✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

סקר ג'ון ברייס הדרכה לקראת "שבוע אורקל" 2020

IsraelClouds
|
November 18, 2020
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event


התשוקה ליזמות והקמת סטארטאפ: חלום הקמת סטארטאפ עדיין חזק, למרות ירידה של 20% לעומת שנה שעברה * כ-72% רוצים לעבוד בחברה גדולה או במרכז פיתוח של אחת הענקיות הגלובליות * 57% סבורים שהמדינה חייבת לסייע לסטארטאפים צעירים לשרוד את המשבר

היזם הישראלי שנתפס כמודל לחיקוי: הסטודנטים בחרו שוב בפרופ' אמנון שעשוע. בקטגוריית הצעירים – ליאור דיב מ-Cybereason

משבר או הזדמנות? רוב הסטודנטים אופטימיים ביחס לעתיד ענף ההייטק. קרוב ל-60% אף  רואים במשבר הזדמנות לשפר את עצמם ולחשב מסלול מחדש

זיו מנדל מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל (יח"צ)

 

גם בזמן הקורונה, 60% מהסטודנטים עדיין חולמים על הקמת סטארטאפ, מתוכם 27% רוצים להקים אותו בטווח הקרוב ועוד 33% מסמנים זאת כמטרה לעוד מספר שנים. כך עולה מסקר שערכה מכללת ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של חברת מטריקס בקרב 305 סטודנטים למחשבים לרגל "שבוע אורקל".  זוהי ירידה של 20% לעומת שנה שעברה, כאשר ב-2019 התוצאה היתה כ-80% וגם ב-2018 המגמה היתה בעלייה.

הסקר, שבודק את תמונת המצב של ישראל כאומת סטארטאפ וההייטק, נערך מדי שנה לרגל "שבוע אורקל", האירוע הלימודי הגדול ביותר של קהילת ה-IT וההייטק בישראל שיתקיים וירטואלית, בין 30-22 בנובמבר. השנה במיוחד, על רקע שינויים חסרי תקדים במשק הישראלי והגלובלי, בדקו הסוקרים אם יש שינויים משמעותיים בתשובות הסטודנטים לעומת הסקר של שנה שעברה.

שינוי נוסף שנמצא, הוא שכ-72% רוצים לעבוד בחברה גדולה ומבוססת או במרכז פיתוח של אחת הענקיות הגלובליות בישראל - עליה של 12% לעומת שנה שעברה (פחות מ-60%). לעומתם רק 12.5% רוצים לעבוד (כשכירים) בסטאראטפ, לעומת 19% בסקר שנה שעברה.

למרות זאת, רוב גדול של הסטודנטים הביעו אמפטיה לסטארטאפים הצעירים בימים מאתגרים אלה. 56.5% סבורים שמדינת ישראל כאומת הסטארטאפ, חייבת לסייע לסטארטאפים צעירים לשרוד את המשבר, 21% נוספים חושבים שצריך לסייע רק למי שלא מצליחים לגייס הון בעצמם, ועוד 22% חושבים שזה שוק חופשי לכן היזמים הטובים ישרדו ו"מה שלא הורג מחשל".

בתשובה לשאלה "איך אתה מרגיש עם טכנולוגיות למעקב אישי כדי להילחם בקורונה? (איכון טלפונים, אפליקציות מעקב-מגע, אפליקציות מעקב בכניסה לקניונים, ועוד)" כמעט 60% תמכו, מתוכם כ-22% סבורים שהטכנולוגיה חיונית למניעת התפרצויות והידבקויות, ו-37.5% נוספים ציינו כי זה חשוב, אף שיש להשתמש בטכנולוגיה בשיקול דעת. רק 11% מתנגדים לאפליקציות כאלה בטענה שהן פוגעות בפרטיות, ועוד כ-29% מעדיפים שיימצאו טכנולוגיות שיפגעו פחות בפרטיות, או שזה יהיה בהסכמת הנעקב בלבד.

לגבי עבודה מרחוק, רק 19.7% סבורים שהיא פתרון טוב, ואפילו מקווים להמשיך כך אחרי הקורונה. רוב של 56.7% סבורים שהעבודה מרחוק היא פתרון שיש להשתמש בו במידה, ולדעתם המצב המושלם הוא שילוב בין משרד ובית. 12.3% מהסטודנטים למחשבים סבורים שעבודה מרחוק פחות מתאימה במשרות פיתוח כי היא פוגעת בעבודת צוות, ועוד 11.3% כבר מחכים בקוצר רוח לחזור לעבודה רק מהמשרד.

מבין הסקטורים הקוסמים ביותר לסטודנטים, תחום הסייבר ממשיך להחזיק במקום הראשון (23%) בפער ניכר לפני כל שאר התחומים, ובדיוק כמו שנה שעברה. אחריו תחום הגיימינג (17%), פנאי ומדיה (12.5%), הייטק חברתי (11%), טכנולוגיות רכב (7.1%), תוכנה ארגונית (5.4%). באופן מפתיע, תחום ההייטק הרפואי ובריאות דיגיטלית נבחרו על ידי 5.1% מהסטודנטים בלבד. 

מה שלא השתנה הוא בחירת היזם הישראלי שרוב הסטודנטים רואים בו מודל לחיקוי. כמו בסקר שנה שעברה, אמנון שעשוע מייסד מובילאיי נתפס כדמות היזם הבולטת ביותר בעיני הסטודנטים (46%), עלייה של כ-10% לעומת שנה שעברה. בקטגוריית היזמים הצעירים דירגו הסטודנטים במקום הראשון את ליאור דיב מ-Cybereason (19.1%), במקום השני רועי מן וערן זינמן - Monday (18.2%), במקום השלישי הדר צייטלין מ-Hailo (12%) וברביעי שלומי בן חיים מ-JFrog (10.5%).

35.4% מהנשאלים ציינו שבחרו ללמוד מחשבים כי הם פשוט אוהבים את התחום. 55% בחרו במקצוע בגלל ההבטחה שהוא מספק לעתידם הכלכלי. 

אם יש משהו שהסטודנטים באמת מתגעגעים אליו זה לטוס לחו"ל. כ-37% מחכים יותר מכל לרגע שיוכלו להגיע לטרמינל, 32.1% מתגעגעים ללימודים בכיתה אמיתית עם מרצה יותר מכל דבר אחר, כ-17% מתגעגעים לעבודה מהמשרד, וכ-11% מתגעגעים למסיבות.

רוב המשיבים לסקר היו יחסית אופטימיים ביחס לעתיד: קרוב ל-60% רואים במשבר הזדמנות לשפר את עצמם ולחשב מסלול מחדש, 34.5% חושבים שהטרנספורמציה הדיגיטלית המואצת מאז המשבר היא הזדמנות נהדרת עבור אנשי ה-IT וההייטק, ורק 7.4% חושבים שהמשבר יצמצם תקציבים כך שגם ענף ההייטק ייפגע.

לדברי זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל, ומייסד שותף לשבוע אורקל: "משמח לראות שאפילו הקורונה לא הצליחה לדכא את חלום היזמות האישית אצל הסטודנטים ועדיין – 60% רוצים להקים סטארטאפ בשלב כלשהו בקריירה. זהו נתון מעודד לכלכלה הישראלית, שוודאי תזדקק לעוד הרבה עובדים בתעשיית ההייטק, בעיקר בתקופת היציאה מהמשבר שרק האיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית. העולם החדש יהיה שונה במובנים רבים - לימודים מרחוק, עבודה מרחוק, לא ייעלמו לגמרי, ועוד שינויים שיישארו איתנו לתמיד. ברמה האישית, התשוקה לנסוע לחו"ל אצל הסטודנטים חזקה יותר מכל נגיף."

שבוע אורקל 2020 הוא האירוע הלימודי הגדול ביותר של קהילת ה-IT וההייטק בישראל, אליו מגיעים מדי שנה אלפי משתתפים ממגוון מקצועות התוכנה: מפתחים, תוכניתנים, ראשי צוותים, מנהלי מערכות מידע, מנהלי מאגרי נתונים ועוד. הכנס, פרי שותפות ארוכת שנים בין אורקל ישראל לג'ון ברייס הדרכה, יתקיים זו השנה ה- 27 ברציפות, הפעם לראשונה באופן וירטואלי, בין 22-30 בנובמבר, ויכלול עשרות רבות של סמינרים ממוקדים ומעשיים בהובלת טובי המומחים מהארץ ומחו"ל. הכנס יעסוק באתגרים החדשים, הטכנולוגיות החמות, הטרנדים והארכיטקטורות המעודכנים ביותר בתעשייה. לפרטים: oracleweek.com


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות