✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

הענן ההיברידי של IBM - הטוב מכל העולמות

ISRAELCLOUDS
|
September 13, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

 הענן ההיברידי של IBM - הטוב מכל העולמות

 

ביולי האחרון דווח כי BNP Paribas, הבנק הצרפתי המדורג תשיעי בגודלו בעולם, הרחיב את היקף הפעילות שלו בענן הייחודי של IBM לסקטור הפיננסי. יחד עםBNPP  הצטרפו למיזם עוד 30 ספקי תוכנה עצמאיים (ISVs) וחברות פינטק שיבנו כעת יישומים ייחודיים לפלטפורמת הענן. בהמשך מתכוון הבנק האירופי לצרף שותפים בנקאיים אירופים נוספים לאקוסיסטם המתגבש.

 

באותה הזדמנות דווח כי גם ב-Mitsubishi UFJ Financial Group, הבנק היפני שהוא החמישי בגודלו בעולם, בוחנים את האפשרות לאמץ את פלטפורמת הענן הבנקאי של IBM.

 

באותו חודש דווח שחברת Daimler AG - חברת האם של המותג מרצדס – תרחיב את פעילותה על פלטפורמת הענן של IBM ותעביר אליה את כל פעילות ה-After Sale שלה, כדי לאפשר לה להוסיף מוצרים חדשים ללקוחותיה ברחבי העולם ולשפר את רמת האבטחה שלה.

אלה היו רק כמה דוגמאות למיקוד האסטרטגי של ענקית המחשוב האמריקנית סביב תחום הענן, במיוחד לאחר הרכישה המתוקשרת ב-2018 של Red Hat – המובילה העולמית בפיתוח תוכנה בקוד פתוח. החיבור בין השניים מהווה מאיץ אדיר ושנה לאחר מכן, ב-2019, 27% מרווחיה של IBM כבר היו תוצאה של פעילות הענן שלה.

 

חדש לצד מתחדש

 

רבים מהמאמצים והמשאבים של IBM בזירת הענן ממוקדים כיום בגישת "ענן היברידי". אימוץ גישה זו מאפשרת לארגונים להשתמש בסביבות עבודה שונות בענן: ציבורי, פרטי וכן להמשיך להשתמש במערכות המחשוב המסורתיות (Legacy) הפועלות על שרתים בחצרי הארגון (On-Prem) בעזרת כלי ניהול ואינטגרציה בין סביבות העבודה השונות.

 

המיקוד בענן ההיברידי מאפשר ל-IBM להמשיך ולשרת את הלקוחות עימם עבדה במשך שנים. אלה הן בדרך כלל חברות גדולות עם מערכות תפעוליות מגוונות ומורכבות, שמושקעות באופן עמוק בכמויות גדולות של חומרה ומערכות עיבוד נתונים, כמו למשל חברות תעופה שזקוקות לתוכנה המותאמת לצי מטוסים קיים, חברות תקשורת הפועלות על תשתית פיזית ישנה או מוסדות פיננסיים, שכפופים לרגולציה קשיחה שמקשה על התקדמות בקצב ההתפתחות הטכנולוגית.

 

 

בנוסף לגישה ההיברידית, IBM דוגלת בגמישות ומאפשרת לארגונים וחברות להשתמש  בסביבות ענן של ספקים שונים בהתאם לצרכים הייחודיים וליישומים הדרושים להם, ולמנף כלי ניהול מתקדמים כדי לתזמר את הפעילות ולייעל את העבודה על פני מספר עננים.

 

עד 2019, 90 אחוז מהחברות בעולם קיימו נוכחות בענן, אלא שרק 20 אחוז מעומסי העיבוד של אותן חברות נדדו לענן. מדובר היה בדרך כלל ב"חלון הראווה" של החברות - אפליקציות מהדור החדש ו"מיקרו שירותים" ש"נולדו בענן" (Cloud Native), אבל 80 האחוזים הנותרים היו יישומי ליבה ועומסי עיבוד ותיקים יותר - ניהול נתוני לקוחות, אבטחת מידע, ניהול שרשראות מלאי ואספקה, ייצור, מכירות, ועיבוד עסקאות. אלה הם היישומים הקריטיים של ארגונים. החלק הזה של הפעילות עדיין מתקשה לעבור לעידן הענן - לבטח לסביבות של ענן ציבורי.

 

IBM מסייעת לארגונים לממש את תפיסת הענן ההיברידי, ולקדם מודרניזציה של יישומים ופרויקטים שהם Cloud native. ארגונים רבים ומגוונים מאמצים פתרונות מבוססי Kubernetes שהם המפתח לצמיחה, חדשנות וטרנספורמציה במציאות הדינאמית. השילוב של Red Hat OpenShift  – הפלטפורמה לניהול קונטיינרים על הענן של IBM מאפשר ללקוחות ליהנות מטכנולוגיות קוד פתוח לגישת ענן היברידי, וכן מנסיון רב המגובה בפתרונות אחסון, ניהול דאטה וכלי פיתוח בסביבה מאובטחת ובשירותי ייעוץ לליווי בתהליך המימוש.

 

את אחת הדוגמאות המובהקות לעיכוב במעבר לענן מוצאים בקרב מוסדות פיננסיים. העיכוב נובע, בדרך כלל, ממגבלות רגולציה של בנקים מרכזיים או גופי פיקוח, שעדיין חוששים שסביבת ענן חשופה למתקפות סייבר, ומודאגים מציות לתקנות בתחום הפרטיות (GDPR) השקיפות והמאבק בהלבנת הון.

 

ענן ידידותי לרגולציה

עוד לפני המציאות שכפה עלינו נגיף הקורונה, בנקים וחברות ביטוח השקיעו מאמצים גדולים בנסיון להתאים את עצמם לעידן של אפיקים דיגיטליים פתוחים ללא צורך במגע פיזי, זמינות ומהירות והנגשה של דאטה ללקוחות ולאנשי השיווק. כשהחלה הקורונה לא רק הלקוחות אימצו את הבנקאות הדיגיטלית אלא גם הבנקים עצמם נאלצו להפעיל את העובדים מרחוק. במציאות כזו ברור ששימוש בענן הוא הכרח עבור כל מוסד פיננסי שלא רוצה להישאר מאחור.

 

אך בנקים זקוקים לסביבות ענן ייחודיות – כאלה שגם מצליחות למנף דאטה כדי לגבש תובנות עסקיות, להשתמש ביישומים מתקדמים כמו בינה מלאכותית ובלוקצ'יין ובמקביל מצליחות להכיל את המורכבות הרבה של העולם הפיננסי, עם דרישות אבטחה קשיחות והכרח לציית לרגולציה נוקשה שלא תמיד צועדת עם הזמן.

 

המאפיינים הייחודיים הללו, להם שותפים אלפי מוסדות פיננסיים ברחבי העולם, וההכרח לציית לרגולציה נוקשה, המשתנה בין מדינות, היו הרקע לפיתוח הענן ההיברידי של IBM לשירותים פיננסים. הענן, שחלק מרכיביו פותחו במעבדת הפיתוח של החברה בגבעתיים, תוך שיתוף פעולה עם Bank of America, הוא הראשון מסוגו בעולם שעוצב כסביבה פתוחה אך מאובטחת במיוחד עבור מוסדות פיננסיים בהתאם לצרכים הייחודיים שלהם. הוא מספק מענה לדרישות הרגולציה, האבטחה והשקיפות, ומאפשר לארגונים פיננסיים לא רק לעשות את הצעד המתבקש למעבר לענן אלא גם לצרוך שירותים חדשניים וייחודיים מספקי תוכנה עצמאיים (ISVs) ותוכנה כשירות (SaaS) - מחברות הפינטק הקטנות ביותר ועד לארגונים הגדולים.

 

IBM, מחוזקת על ידי Red Hat מספקת כיום פתרונות ענן שהם לא רק המתקדמים ביותר אלא גם הגמישים ביותר לצרכים היחודיים של הלקוחות במסע שלהם להיות תחרותיים יותר וגמישים יותר להתמודד עם ברבורים שחורים.

 

הירשמו עכשיו לאירוע IBM Cloud Virtual Forum ושמעו עוד על הענן הפתוח והמאובטח ביותר לארגונים.


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות