים הרחבים שנוספים בימים אלו (למשל, חלון הזמן הקצר של לכל היותר 30 ימים שניתן לשמור בו מידע). יתרון משמעותי נוסף הוא שבשונה מפתרונות אחרים, הפתרון שלנו דורש שורת קוד אחת בקוד של האתר או האפליקציה ואנחנו מבצעים את כל ניתוח המידע בזמן אמת, עם מינימום חתימה על המכשיר או הפרעה לחווית המשתמש". 

וזה בהחלט משך את תשומת הלב של בעלי התוכן.

"בהחלט. אנחנו עובדים כבר היום עם אתרי התוכן הגדולים בישראל, ורואים תוצאות מצוינות, וזאת במטרה לחזק את החדירה לשוק האמריקאי במהלך השנה הקרובה. גייסנו מעל 4.5 מיליון דולרים, בנינו צוות עם המון ניסיון בענף (רקע עשיר בטכנולוגיות פרסונליזציה, שיווק, אי-קומרס ומענה פרסום לאתרי תוכן), ואנחנו מתכוונים לגדול משמעותית בשנה הקרובה וזה בסך הכל בתוך שנה מאז שהתחלנו". 

התשתית שלכם מבוססת על AWS, איך אתם מנצלים את השירותים שלהם?

"היכולות של הפתרון שלנו מבחינת זמינות וניתוח נתונים מבוססות על שירותי הענן של AWS. זה מתחיל בזמינות שמאפשרת לנו לנתח מאות מיליוני דפים נצפים ייחודיים מדי חודש, עם זמינות גבוהה לפי התנאים של אתרי התוכן. השתמשנו גם בכלים של למידת מכונה בשביל לפתח את המודלים שלנו, ושירותים כמו Amazon SageMaker אפשרו לנו לבצע את זה במהירות ולהגיע לתוצאות תוך זמן קצר במיוחד". 


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות