✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

הערך המוסף שמספק הענן ההיברידי לגופים פיננסים על מנת להתמודד עם התחרות ולהציע יותר שירותים מקוונים

IsraelClouds
|
May 4, 2021
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event
שי היימס, מהנדס מערכות בכיר, מגזר פיננסים ואנטרפרייז, נוטניקס. צילום: יח"צ

הענף הפיננסי נחשב תמיד לנושא הדגל באימוץ טכנולוגיות חדשניות. על מנת להתמודד עם התחרות ולהציע ללקוחות אפליקציות ושירותים פיננסים מקוונים צועדים הגופים הללו אל עבר הענן ההיברידי, המסייע להם להתמודד עם תחרות, ליהנות מיציבות, ביצועים, אבטחה, יכולות גידול ועמידה ברגולציה. שי היימס מנוטניקס סוקר את המגמות בענף הפיננסי

מאת: שי היימס, מהנדס מערכות בכיר, מגזר פיננסים ואנטרפרייז, נוטניקס

מחשוב הענן  וטכנולוגיות ייעודיות לענן הם עובדה קיימת והם כבר מיושמים בכל ענף עיסוק ובכל גודל ארגון. אך מודל אימוץ הענן משתנה כל העת ולעיתים אף הולך צעד אחד לאחור. אפילו בענפים בהם כבר התרחשו תהליכים מואצים בעבר כמו בענף הפיננסים, הצורך בגמישות וביכולות גידול מהיר של הענן, מניעים יצירת מארג טכנולוגי חדש שארגונים זקוקים לו. בקרב גופים פיננסים מבחינים כבר במעבר זהיר ואסטרטגי של גופים פיננסים מסורתיים וחברות הפינטק שנולדו לעידן הענן, ממודל הפעלה מסורתית אל עבר הפעלות ענן גמישות, יעילות וחסכוניות יותר.

במחקר הענן הארגוני השנתי השלישי שערכה נוטניקס נסקרו 3,500 מקבלי החלטות בתחום ה- IT בענף הפיננסי, המשתמשים בטכנולוגיות ענן. כאשר מבינים את המורכבות בתהליכי ההטמעה במגזר הפיננסים, הצורך להפריד עומסי עבודה ובעיות הגירה עימן מתמודדים הארגונים בתחום, ניתן להבין את החשיבות ליצירת סביבת ענן היברידי, המנוהלת בצורה חכמה ובה משולבים ענן ציבורי לצד ענן פרטי, המספק מענה לצרכים בלתי מתפשרים של אבטחה ופרטיות בענף הפיננסי.

יותר יישומי ענן פרטי בענף הפיננסים

תשתית היפר-מאוחדת (HCI) היא הדרך לסביבת ענן היברידית מנוהלת אחידה, בה ניתן להתאים עומסי עבודה כדי לייצר אופטימיזציה בהתאם לדרישות אבטחה, ביצועים ועמידה ברגולציה בתרחישי השימוש השונים. מנהלי ה- IT שנסקרו במדד הענן הארגוני, מגבים את התפיסה הזו. הנתונים מראים כי 86% מהמשיבים רואים בענן פרטי/ציבורי היברידי כמודל ההפעלה האידאלי עבור הארגונים שלהם. ישנה תנופה רבה כל כך בתחום זה, שחברות פיננסיות מריצות שיעור גבוה של יישומים בענן הפרטי. שיעור השימוש המדווח בענן הפרטי בענף הבנקאות מגיע ל - 39% לפני יתר הענפים מלבד תחום ה- IT, טכנולוגיה וטלקום (40%). נתון נוסף שמחזק את המגמה ההיברידית הוא שהגישה ההיברידית בכללותה, כבר אינה נתפסת "רק" כדרך לחסכון בעלויות, כפי שאולי היה לפני פחות מחצי עשור. ניתן לומר כי כבר חצינו את הנקודה בה החסכון הכספי הוא המניע המרכזי לאימוץ. כעת היא נתפסת כגורם מאפשר וכטכנולוגיה תומכת להפחתת המורכבות והגברת יכולות הגידול.

HCI למודרניזציה של אתגרים פיננסים

כאשר הגופים הפיננסים המסורתיים חווים תחרות אגרסיבית מצד חברות הפינטק המציעות שירותים פיננסים מקוונים  ומודלים עסקיים נוספים הצומחים במהירות - הגופים הפיננסים המסורתיים הבינו כי הם צריכים להפוך לגמישים ומהירים יותר. אימוץ הענן ההיברידי בענף השירותים הפיננסים מאפשר גם לחברות וותיקות ומבוססות יותר לבנות עננים פרטיים בעלי יכולות גידול פשוטות, המנוהלים בקלות, כחלק ממודל הענן ההיברידי. את יכולות הגידול הללו ניתן לרתום לצורך צמיחה מהירה בזמן ובמקום  בו היא מתרחשת. יכולות הגידול מאפשרות לארגונים פיננסים לשלוט במשאבי המחשוב שמשרתים מוצרים בנקאיים, אשר מגיעים לסוף חייהם ובסופו של דבר יוצאו לגמלאות.

חשוב לזכור כי, עוצמתי ככל שיהיה, הענן עדיין יכול להיות שיקול מורכב, במיוחד כאשר הוא מופעל באופן מקיף בסביבה היברידית של ענן פרטי וציבורי. במחקר הענן הארגוני של נוטניקס נמצא כי במסגרת כל תכנון היברידי אגרסיבי שהופעל, קיים גם מניע חזק להפעלת תשתית היפר היברידית (HCI). כמעט 50% מהמשיבים במגזר הפיננסי אמרו כי הפעילו HCI בצורה מלאה או שהם נמצאים בתהליך שכזה. 38% נוספים אמרו כי יפעילו HCI  בתוך 12 עד 24 חודשים. הסיבה לכך היא ש- HCI מסייע להאיץ אימוץ ענן באמצעות הפחתה חדה בזמן הנדרש לבניית תשתית מוגדרת תוכנה -  הנדרשת כדי לתמוך בענן הפרטי. הוא גם מסייע לתמוך בהרחבה מהירה של נפחים למיצוי יתרונות יכולת הגידול של הענן.

חופש בחירה: מהפקיד בבנק ועד לשדרה המרכזית

נקודת המפתח שאנו חוזרים אליה כאן היא הבחירה. ככל שארגונים פיננסים ממשיכים לפעול כדי להציע לארגונים וללקוחות פרטיים את המבחר הגדול ביותר של מוצרים ושירותים, כך גם גדל הצורך שלהם ליהנות מאפשרות בחירה גדולה יותר בעולם המחשוב והענן שלהם. ליתר דיוק, מדובר בכך ששירותים הפיננסים זקוקים לגמישות על מנת להתמקד בשיפור תוצאות עסקיות ויישום אסטרטגיות במהירות, בקלות, ובאופן חיוני – ללא הצורך להתמודד עם הגבלות הנובעות מבחירה במודל IT יחיד.

במהלך 5 השנים הקרובות צופים ארגונים פיננסיים ירידה משמעותית בשימוש  בטכנולוגיות מרכזי נתונים שאינן בענן. כפי שמתרחש בכל תחומי החיים - מוצרים, כלים ותהליכים מסוימים שקיבלנו כמובן מאליו כחלק מהדרך בה העולם עובד, יזנחו בסופו של דבר. אף אחד לא משתמש במכשיר פקס לקבל הודעות – ואף אחד לא ישתמש ביכולות IT שאינן בענן כבר בעתיד הקרוב. ייתכן ויישארו כמה מערכות ארכאיות, אבל הן יהיו היוצא מן הכלל. ענן היברידי כעתיד השירותים הפיננסים שלנו? זה מסתדר מצוין.

 

 



לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות