✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

18.04 - האם לא הגיע הזמן שמעבדת הבדיקות תרוויח מעידן חכמת ההמונים?

IsraelClouds
|
April 18, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

מודל ה- CrowdTesting מאיים לחולל מהפכה בתחום הבדיקות. בדומה למודל ענן גם כאן ניתנת הגמישות לשלם מדי חודש בדיוק עבור השירותים הנצרכים בעלויות משתנות ולקבל בכל זמן נדרש גישה לכל סוג בדיקה על ידי משתמשים אמיתיים בסביבה האמיתית. חברת אפלאוז מובילה את מהפכת ה- CrowdTesting בעולם ובימים אלו נמצאת במגמת התרחבות בישראל. ראיון עם מנכ"ל אפלאוז ישראל

כל יזם מתחיל יודע שלפני שמתחילים שיווק, מכירות ופיתוח עסקי, חשוב קודם כל שיהיה לך מוצר מנצח, כזה שייתן חוויה ברמה גבוהה ללקוחותיו. מותגים ברחבי העולם נבנים כיום בזכות החוויה הדיגיטלית שהם מעניקים. למעשה 77% מן הקשר שצרכנים מנהלים כיום עם מותגים נעשה באופן דיגיטלי. מוצר טוב, בין אם מדובר באתר, אפליקציה או תוכנה כלשהי עם חוויה ברמה גבוהה יכול "למכור את עצמו". אפליקציה שתספק חוויה טובה יותר מאחרת, תהיה זו שתנצח.

מארק גרנות, צלם: קובי קנטור
‍מארק גרנות, צלם: קובי קנטור

משמעות למשתמשים אמיתיים

הבסיס למוצר מנצח הוא הבדיקות שלו – החל מבדיקות איכות ועד בדיקת הממשק והשמישות. והבדיקות הללו חייבות להיעשות לא רק בתום שלבי פיתוח המוצר, כי אם כל הזמן. כאשר מדובר באתר או אפליקציה גלובלית, יש משמעות אדירה לבדיקת המוצרים על ידי משתמשים אמיתיים בסביבות אמיתיות ולא באמצעות בדיקות אוטומטיות או בדיקות עם צוות הנמצא במדינה בה נמצא מרכז הפיתוח. אפליקציה שנועדה לשמש את תושבי ברזיל חייבת להיבדק על גבי התקנים שונים ומערכות הפעלה בפורטוגזית על ידי אדם דובר את השפה. אפליקציה שנועדה לשמש גם לבעלי מוגבלות (דוגמת עיוורון צבעים) חייבת להיבדק על ידי אנשים עם מוגבלות שכזו. בדיקות אוטומטיות או של צוות QA מקומי כנראה לא יסייעו במקרים אלו.

אל הצורך הזה בדיוק נכנסת חברת אפלאוז אשר הוקמה על ידי הישראלי דורון ראובני, ומשתמש בעוצמה שיש להמונים. היא מציעה לחברות שירותי Crowd Testing. אפלאוז מנהלת קהילה של יותר מ- 300,000 בודקים, אשר יכולים לספק כמעט כל בדיקה: בכל שפה, בכל סביבה ועם כל המאפיינים של המשתמשים. בישראל מחזיקה אפלאוז סניף צומח, המספק שירותי בדיקות לסטארט אפים ועד ארגונים גדולים. בין לקוחות אפלאוז בעולם ובישראל נכללים: גוגל, מיקרוסופט, אדובי, אובר, וולמארט, רשת הטלויזיה פוקס, סיטי בנק, דיסני, אקספדיה, רשת מלונות הילטון, BMW, CNN, HBO, פייפאל, eBay, אלעל, קלטורה ועוד.  

"כל נכס דיגיטלי ומוצר טכנולוגי כלשהו עובר תהליך מסוים של בדיקות אבטחת איכות כחלק ממעגל החיים שלו", מסביר מארק גרנות, מנכ"ל אפלאוז ישראל. "ברור שבעידן של תחרות ושינויים תכופים וכאשר הצלחת חברות תלויה בטכנולוגיה ובערוצים דיגיטליים אף אחד לא רוצה לשחרר מוצר לא מספיק טוב, אך המציאות היא כי תהליך אבטחת האיכות עלול ליצור צוואר בקבוק יקר וקשה לניהול".

מה היתרונות של CrowdTesting ?

"אחזקת צוות מעבדה In House בלבד עלולה להיות יקרה, ללא גמישות ועם מגבלה במגוון הבדיקות האפשריות. חברה שמשחררת אפליקציה חדשה זקוקה לצוות בודקים גדול ומגוון בדיקות בזמן מסוים ולאחר תקופה מסוימת היקף הבדיקות יורד. עם עובדים פנימיים אין את הגמישות להרחיב ולהפחית את כמות הבדיקות. בנוסף, בודקים פנימיים לא יכולים לשקף את חווית הלקוח של קהל המטרה המצויד במכשירים שונים ונמצא ברחבי העולם. הבודקים שלנו לא ליוו את היזמים במשך חודשים ולכן הם לא יודעים איך היישומים אמורים לעבוד, דבר המהווה יתרון. הם יודעים איך היישומים צריכים לשמש אותם וכיצד הם מצפים שיענו על הצרכים שלהם, ויכולים לספק משוב על אותו היישום: האם הוא אינטואיטיבי או לא, האם הוא עובד כמו שצריך או לא. בנוסף, רק בדיקות במיקום שבו אמור היישום לפעול יכולות לחוות קריסות ובעיות אחרות שעלולות להתעורר רק במיקום הפיזי הספציפי, בגין כיסוי סלולרי אשר אינו מתאים למערכת ההפעלה של המכשיר ותקלות נוספות. חשוב שצוות הבדיקות יבדוק שיש למוצר לוקליזציה אמיתית ולא לבצע תרגום. המוצר שלך יכול להיראות נהדר באנגלית, אבל בסינית, ממשק המשתמש יהיה שגוי לחלוטין. ספרדית מקסיקנית אינה זהה לזו המדוברת בספרד. שפה והבדלים תרבותיים יכולים להוות מחסום מרכזי באימוץ נכסים דיגיטליים במדינות שונות. בדיקה עם משתמשים מקומיים במדינות בהם אתם מתכננים למכור או להשיק את המוצר, תמנע טעויות מביכות. תוצאות הבדיקה באמצעות בודקים מנוסים משקפות הרבה יותר את החוויה של קהל המטרה שלך".

יתרונות דומים ליתרונות הענן

"היתרונות של CrowdTesting דומים מאוד ליתרונות של תשתיות הענן", מציין גרנות. "העלויות הן משתנות, משלמים רק על מה שצורכים, ובכל רגע נתון ניתן לקבל כל משאב דרוש בכמות הנדרשת. ההבדל היחיד הוא שלהבדיל מחברות כמו אמזון, מיקרוסופט וגוגל המשאב שלנו הוא בן אדם ולא טכנולוגיה והחוזק שלנו בא לידי ביטוי ביכולת לנהל ולהקצות באופן חכמה קהילה אדירה של בודקים, אשר חלקם זוכה לפרנסה מלאה מאפלאוז וחלקם עושים זאת כהשלמת הכנסה מכובדת בשעות הפנאי".

אפשר לוותר על צוות QA פנימי?

"בדרך כלל לא. השירות שלנו משלים את הבדיקות הפנימיות. צוות בדיקות פנימי או בדיקות אוטומטיות חשובים מאוד כבסיס לבדיקות בחברה, אך אם רוצים את הגמישות, הפריסה הגיאוגרפית ומגוון הבדיקות הרחב – כדאי לעבוד בשיטת CrowdTesting. זוהי אבולוציה חיונית של תהליך הבדיקות, וכל חברה שהיא, בכל גודל, מכירה בחשיבותה ובצורך בה, כאשר היא משיקה מוצר דיגיטלי חדש, ובמיוחד כאשר מפתחים מוצר בישראל עבור השוק הבינלאומי".

איך עובד הקשר בפועל?

"כל לקוח של אפלאוז מלווה על ידי מנהל פרויקט מנוסה, שמסייע לבחור את צוות הבודקים הנכון ולייעץ מניסיונו הרב בתהליך הבדיקות. יחד מגדירים את הצרכים ואלו סוגי בדיקות נדרשות. אנו מאפשרים לבצע שני סוגים של בדיקות: בדיקה אחת על פי הגדרות מדויקות מה צריך לבדוק ובסוג הבדיקה השני אנו נותנים לבודקים "לשחק" באפליקציה באופן חופשי ולספק את הפידבקים – בין אם מצאו באגים או בין אם הם יכולים לספק המלצות בתחום חווית המשתמש. צוות הבודקים שלנו מנוסה והוא כולל החל ממומחי טכנולוגיה ועד מומחי חווית משתמש. התובנות מהבדיקות, משובים והמלצות מרוכזים בפלטפורמה שלנו".

תוכל לתת דוגמא של פרוייקטים?

"בנק Santander מספרד מאפשר ללקוחותיו לטפל בכל חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי באפליקציה נוחה אחת. קהילת הבודקים של אפלאוז מאפשרת לבנק להבטיח אינטגרציה מוצלחת עם הסוגים השונים של השירותים  הפיננסים ברחבי ספרד ומקסיקו. קהילת הבודקים כוללת 150 בודקים, המכסים 80 קומבינציות שונות של מכשירים סלולריים. הבנק משתמש בנוסף בשירותי אפלאוז לביצוע בדיקות אד-הוק על מנת להבטיח תפקוד של פונקציות מסויימות באפליקציה. חברת WatchDox, אשר נוסדה בשנת 2008 כסטארט אפ ישראלי, פיתחה פלטפורמת אבטחה שמאפשרת לארגונים לאבטח את המסמכים החשובים שלהם דרך מכשירי סלולר. החברה נרכשה בשנת 2015 על ידי בלאקברי. צוות ה- QA של WatchDox  לא יכל לספק את כל טווח הבדיקות עם מגוון מכשירי סלולר, אזורים שונים בעולם וקומבינציות רשת. קהילת הבודקים של אפלאוז מבצעת עבור החברה בדיקות פונקציונליות על פי Test Cases מסויימים ובדיקות באורח חופשי לאיתור תקלות ובאגים. התוצאה היא שהחברה מספקת פתרונות באיכות גבוהה יותר בקצב גבוה יותר, היא מקבלת גישה לצוות QA הדרוש לה בזמן הדרוש לה. דוגמא נוספת היא של Skyscanner – אתר חיפוש טיסות, מלונות ורכבים, אשר משרת 50 מיליון איש בכל שבוע. Skyscanner סומכים על הבודקים של אפלאוז שיוודאו כי החברה מספקת חוויה דיגיטלית אופטימלית ורלוונטית בכל מדינה. באמצעות אפלאוז החברה יכולה לבדוק ולמנוע באגים ובעיות אחרות בחווית לקוח ב- 84 מדינות, 1,200 קומבינציות שונות של מכשירים ולמעלה מ- 10 שפות".

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות