✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

15.04 - כנס הענן הענק של גוגל Google Cloud Next19 נפתח אתמול בסן פרנסיסקו עם הכרזות אסטרטגיות על מוצרים ושירותים חדשים ומשודרגים ושיתופי פעולה חוצי-תעשייה

IsraelClouds
|
April 15, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

הכרזות היום הראשון כוללות – פלטפורמה היברידית חדשה, הרחבת שיתופי פעולה לקידום הקוד הפתוח וגרסה חדשה לשירות Serverless

Google Cloud NEXT - הכנס השנתי של Google Cloud לשנת 2019, אשר נפתח ב-9 לאפריל בסן פרנסיסקו, משך אליו גם השנה מספר שיא של יותר מ-30 אלף מבקרים. בין בכירי גוגל קלאוד העולמית, שהשתתפו בכנס -  המנכ"ל תומאס קוריאן, , סגן נשיא בכיר לתשתיות אורס הולזל, מנהל הלקוחות הגלובלי פול הנרי פרנד, אנדרו מור המוביל את פעילות ה-AI בגוגל קלאוד, ועוד.

בשלושת ימי Google Cloud NEXT הכריזה גוגל קלאוד על עשרות רבות של מוצרים חדשים, שיתופי פעולה טכנולוגיים ואסטרטגיים, ועל פיתוחים חדשניים למפתחים ולארגונים. להלן כמה מההכרזות הבולטות ביומו הראשון של הכנס, אשר כולן נועדו לתמוך ולאפשר ביתר קלות את הטרנספורמציה הדיגיטלית בקרב ארגונים בכל מגזרי התעשייה.

(למידע נוסף על הכרזות היום הראשון, הדוברים, התמונות, קטעי וידיאו  - https://cloud.withgoogle.com/next/sf/press)

הפלטפורמה ההיברידית החדשה - Anthos

ארגונים שביצעו השקעות מקומיות נרחבות (on-prem), אומרים שהם מעוניינים לנצל את המדרגיות שהענן מביא עמו, החדשנות בשירותים שהוא מספק והתפיסה הגיאוגרפית היעילה. באותה עת, הם חוששים מלהיות "שבויים" אצל ספקית ענן שאינה מתאימה להם. תוך הקשבה לרחשי הלקוחות, גוגל הכריזה ב-Next19 על Anthos , הפלטפורמה ההיברידית החדשה שלה המאפשרת להריץ יישומים בכל מקום, בפשטות, בגמישות ובצורה מאובטחת. הפלטפורמה מאפשרת להריץ את היישום הרלוונטי, תוך אימוץ תקנים פתוחים ונגישים, ללא שינוי ועל בסיס ההשקעה הקיימת בחומרה או בענן הציבורי.

גוגל קלאוד מרחיבה את אפשרות הפונקציונאליות ההיברידית שלה. מעבר לכך שפונקציונליות זו קיימת, כתמיד, בפלטפורמת הענן, היא מתרחבת למנוע הקוברנטיס (Kubernetes) של החברה וכן למרכז הנתונים של הארגון, עם GKE On-Prem. Anthos תאפשר גם לנהל עומסי עבודה הפועלים בעננים אחרים כגון AWS ו- Azure. בכך, לארגונים יש את החופש המלא לפרוס, להריץ ולנהל את היישומים השונים שלהם על ענן לבחירתם, ללא צורך באדמיניסטרטורים ומפתחים על מנת ללמוד סביבות ענן שונות וממשקי API. Anthos היא פלטפורמה מבוססת תוכנה באופן מלא. לכן, ניתן בקלות ובמהירות להריץ אותה על החומרה הקיימת, כפתרון מבוסס-תוכנה גמיש ונייד, אשר עליו ניתן לבנות סביבות היברידיות מרובות עננים.

גוגל קלאוד הכריזה על שותפים מובילים לאסטרטגיית הענן ההיברידי שלה ובהם Dell-EMC, Cisco, VMware, HPE, Intel ו-Lenovo, אשר התחייבו לספק את הפלטפורמה על גבי התשתיות האחודות שלהם. כמו כן, שותפים כגון Accenture, Deloitte, NTT, Tata ועוד, עוזרים באמצעות פתרונותיהם ושירותיהם, בשילוב הפלטפורמה בסביבות העבודה של הלקוחות שלהם. תאגידי תוכנה שונים יאפשרו לשלב את הפלטפורמה בפתרונות שלהם, כאשר נכון להיום, מדובר בכעשרים יצרני תוכנה בלתי-תלויים (ISV) בהם F5, Citirix, NetApp, VMware, Jfrog ועוד.

מסיסקו (Cisco) נמסר: "אנו מתרגשים מהאפשרות לשלב את פתרונותינו המובילים בתעשייה כגון מרכז הנתונים, הרשת וטכנולוגיות אבטחה שונות, עם פלטפורמת אנתוס (Anthos) ולחזק את השותפות שלנו עם גוגל קלאוד".

בסיסי נתונים בקוד פתוח

אמונתה של גוגל בענן הפתוח נובעת בראש ובראשונה מהמחויבות העמוקה שלה לעולם הקוד הפתוח. גוגל מאמינה כי שירותי קוד פתוח, הם חלק מרכזי וחיוני בענן הציבורי, היסוד של תשתיות ה-IT ברחבי העולם אשר למעשה היה חלק מהותי בגוגל כחברה מיומה הראשון.

ב-NEXT השנה, מכריזה גוגל על מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מובילות מבוססות קוד פתוח בעולם ניהול וניתוח הדאטה. בין היתר ניתן למצוא שיתופי פעולה עם החברות Confluent,  DataStax, Elastic, MongoDB" Neo4j ו-Redis Labs. גוגל תציע שירותים מנוהלים, המופעלים על ידי השותפים הללו, אשר מותאמים באופן מדויק לפלטפורמת הענן של גוגל (GCP). בכך, תספק החברה חווית משתמש חלקה על גבי כל מרכזי הניהול, השילוח והתמיכה.

מאגר הנתונים של הקוד הפתוח הוא גדול מאוד, וגדל במהירות בכל יום. על פי האתר SearchDataManagement.com, "יותר מ-70% מהיישומים החדשים, המפותחים ע"י תאגידים, ירוצו על מערכות ניהול מאגרי מידע פתוחות, וכמחצית ממאגרי הנתונים המסתמכים על טכנולוגיות DBMS, יומרו לפלטפורמות קוד פתוח, או שהינם כבר בתהליך להפוך לכאלה".

לקוחות גוגל מעוניינים להשתמש בטכנולוגיות הקוד הפתוח בקלות מחד, ובאופן טבעי וחלק על גבי הענן מאידך. השותפויות הללו יאפשרו לדרישותיהם להתממש והן יציעו חוויות הדומות לשירותים המקוריים של גוגל כגון ניתוחים בזמן אמת, מדדים, נתונים מבוססי IoT ועוד.

מחשוב נטול שרתים – Cloud-Run

באמצעות "מחשוב נטול שרתים" (Serverless Computing), מפתחים יוכלו להתמקד בכתיבת קודים. מחשוב נטול שרתים מסורתי, לרוב מציב אתגרים לא פשוטים כגון מהירות הפעלה בעייתית, שירותי תמיכה, להיות לקוח שבוי אצל ספקית אחת ועוד. מפתחים לעתים צריכים לקחת החלטה קשה – להקל על אתגרים אלה , למשל בעזרת מהירות התפעול שמציע מחשוב נטול שרתים, או לבחור בגמישות ובניידות, של שיטת הקונטיינרים (Containers) המוכרת. כעת, הענן של גוגל מציע את הטוב משני העולמות, עם שחרור גרסת בטא לשירותי המחשוב נטול שרתים שלה, ה-  Cloud Run, המאפשר להריץ קונטיינרים מבוססי HTTP, ללא חשש מבעיות תשתית שונות. Cloud Run הינה חבילה שכוללת כלי ניהול תשתית, לרבות תאימות ברמת שניות למשאבים הנצרכים בפועל ושירותים מנוהלים. היתרון הגדול ביותר בפיתוח יישומים על בסיס גישתה של גוגל היא היכולת לפתח את היישומים/קודים/ אלגוריתמים בצורה חלקה, ללא-שרת. בכך, ניתן לבנות יישומים מקצה לקצה על ידי מינוף שירותים חוצי פלטפורמות כגון ממסדי נתונים ואחסונם, העברת הודעות, ניתוח הנתונים, בינה מלאכותית (AI) למידת מכונה (ML), עוזרים דיגיטליים ועוד, וכל זאת מבלי לדאוג לתשתית הבסיסית.


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות