✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

06.02 - אורקל מציגה חידושים טכנולוגיים בכנס השנתי של ארגון משתמשי אורקל בישראל

IsraelClouds
|
February 6, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

במהלך כנס ilOUG (ארגון משתמשי אורקל בישראל) שהתקיים בשבוע שעבר, חשפה אורקל לראשונה בישראל את Oracle MySQL Cloud Service Analytics, הפרויקט הגדול ביותר של MySQL אי פעם, תוצר של שיתוף פעולה בין מעבדות אורקל ו-MySQL.  

לאחר מספר שנים של פיתוח במעבדות אורקל, הטכנולוגיה שולבה באופן טבעי (natively integrated) בתשתית הענן של אורקל דור 2 (OCI Gen 2), ומספקת ביצועים גבוהים לצד תהליך אנליטיקה in-memory. המוצר משמש כפלטפורמה למוצרים אחרים ורלוונטי גם לעולם הסטאראטפים. עד היום, משתמשי דאטה בייס ב- MySQL נדרשו לעשות אנליטיקה לדאטה דרך מוצר אחר. כעת לקוחות לא צריכים לנייד דאטה, ומקבלים תמיכה בזמן אמת וביעילות עם MySQL Analytics.

המוצר, לאחר שהוכרז בכנס OpenWorld לפני 3 חודשים, הוצג לראשונה בארץ במסגרת כנס ilOUG, הכנס השנתי של ארגון משתמשי אורקל בישראל. את הטכנולוגיה החדשה הציג מר ניפון אגראוול (Nipun Agrawal), סמנכ"ל מחקר ופיתוח במעבדות אורקל שהיה מעורב בפיתוח המוצר.

בשיחה עם IsraelClouds אמר ניפון אגראוול כי "אם בעבר חברות נאלצו לרכוש מוצרים, לרכוש חומרה ולהעסיק עובדים חדשים שיהיו אחראיים לתחזוקת המערכת, היום הן יכולות לבחור בשירות ענן מנוהל. באופן זה ארגונים לא צריכים להשקיע בחומרה ובכח אדם, מפני שאלו יסופקו כחלק מהשירות."  

אגראוול התייחס גם לתועלת עבור חברות סטארטאפ - "בגלל אופי הפעילות של ארגוני סטארטאפ וחברות קטנות, פתרון מנוהל בענן הרבה יותר מתאים להם מאשר מוצר פיזי. במודל זה אתה מקבל תמורה גבוהה מאוד ביחס למחיר".  

בכנס התארח גם קונור מקדונלד, מומחה עולמי לדאטה בייס האוטונומי של אורקל ובכיר בצוות הפיתוח של המוצר.  

לדבריו, "בעבר הייתה תפיסה שתפקיד ה-DBA הוא לדאוג שהדאטה בייס יעבוד כמו שצריך, במקום לדאוג שהארגון יוכל להשתמש בדאטה איכותי ואמין. כיום אתה מקבל צינור שדרכו אתה מתחבר ולא אכפת לך מי מנהל אותו ואיפה הוא נמצא, כמו שצורכים כל שירות. להבדיל מבעבר, שהלכו והתקינו שרתים, זה לקח ימים ואף שבועות והיום - תוך כמה דקות. החזון של אורקל, שהביאה את בשורת הדאטה בייס האוטונומי לעולם המחשוב, הוא להביא את הכלים להצלחה עבור הלקוחות שלנו וזו אבן הדרך לחזון הזה". מקדונלד המליץ להעביר תחילה לדאטה בייס האוטונומי נכסים פחות קריטיים לארגון ובהמשך דאטה בייס קריטיים שמריצים מידע חשוב. הוא המשיל את הדאטה בייס האוטונומי לשבת ואמר כי "האוטונומוס, כמו השבת, יאפשר לנו לעשות הרבה דברים אחרים שלא התפננו אליהם במהלך השבוע".

בפאנל דיברה גם הלי הלסקייהו (Heli Helskyaho), מומחית עולמית בדרגת Oracle ACE Director ואחת מ-50 הנשים המשפיעות בפינלנד. לדבריה, מקצוע ה-DBA לא הולך להיעלם, אך חייב להשתנות ולהתפתח. "אם אתה בשוק ה-IT ולא תלמד מיומנויות חדשות או טכנולוגיות נוספות, תוך שנתיים לאחרים יהיה יתרון משמעותי עליך בשוק העבודה. המקצוע התעדכן ואם בעבר DBA עסק רק בהקמה, תחזוקה וניטור של דאטה בייסים ברמת התשתית, כעת בעידן החדש מצפים ממנו להשתדרג ולנצל את הידע הקיים שלו לעולמות הדאטה, להנגשה שלה ותחקור המידע. כ-DBA יש לו ידע קיים שיכול לעזור לו". היא הרגיעה ואמרה כי "אין צורך לדאוג למקצוע, יש עוד המון עבודה, אבל מתפנה לנו זמן ללמוד מיומנויות חדשות".  

דובר נוסף היה ג'ים צ'ופרינסקי (Jim Czuprynski), ארכיטקט דאטה בייס מחברת Zero Defect Computing ומומחה עולמי בדרגת Oracle ACE Director: "יהיה מעניין בחמש השנים הקרובות, מבחינת עתיד ה-DBA, אם אתם חוששים לעבודתכם, אתם צודקים. פעם מנהלי הדאטה בייס היו 'הליקופטר DBA' שמשגיחים עליו כל הזמן מלמעלה, כמו הורים ששולחים את ילדיהם לקולג' ודואגים להם, והיום עם האוטונומוס מנהלי הדאטה בייס יוכלו להפוך למשגרי DB ולנהל אותו בשיטת 'שגר ושכח'". צ'ופרינסקי הוסיף כי "כעת תוכלו להתפנות להתעסק בדאטה, השמיים הם הגבול". הוא ציין כי עד שנת 2050, עם ריבוי המכשירים וכמויות הדאטה העצומות, הכל ינוהל בדאטה בייסים שונים ולכל דאטה בייס יתחברו מאלפי כיוונים שונים.  

שי שמלצר, דירקטור לפיתוח מוצרי ענן במטה אורקל בארה"ב, הוסיף כי אורקל מפתחת כלים שיעזרו לוודא שהאפליקציה תקינה ומסייעת למנהלי הדאטה בייס לבצע בדיקות ולנהל את האופרציה במהירות רבה יותר: "כ-DBA יש יתרון בכך שהדאטה בייס האוטונומי וה-DevOps לוקחים מכם את העיסוק בדברים 'המשעממים' ומפנים לכם את הזמן לדברים אחרים".

הכנס התקיים בהשתתפות מאות מפתחים, DBA, אנשי תשתיות ואבטחת מידע, כלל מעל 60 הרצאות טכנולוגיות על פני יומיים בנושאי בסיסי נתונים, ענן, פיתוח, DevOps, מובייל, ML ועוד. את ההרצאות ינחו 30 מרצים מחו"ל, חלקם בכירים באורקל העולמית. לכנס הגיעו עשרות Oracle Ace's מ- 10 מדינות שונות בכל רחבי העולם, מומחים עולמיים של אורקל, בהם שישה ישראלים. בנוסף, הגיעו עשרות סטודנטים לפיתוח תוכנה, כדי להכיר את הקהילה, להיחשף, לשמוע על הטכנולוגיות ואולי למצוא את מקום העבודה הבא שלהם.

ניפון אגארוול Nipun Agarwal - צילום: עזרא לוי
לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות